koirien ajotaito

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
KeijoN
Posts: 770
Joined: Tue 04.10.2005 11:57
Location: Laukaa

koirien ajotaito

Post by KeijoN »

Olin tossa sohvalla ja katsoin ampumahiihtoo, kun tuli kännykkään soitto.
En selvää tahtonut saada, kun oli puhelu niin itkusta.
Viitalan Väinöhän siellä langan päässä oli, joka kertoi koiransa menehtyneen ja kertoi sen vielä siinä edessään lattialla olevan.
Väinö sanoi sen vielä päivällä ajavan jänistä.
Sanoin Väinölle ihan hienotunteisesti, miten hirviit ton ikäistä koiraa laskee enää tällä kelillä metsään.
No jos olisin arvannu, niin en olisi vieny.
Viitakorven Venlallahan olis jo keväällä täyttänyt 14 vuotta.
Sillä rupesin kirjoittelee, kun paras ajo minkä olen ikääni kuullu on Venlan ajo.
Piirissä Pohja 1-sä Venla sen voitti, ollessani vielä siellä tuomarina, ja täytyy sanoa, että kyllä mä otin kaiken nautinnon irti Venlan ajosta.
Yksi osatekijä oli Rantalan Tuomo, jonka ohjeistusta minä noudatin, kun mies maaston hyvin tutee, ja jänisten oleillupaikat.
Olemme joutuneet Venlan joskus sulkemaankin, liiallisen hakuherkkyyden vuoksi, mutta nyt onneksi jänis löytyi nopeasti.
Ajossahan Venla oli mestari.
Pelkäsin joskus noita teitä, kun koira nopeesti ilmasta veteli, mutta siinäkin se oli mestari.
Monasti olin nähnyt Venlan tietyöskentelytkin, mutta sekään ei ollut sille este.
Silloin kun tuli pikkunen este tai tie., niin koiran korkeus vaan hiukan madaltu, ja homma jatkui.
Post Reply