Näyttelysäännön muuttaminen?
Posted: Wed 06.03.2013 8:27
Hei!
Tämä oli jo "vuosikokous 2013"-aiheen alla mutta saattoi jäädä siellä huomaamatta.
Olisi mukava saada tähän keskustelua, sinne vuosikokoukseen saattaa tulla antamaan äänensä jäseniä joille nämä asiat eivät ole niin päivänselviä (kuten minä). Ja rodusta kiinostuneita uusia ihmisiäkin varmaan kinnostaa. Heistähän tulee tulevaisuuden kasvattajat ja rodun eteenpäin viejät.
Tässäpä se teksti
Itselläni on ensimmäinen beagle, joten olen uusi harrastaja rodun osalta.
En ole kasvattaja vaan kuulun varmaankin siihen suurimpaan osaan beaglen omistajista, eli pennun hankkineeseen harrastusta varten.
Arvostan suuresti kasvattajia koska käsitykseni mukaan se vaatii suuren työmäärän että pääsisi lähellekään päämäärää eli mahdollisimman terveiden, rodunomaisten jälkeläisten saamiseen.
Ilman heitä meillä harrastajilla ei olisi tätä hienoa rotua käytettävissä. Toisaalta tuskin kukaan kasvattaisi koiria jos meitä "tavallisia" harrastajia ei olisi jotka pentuja ostaisivat.
Kysyn kasvattajien mielipidettä liittyen tähän esitykseen näyttelysäännön muuttamisesta.
Jos kyseinen muutos tehtäisiin, miten se vaikuttaisi rodun jalostuksen kannalta?
Miten se näkyisi ja vaikuttaisi pennun ostamista harkitsevan meidän "tavallisten" harrastajien kannalta, vaikeuttaisi vai helpottaisi sopivan pennun valintaa?
Tarkennuksena että tarkoitan kaikkia harrastuslajeja, metsästystä, näyttelyjä ym.
Hyvää kevättä ja yhteistyömieltä kaikille
Tämä oli jo "vuosikokous 2013"-aiheen alla mutta saattoi jäädä siellä huomaamatta.
Olisi mukava saada tähän keskustelua, sinne vuosikokoukseen saattaa tulla antamaan äänensä jäseniä joille nämä asiat eivät ole niin päivänselviä (kuten minä). Ja rodusta kiinostuneita uusia ihmisiäkin varmaan kinnostaa. Heistähän tulee tulevaisuuden kasvattajat ja rodun eteenpäin viejät.
Tässäpä se teksti
Itselläni on ensimmäinen beagle, joten olen uusi harrastaja rodun osalta.
En ole kasvattaja vaan kuulun varmaankin siihen suurimpaan osaan beaglen omistajista, eli pennun hankkineeseen harrastusta varten.
Arvostan suuresti kasvattajia koska käsitykseni mukaan se vaatii suuren työmäärän että pääsisi lähellekään päämäärää eli mahdollisimman terveiden, rodunomaisten jälkeläisten saamiseen.
Ilman heitä meillä harrastajilla ei olisi tätä hienoa rotua käytettävissä. Toisaalta tuskin kukaan kasvattaisi koiria jos meitä "tavallisia" harrastajia ei olisi jotka pentuja ostaisivat.
Kysyn kasvattajien mielipidettä liittyen tähän esitykseen näyttelysäännön muuttamisesta.
Jos kyseinen muutos tehtäisiin, miten se vaikuttaisi rodun jalostuksen kannalta?
Miten se näkyisi ja vaikuttaisi pennun ostamista harkitsevan meidän "tavallisten" harrastajien kannalta, vaikeuttaisi vai helpottaisi sopivan pennun valintaa?
Tarkennuksena että tarkoitan kaikkia harrastuslajeja, metsästystä, näyttelyjä ym.
Hyvää kevättä ja yhteistyömieltä kaikille