Vuosi 2016

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
KeijoN
Posts: 770
Joined: Tue 04.10.2005 11:57
Location: Laukaa

Vuosi 2016

Post by KeijoN »

En muista olisiko minään kautena ainakaan minun historian aikana ollut niin paljon kokeitten perumisia kuin tämän kauden aikana.
Ölisikohan tuolla paljon puhettakin aiheuttanut ilmaston muutoksella jotain osuutta asiaan, taikka sitten harrastusta harrastavat ovat viisastuneet, kun katsovat ystävänsä parasta.
Itse tiedän kokemuksesta, kun liian innokkaana nuoruudessa tuli vietyä ( S-ajokoira ) metälle, oli keli sitten mikä tahansa, niin jalathan siellä aukesi.
Jos kerrankin jalat pääsee "aukeemaan", niin kyllä se kausi on aikalailla pilalla.
Toivotaan että kelit tästä paranee, että porukka pääsee lempiharrastustaan toteuttaa.
Mehtokummun
Posts: 63
Joined: Sun 27.01.2013 19:02
Contact:

Post by Mehtokummun »

Yksi asia mikä on tullut kelistä johtuvien perumisten lisäksi, ovat valtion rakit. Niistä johtuvat kokeiden perumiset eivät varmasti tule vähenemään tulevaisuudessa.
MakeW
Posts: 96
Joined: Thu 26.10.2006 18:50

Post by MakeW »

Yksi iso koeperumisten syy näyttää ainakin olevan kova kilpailu eli jos olosuhteet ovat vaativat, niin ei koiraa aina kannata viivalle asettaa.

Pienemmistä kokeista ei koiralle ole monesti mitään erikoista hyötyä ja sielläkin voi joskus joutua töihin eli hakemaan ja vielä ajamaankin jänistä.

Onneksi meille vanhemmalle väelle on keksitty nämä tutkat avuksi, joista voi kuunnella ja seurata koetta.

Sudet on aina olleet pieni peikko tosin vuosi vuodelta tulleet lähemmäs.
KeijoN
Posts: 770
Joined: Tue 04.10.2005 11:57
Location: Laukaa

Post by KeijoN »

En halua olla mikään ilkee, mutta kun katsoin keihäsprofeetaan ( kävelyä )
( Kinnunen Äänekoski ) , niin täytyy sanoo, että ei ne kaikki vaivat tule perimästä, vaan liiallisista repimisisitä, vaikka urheilu muuten terveellinen harrastuslaji onkin.
Onhan meillä sentäs Jorman kanssa 15v. ikäerookin, että perästä tullaan.
Koirista puheenollen on tänä vuonna käynyt hyvä "mäyhä" selkäviasta huolimatta, kun olen päässy tuomaroimaan hyviä jalostuksellisestikkin varteenotettavia nuoria koiria, joista olen päässyt nauttimaan.
Vaikka täällä keskisessä Suomessa ei toi petotilanne ole ihan niin hälyttävä kuin esim. itäsuomessa, niin luulisin ymmärtävän varsin hyvin sen tuskan minkä se paikallisissa harrastajapiireissä aiheuttaa.
Hienosti sanottua, susia vähemmän.
Post Reply