Jalostusuroksia

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
VvM
Posts: 545
Joined: Sat 15.10.2005 5:00
Location: Ruotsalo
Contact:

Jalostusuroksia

Post by VvM »

Toivoisin urosten omistajien kertovan omista uroksistaan ominaisuuksia niin käyttö kuin myös näyttöpuolelta. Varsinkin ne urokset jotka ovat jo jalostusuroslistalla, niistä olisi mukava kuulla vähän tarkempia tietoja vahvuuksista, heikkouksista ja luonteesta. Vanha totuushan on se että jalostusuroksen ei tarvi olla paras vaan sopivin käytetylle nartulle. :lol:
Toki voi kertoa myös "tulevista" tähdistä, joilta vielä viralliset näytöt puuttuvat.
Last edited by VvM on Thu 17.08.2006 16:18, edited 1 time in total.
Anne
Posts: 70
Joined: Thu 22.09.2005 21:08
Location: Elimäki
Contact:

Post by Anne »

Tämäkin on yhdyssana, tuon toisen otsikon olet tainnut jo korjata. :wink:
Sohvi
Posts: 502
Joined: Sat 29.10.2005 16:38

Post by Sohvi »

Tosiaan olisi kiva kuulla hyvistä uroksista, kun ensi keväänä suunnittelemme pentuja nuoremmalle nartullemme. ;)
KeijoN
Posts: 770
Joined: Tue 04.10.2005 11:57
Location: Laukaa

Post by KeijoN »

Eiköhän Anne hyvä keskitytä enemmän tähän aiheeseen, eikä siihen, mikä on yhdyssana ja mikä ei.
Kaikella kunnioituksella.
Anne
Posts: 70
Joined: Thu 22.09.2005 21:08
Location: Elimäki
Contact:

Post by Anne »

Keijo hyvä, joskus on hyvä myös keskittyä kieliopin oikeellisuuteen. Varsinkin kun yhdyssanojen oikea kirjoitusasu näyttää mm. monelta teiniltä olevan kovasti kateissa. Me vanhemmat voimme olla tässä suhteessä esimerkkeinä nuorisolle. :wink:
Helpottaa kovasti asioiden ymmärtämistä oikealla tavalla, jos yhdyssanat on kirjoitettu oikein. Moni asia tarkoittaa ihan toista sanat yhteen tai erikseen kirjoitettuna. :roll: Tämä kaikella kunnioituksella omaa äidinkieltämme kohtaan (ei siis äidin kieltä). :lol:

Ja kotoa löytyy uroksia, tosin beagleja ne eivät rodultaan ole. Tuo ainokainen beaglemme on narttu ja sille on sopiva uros jo katsottuna.
Sinttura & Junttura
Posts: 769
Joined: Thu 22.09.2005 8:45
Location: Haapajärvi
Contact:

Post by Sinttura & Junttura »

Jos muotoiltas vähän kysymystä niin tuliskohan enemmän vastauksia...mitä koiria meinaatte jalostusmielessä seurata vähän tarkemmin?

Itse olen tässä näyttelyissä nähnyt pari nuorta urosta...Stenvik Elmeri & Veestäjän Tiki. Molemmilla koirilla 2 sertiä näyttelystä ja koetilitkin aukaistu. Toivon näkeväni koirat kokeissa tänäkin vuonna. Molemmilla koirilla on avoimet ystävälliset luonteet, mitä pidän tärkeänä beaglessä. Hyvät raajat, komeat päät.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Post Reply