Rekisteröinnit
Posted: Sat 19.01.2013 22:20
Miksi beaglein rekisteröinnit putosi ???
Ajavien kolmen kärki valtakunnallisesti...
Suomenajokoirat:
2011 rek. 1577kp l- 11,6% vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 1475 kpl - 6,9% vuot. 2011 verrattuna
Beaglet:
2011 rek. 562 kpl - 13,9 % vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 472 kpl - 19,06% vuot. 2011 verrattuna
Dreevererit:
2011 rek. 235 kpl - 15,5 % vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 288 kpl + 18,4 % vuot.2011 verrattuna
Valitettavasti menneen kauden rekisteröinnissä beagle rotuna asettuu eniten menettäneiden joukkoon, sensijaan Dreeverit porskuttaa kovasti plussalle. Suomenajokoirien rekisteröinti näyttää hieman taantuneen edelliseen vuoteen verrattuna.
Suur-Savon beaglen toimialueen tilastoa:
Epävirallisten laskelmieni mukaan 2012 alueellamme syntyi 67 pentua 11 eri pentueesta. Se näyttää prosentteina olevan peräti 14,19 % koko valtakunnan pentu tuotannosta, eli puhutaan melko suuresta osasta koko valtakunnassa syntyneistä pennuista.
Alueemme pentueitten vanhemmilta löytyi seuraavia meriittejä ( korkein)
Emät:
1 KVA&MVA.n omaava
1 KVA.n "
1 AJOK 1 / EH
2 Sertin omavaa
1 Varasertin omaava
1 SA "
1 ERI "
3 EH omaavaa
Isät:
5 KVA&MVA.n omaavaa
2 KVA.n "
2 Cacibin "
1 Sertin omaava
1 ei mitään meriittejä
Näin on alueellamme beagleja risteytetty, tulevaisuus näyttää kuinka olemme onnistuneet valinnoissamme. Toki onhan muutamia narttuja käynyt vierailuilla meidän alueemme uroksilla muualtakin päin suomea, jotka eivät näy näissä oman alueemme tilastoissa.
terv. Olavi Malmberg, Juva
Ajavien kolmen kärki valtakunnallisesti...
Suomenajokoirat:
2011 rek. 1577kp l- 11,6% vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 1475 kpl - 6,9% vuot. 2011 verrattuna
Beaglet:
2011 rek. 562 kpl - 13,9 % vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 472 kpl - 19,06% vuot. 2011 verrattuna
Dreevererit:
2011 rek. 235 kpl - 15,5 % vuot. 2010 verrattuna
2012 rek. 288 kpl + 18,4 % vuot.2011 verrattuna
Valitettavasti menneen kauden rekisteröinnissä beagle rotuna asettuu eniten menettäneiden joukkoon, sensijaan Dreeverit porskuttaa kovasti plussalle. Suomenajokoirien rekisteröinti näyttää hieman taantuneen edelliseen vuoteen verrattuna.
Suur-Savon beaglen toimialueen tilastoa:
Epävirallisten laskelmieni mukaan 2012 alueellamme syntyi 67 pentua 11 eri pentueesta. Se näyttää prosentteina olevan peräti 14,19 % koko valtakunnan pentu tuotannosta, eli puhutaan melko suuresta osasta koko valtakunnassa syntyneistä pennuista.
Alueemme pentueitten vanhemmilta löytyi seuraavia meriittejä ( korkein)
Emät:
1 KVA&MVA.n omaava
1 KVA.n "
1 AJOK 1 / EH
2 Sertin omavaa
1 Varasertin omaava
1 SA "
1 ERI "
3 EH omaavaa
Isät:
5 KVA&MVA.n omaavaa
2 KVA.n "
2 Cacibin "
1 Sertin omaava
1 ei mitään meriittejä
Näin on alueellamme beagleja risteytetty, tulevaisuus näyttää kuinka olemme onnistuneet valinnoissamme. Toki onhan muutamia narttuja käynyt vierailuilla meidän alueemme uroksilla muualtakin päin suomea, jotka eivät näy näissä oman alueemme tilastoissa.
terv. Olavi Malmberg, Juva