Page 1 of 1
Hirvikärpäset
Posted: Fri 22.09.2006 21:24
by Vee-Pee
Mitenkä muuten on, tarttuuko tuolta metistä teidän piikeleiden turkkiin noita aivan ihania venäläisiä turisteja(hirvikärpäsiä)? Kun olen ihmetellyt että kun itsellä on metästä tullessa kymmeniä hirvikärpäsiä vaatteissa ja hiuksissa, mutta sertin turkissa niitä ei ole ollenkaan... En tiedä sitten onko merkitystä, mutta annan koiralle aina ennen metsästyskauden alkua niskaan stronghold merkkisen punkki karkotteen..
Posted: Fri 22.09.2006 22:11
by Sinttura & Junttura
ei oo meilläkään tarttunut koirien matkaan (tosin tuo sama häätö meilläkin syksyllä), mutta...viime lauantain tuomarointi keikan jälkeen mun takaraivo oli aivan ruvella...sit sinne nousi semmonen puoli kananmunan kokoinen pahkura ja niska oli ihan turvoksissa...ne oli ne hirvikärpäset. Mä oon muutenkin tosi allerginen kaikille öttisten pistoille, joten kait ne hirvikärpäset jotain ilkeyttä ehti tekemään.
Posted: Sat 23.09.2006 10:11
by Outi.A
En ole kyllä huomannu hirvikärpäsiä Ronissa. Eikä meillä kyllä ole edes mitään karkotetta niitä varten. Itestäni kyllä löytyy vaikka muille jakaa hirvikärpästä

Posted: Sat 23.09.2006 12:51
by tatu
Muutama on tullut nyppäistyä pennusta irti, tullut ilmi metsästä tulon jälkeen murinana ja itsensä jahtaamiskompleksina
Sintturalle&Juntturalle: Mukava tietää, että on muitakin, jotka on yhtä herkkiä hirvikärpästen puremille... Nimittäin jouduin itse käymään terkassa "puolikkaiden kanamunapahkuroiden" takia ja hoitaja vaan totesi, että olen niin allerginen niille, että niistä on raapimisen seurauksena muodostunut paiseita

Kiva juttu.
Hieman kortisonivoiteet lievittää pahinta kutinaa, mutta pitkin hampain olen joutunut totuttelemaan hirvikärpäshuppuun, se on se paras lääke niitä vastaan..
No niin nyt mentiin jo ohi beagleaiheen

Posted: Mon 25.09.2006 7:50
by Sohvi
Meillä joskus koiran turkista muutama löytyy, nyt ovat hirvikärpäset muutenkin vähentyneet ainakin meitin kotimaastoilla. Itseä enempi on tähän asti kiusanneet.