metsästyskortti

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
KeijoN

metsästyskortti

Post by KeijoN »

Elkös se muuten näin mennyt vaikka jättää yhden syksyn metsästyskortin maksamatta, niin siihen ei tule katkoo.
Nyt varmaan moni ajattelee, että mitä mies tommosia horisee.
Toivottovasti tämän kesän kokemukset jäisi meikeläisen osalta viimeiseksi, enkä tällaista haluais kenellekkään muille tapahtuvan.
Minun jalkaani operoitiin suunniteltusti, joka onnistui erittäin hyvin.
Juhannuskinhan siinä sairaalassa meni.
Olin jo siinä kotona hyvää vauhtia toipumassa kun sattui todella paha vahinko,tasan kolme viikkoo tämän leikkauksen jälkeen, oli henki enemmän kuin lähellä.
Olin siinä kaverilla muuttohommissa, kun päätin siinä vähän leikattua jalkaani
"huiluuttaa". jotenka ajattelin siinä istua pöydän nurkalle, joka oli sopivasti matollakin peitettynä, ettei vaan likaantuisi.
Yllätys,yllätys se olikin lasipöytä, joka kovan pamaksen päästettyään pudotti minut kehikon keskelle, ja jokainen voi vain arvailla miten siinä kävi.
Onneksi oli porukkaa paikalla ja ampulanssi tuli tuota pikaa.
Noin kahdeksan sentin haavasta otettiin ensiavussa vasemman lonkan ja selkärangan välisestä haavasta puudutusella kaksi paksuudeltaan viiden millin kappaletta pois.
Sanottakoon vielä, että koko oli viisi kertaa neljä ja neljä kertaa kolme cm kokoista kappaletta, jotka oon mulla vieläkin "muistona".
Tämän jälkeen suoraan varjoainekuvaukseen, jossa ilmeni, että loput lasin kappaleet oli rintaontelossa oli aivan aurtassa kiinni.
Ensin minut meinattiin siirtää kuopioon, mutta viimeinen komento oli, kun kirurgi ilmoitti, että potilasta ei saa liikutella yhtään.
Käsky oli, että potilas leikkausvalmiiksi, hän tulee paikalle.
Kyllähän tätä meikeläisen tuuria on jopa lääkäritkin ihmetelly.
Yhtenäkään iltana ei ole jääny kädet ristiin laittamatta.
Last edited by KeijoN on Sat 02.08.2014 10:32, edited 1 time in total.
Mehtokummun

Post by Mehtokummun »

Muisteleisin että se voi olla kolme vuotta maksamatta, ennen kuin tutkintoon tarvitsee mennä uudelleen. Pikaista paranemista.
ansa

Post by ansa »

Mä en ole maksanut moneen vuoteen (noin viiteen), kun en ole metälläkään käynyt metsästysmielessä. Joka vuosi sieltä silti on entiseen malliin kortti ja lasku tullut. Käsittääkseni olisin siis sen maksamalla ihan valmista kamaa metsälle edelleen?!

Toipumisia siihen suuntaan!
110493

Post by 110493 »

no voi harmi, että pitikin sattua ja vielä noin fiksulle ja mukavalle miehelle :mrgreen:
Last edited by 110493 on Fri 08.08.2014 20:18, edited 1 time in total.
-PH-

Post by -PH- »

"Metsästyskortti tulevalle metsästysvuodelle lähetetään vuosittain Metsästäjä-lehden nelosnumeron lisäkannessa niille metsästäjille, jotka ovat suorittaneet riistanhoitomaksun ainakin kerran viimeisten viiden vuoden aikana, edellyttäen että metsästäjärekisterissä on täydellinen henkilötunnus.

Metsästyskorttia ei kuitenkaan postiteta metsästäjille, joiden tutkinto vanhenee kuluvan metsästysvuoden päättyessä (31.7.). Tutkinto vanhenee, mikäli metsästyskorttia ei lunasteta maksamalla riistanhoitomaksua viiteen vuoteen. Näille metsästäjille postitetaan edeltävän kalenterivuoden vaihteessa kirje, jossa muistutetaan tutkinnon vanhenemisesta.

Lähteenä riista.fi.
ansa

Post by ansa »

Ok, oliskohan tämä siis juurikin se viides vuosi :D Täytynee maksaa, vaikkei tarve olisikaan...
Post Reply