Page 1 of 1

punkit

Posted: Sat 13.05.2006 12:43
by Helena
Hei beagleväki !

Kuinka ja millä suojaatte beaglenne punkeilta, joita ainakin täällä Länsi- ja Etelä- Suomessa on paikoin varsin runsaasti kesä kesän jälkeen ? Itse olen kokeillut apteekista saatavia rohtoja. Ne ovat hyviä, mutta käsittääkseni melko tuhteja aineita. Vai millaisia kokemuksia teillä on ? Joten löytyisikö punkkien häätöön muita konsteja? Kiitokset vastauksista etukäteen ! Hyvää ja aurinkoista kesää beagleväelle beagleineen !

Re: punkit

Posted: Sun 14.05.2006 22:05
by Sohvi
Helena wrote:Hei beagleväki !

Kuinka ja millä suojaatte beaglenne punkeilta, joita ainakin täällä Länsi- ja Etelä- Suomessa on paikoin varsin runsaasti kesä kesän jälkeen ? Itse olen kokeillut apteekista saatavia rohtoja. Ne ovat hyviä, mutta käsittääkseni melko tuhteja aineita. Vai millaisia kokemuksia teillä on ? Joten löytyisikö punkkien häätöön muita konsteja? Kiitokset vastauksista etukäteen ! Hyvää ja aurinkoista kesää beagleväelle beagleineen !
Meillä laitetaan punkkeja ja muita ulkoloisia vastaan niskaan laitettava ExSpot (vai mikä mahtaa nimi olla?)- valmistetta, jota apteekista saa.

Posted: Sun 14.05.2006 22:46
by nöpö02
moikka.Exspotista meilläkin kokemusta viime kesältä. Käytetään myös tänäkin kesänä. :)

Posted: Sun 14.05.2006 22:48
by nöpö02
Eikä siis ole huonoja kokemuksia siitä.

Posted: Mon 15.05.2006 12:45
by Minna
Mä olen kanssa laittanu joka kesä exspotin. Eikä mitään moittimista ole ollut.

Posted: Mon 15.05.2006 19:55
by salo79
Meitsi on käyttänyt strongholdia tai advocatea meidän piskeillä! Ja toiminut on.

Posted: Wed 17.05.2006 20:37
by Nita
Olen kuullut, että joistakin noista voi tulla jotain sivuvaikutuksia? Onko kellään kokemusta? Onko ollut mitään haittavaikutuksia esim. kutinaa?

Posted: Wed 17.05.2006 21:03
by Helena
Meillä juuri Expot aiheutti beaglellemme ongelmia; koira kutisi liuoksen laiton jälkeen todella pahasti ja raapi itseään jatkuvasti kynsillään mahasta, kyljistä ja etutassujen takaa. Annostus oli oikea.Olen kuullut samaa muualtakin eli toisille Expot on loistava aine, toisille ei sovi. Olisiko kellään kokemuksia yrttipantojen käytöstä ?

Posted: Thu 18.05.2006 13:35
by Minna
Helena: Mä laitan poitsulle yrttipannan kun ollaan tosi paljon ulkona, esim mökkeillään ym. Eivät sääsket ym ole niin hanakasti koiran kimpussa. Ja toimii hyvin.

Posted: Thu 18.05.2006 17:43
by nöpö02
moi minna . mistä olet ostanut yrttipannan ja paljo suunilleen maksaa?

Posted: Fri 19.05.2006 12:50
by Minna
Heissan Sanna ja tytöt!

Ostin pannan Musti& Mirristä. 8 egeä oli hinta. Että halpa suoja punkkeja vastaan. Apteekista saa hajutonta puolta kalliimpaa pantaa. Se vihreä on ollut meillä hyvä. Eikä Rape ainakaan yrttituoksusta ole aivastellut tms.