Page 1 of 1

Jalostusuroksia

Posted: Wed 16.08.2006 10:27
by VvM
Toivoisin urosten omistajien kertovan omista uroksistaan ominaisuuksia niin käyttö kuin myös näyttöpuolelta. Varsinkin ne urokset jotka ovat jo jalostusuroslistalla, niistä olisi mukava kuulla vähän tarkempia tietoja vahvuuksista, heikkouksista ja luonteesta. Vanha totuushan on se että jalostusuroksen ei tarvi olla paras vaan sopivin käytetylle nartulle. :lol:
Toki voi kertoa myös "tulevista" tähdistä, joilta vielä viralliset näytöt puuttuvat.

Posted: Thu 17.08.2006 16:03
by Anne
Tämäkin on yhdyssana, tuon toisen otsikon olet tainnut jo korjata. :wink:

Posted: Thu 17.08.2006 17:16
by Sohvi
Tosiaan olisi kiva kuulla hyvistä uroksista, kun ensi keväänä suunnittelemme pentuja nuoremmalle nartullemme. ;)

Posted: Fri 18.08.2006 15:35
by KeijoN
Eiköhän Anne hyvä keskitytä enemmän tähän aiheeseen, eikä siihen, mikä on yhdyssana ja mikä ei.
Kaikella kunnioituksella.

Posted: Sat 19.08.2006 23:37
by Anne
Keijo hyvä, joskus on hyvä myös keskittyä kieliopin oikeellisuuteen. Varsinkin kun yhdyssanojen oikea kirjoitusasu näyttää mm. monelta teiniltä olevan kovasti kateissa. Me vanhemmat voimme olla tässä suhteessä esimerkkeinä nuorisolle. :wink:
Helpottaa kovasti asioiden ymmärtämistä oikealla tavalla, jos yhdyssanat on kirjoitettu oikein. Moni asia tarkoittaa ihan toista sanat yhteen tai erikseen kirjoitettuna. :roll: Tämä kaikella kunnioituksella omaa äidinkieltämme kohtaan (ei siis äidin kieltä). :lol:

Ja kotoa löytyy uroksia, tosin beagleja ne eivät rodultaan ole. Tuo ainokainen beaglemme on narttu ja sille on sopiva uros jo katsottuna.

Posted: Sun 20.08.2006 12:55
by Sinttura & Junttura
Jos muotoiltas vähän kysymystä niin tuliskohan enemmän vastauksia...mitä koiria meinaatte jalostusmielessä seurata vähän tarkemmin?

Itse olen tässä näyttelyissä nähnyt pari nuorta urosta...Stenvik Elmeri & Veestäjän Tiki. Molemmilla koirilla 2 sertiä näyttelystä ja koetilitkin aukaistu. Toivon näkeväni koirat kokeissa tänäkin vuonna. Molemmilla koirilla on avoimet ystävälliset luonteet, mitä pidän tärkeänä beaglessä. Hyvät raajat, komeat päät.