Oletko esimerkillinen?
Posted: Tue 26.06.2012 1:33
Tuo pentujen hinnat osio näyttää laajentuneen siinä määrin, että katsoin aiheelliseksi avata viimeisimpiin käänteisiin sopivamman osion.
Mielestäni en ole "vielä" täysin hurahtanut näihin voorumikeskusteluihin, vaikkakin joskus niin kauheasti mieli tekis kantaa ottaakkin. Olen pitkälti toiminut niinkuin Titi tuolla edellisessä mainitsikin..... jätämpä kuitenkin julkaisematta niin ei kenenkään tarvitse minun takia mieltään pahoittaa , vaikka sitä en tarkoittaiskaan.
Kun seuraa näitä keskusteluja ja tietenkin miettii samalla mitä nämä keskustelut ja näiden sanoma viestii esimerkiksi muiden rotujen harrastajille, tuleville uusille beagleharrastajille, nyt nuoriso teemavuonna niille nuorille jotka ovat beaglerotua harrastus koirakseen ottamassa jne. Oletko esimerkillinen muita kohtaan?
Harmikseni täytyy todeta , että muutamat asiat näissä keskusteluissa lähes pilaavat ulospäin suuntautuvan julkikuvan. On mielestäni kysymys vain ja ainoastaan asennoitumisesta. Kuinka osaat beaglen omistajana ja harrastajana asennoitua eri käyttötarkoituksiin soveltuvien koirien muihin saman rodun harrastajiin. Kuinka esiinnyt mielestäsi muiden rotujen näkökulmasta katsottuna?
Asetutko, esiinnytkö ja kirjoitatko joka tilanteessa julkikuvaan nähden oman harrastus käyttäytymisesi mukaan niinkuin muita ei olis mailla eikä halmeilla.
Meillä monella lienee peiliin katsomisen paikka näiltä osin. Liian helposti tunnutaan vetävän lappalaisten kulkuneuvot sieraimiin ja sitten on vaikea hengittää.
Kirjoittaminen, mielipiteiden vaihtaminen asiallisessa rotun imagoa nostavassa sävyssä on aina tervetullutta ja se että miten näihin keskusteluihin saadaan uusia kannanottajia on meistä itsestämme kiinni.
Tiedän että meidän vanhemmassa harrastajakunnassamme on hyvin paljon sellaista tietoa josta olisi meille nuoremmille jopa merkittävää hyötyä tämän netinkin kautta.... mutta kukapa vanhemmista lähtee näihin keskusteluihin mukaan jos aina tulee kylmää vettä jossain muotoa niskaan, eli ei osata hillitä itseään.
Se että miten muissa maissa koira asioita viedään eteenpäin, on mielestäni hieman epäilyttävää kun kuitenkin käsittääkseni suomi on melko kuuluisa ja jopa johtava varsinkin käyttökoira harrastuksestaan.
Meidän sukupolven aikana tapahtuu kaikella rintamalla hyvin suuria muutoksia, ja meidän on vain murisematta sopeuduttava niihin niin myös koira rintamalla.
Se että beagle rotuna on suomeen tuotu ja sitä ovat suomalaiset vannoutuneet harrastajat vahvasti ja ansiokkaasi metsästyskoiraksi lähteneet jalostamaan ei ole manaamisen arvoista.
Näistä vuodatuksista huolimatta keskustelujahan on mielenkiintoinen seurata ja se että meidän kaikkien suvaitsevaisuus toisiamme kohtaan on kuulema lähestynyt, kuten Eevakin jossain yhteydessä antoi ymmärtää....
, hymyillään kun kirjoitellaan!
Mielestäni en ole "vielä" täysin hurahtanut näihin voorumikeskusteluihin, vaikkakin joskus niin kauheasti mieli tekis kantaa ottaakkin. Olen pitkälti toiminut niinkuin Titi tuolla edellisessä mainitsikin..... jätämpä kuitenkin julkaisematta niin ei kenenkään tarvitse minun takia mieltään pahoittaa , vaikka sitä en tarkoittaiskaan.
Kun seuraa näitä keskusteluja ja tietenkin miettii samalla mitä nämä keskustelut ja näiden sanoma viestii esimerkiksi muiden rotujen harrastajille, tuleville uusille beagleharrastajille, nyt nuoriso teemavuonna niille nuorille jotka ovat beaglerotua harrastus koirakseen ottamassa jne. Oletko esimerkillinen muita kohtaan?
Harmikseni täytyy todeta , että muutamat asiat näissä keskusteluissa lähes pilaavat ulospäin suuntautuvan julkikuvan. On mielestäni kysymys vain ja ainoastaan asennoitumisesta. Kuinka osaat beaglen omistajana ja harrastajana asennoitua eri käyttötarkoituksiin soveltuvien koirien muihin saman rodun harrastajiin. Kuinka esiinnyt mielestäsi muiden rotujen näkökulmasta katsottuna?
Asetutko, esiinnytkö ja kirjoitatko joka tilanteessa julkikuvaan nähden oman harrastus käyttäytymisesi mukaan niinkuin muita ei olis mailla eikä halmeilla.
Meillä monella lienee peiliin katsomisen paikka näiltä osin. Liian helposti tunnutaan vetävän lappalaisten kulkuneuvot sieraimiin ja sitten on vaikea hengittää.
Kirjoittaminen, mielipiteiden vaihtaminen asiallisessa rotun imagoa nostavassa sävyssä on aina tervetullutta ja se että miten näihin keskusteluihin saadaan uusia kannanottajia on meistä itsestämme kiinni.
Tiedän että meidän vanhemmassa harrastajakunnassamme on hyvin paljon sellaista tietoa josta olisi meille nuoremmille jopa merkittävää hyötyä tämän netinkin kautta.... mutta kukapa vanhemmista lähtee näihin keskusteluihin mukaan jos aina tulee kylmää vettä jossain muotoa niskaan, eli ei osata hillitä itseään.
Se että miten muissa maissa koira asioita viedään eteenpäin, on mielestäni hieman epäilyttävää kun kuitenkin käsittääkseni suomi on melko kuuluisa ja jopa johtava varsinkin käyttökoira harrastuksestaan.
Meidän sukupolven aikana tapahtuu kaikella rintamalla hyvin suuria muutoksia, ja meidän on vain murisematta sopeuduttava niihin niin myös koira rintamalla.
Se että beagle rotuna on suomeen tuotu ja sitä ovat suomalaiset vannoutuneet harrastajat vahvasti ja ansiokkaasi metsästyskoiraksi lähteneet jalostamaan ei ole manaamisen arvoista.
Näistä vuodatuksista huolimatta keskustelujahan on mielenkiintoinen seurata ja se että meidän kaikkien suvaitsevaisuus toisiamme kohtaan on kuulema lähestynyt, kuten Eevakin jossain yhteydessä antoi ymmärtää....