Page 1 of 1
Pentujen lukumäärä
Posted: Mon 22.05.2006 14:08
by sissa
Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä

.Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
Posted: Tue 23.05.2006 20:06
by ansa
Kyllä teillä on aikamoinen vauvasatsi

Toivottavasti emällä riittää maitoa kaikille. Kannattaa olla tarkkana ettei yksikään pentu ala jäädä jälkeen muista. Kuukauden päästä tiellä onkin jo aikamoinen vilinä!
Omien kokemusteni mukaan beagle saa normaalisti 4-6 pentua, liekö keskiarvo siinä viiden kieppeillä.
Re: Pentujen lukumäärä
Posted: Wed 24.05.2006 8:42
by Sohvi
sissa wrote:Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä

.Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
Komia pentuekoko. Meille aikoinaan syntyi viisi pentua, mutta uskon, että kahdeksankin on hyvä määrä, kunhan pidät huolen, että kasvavat tasaisesti.
Posted: Wed 24.05.2006 13:58
by nöpö02
Meillä tuli 6 pentua helmikuussa,yks tosin syntyi kuolleena.
painoa tuli kaksinkertaisesti 7vrk iässä syntymäpainoon nähden. ja 2,5 vkon ikäisenä 4* syntymäpaino.että tälläisiä painoja meillä.
-kyllä tulee tosiaan olemaan vilskettä ja puuhaa teillä 8:n pennun kanssa:)
Posted: Wed 24.05.2006 18:19
by Outi.A
Onnea aivan valtavasti pentueen johdosta!!
Meilläkin oli monta vuotta sitten Beagle pentue ja syntyi 3 VILKASTA narttupentua ja hulinaa ja vilskettä oli jo kolmen pennun kanssa...

Posted: Wed 24.05.2006 22:55
by EijaL
Meillä kanssa ensikertalaiselle syntyi kaksi vuotta sitten kahdeksan pennun pentue. Siinä riitti vipinää....
Ja sukupuolijakauma oli "hauska" ; seitsemän urosta ja yksi narttu.
Posted: Thu 25.05.2006 15:34
by sissa
Olen noita pentuja punninnut tässä tasaisin väliajoin ja nyt niissä erottuu kaksi pienempää pentua.Nekin on kyllä kasvaneet tasaisesti n.100-150g/3vrk:tta mutta ovat neljännes kilon keposampia kuin lauman isoin.Ovat kyllä tyytyväisen näköisiä,tosin heti tississä kiinni kun ne läheltä kulkevat.Pitäisikö ruveta huolestumaan??Eikös niille muutenkin voi ruveta antamaan velliä sikäli kun silmät jotain näkevät?
Heissä on viisi urosta ja kolme narttua.Viimeisenä syntyi pikkuruinen narttu joka nyt on kolmanneksi suurin!!
Entäpä emon komentaminen:joskus haukkuu ja murisee pennuille niin et pitää mennä katsomaan mitä on tekeillä.onko muut emät yhtä komentelevaisia??
Posted: Fri 26.05.2006 10:22
by nöpö02
meillä ei emo kyllä murissut pentuille,mutta kun imetys hommat alkoi vähemmän kiinnostamaan se lähti pentuja karkuun.et sai olla emoa rapsuttelemassa että pennut sai imeä. tuo vaihe alkoi vähitellen ilmaantua pentujen ollessa n.kolmen viikon ikäisiä.pennuilla oli jonkin verran koko eroa mut ei ihan noin suurta mitä kirjoitit itse.uros pentu mikä syntyi ekana oli kaikkein pienin,mutta villein:)
nyt ku pennut on jo maailmalla ja yks jätettiin itselle,niin emo kyllä kouluttaa sitä haukkumalla sille välillä ja voi ottaa jopa niskasta kiinni.
(pentu on nyt 3 kk vanha)
Posted: Fri 26.05.2006 10:25
by nöpö02
ja vellin syöttämisen aloitin n.3 vkon ikäisenä.