Beaglekasetti
Posted: Sat 14.04.2012 22:50
Beaglen C-kasetti
saatavissa puhuttua englantia hyvin ymmärtävälle beaglenharrastajalle. Siinä on haastattelua Palmer Milburn -ajueesta (n. 60 km Lontoosta länteen) ja vähän USAstakin. Jos saaja kääntää puheen kirjoitetuksi suomeksi, en peri edes postikuluja. Jotkin beaglen metsästyskäyttäytymistä koskevat termit voivat olla vaikeita ymmärtää, mutta niissä kohdin pystyn ehkä vähän auttamaan. Ota yhteys: Pentti Särmä, Espoo, p. 040-536 0834.
Muutama kommentti vielä foorumin joihinkin kirjoituksiin.
Koska yli 41 cm beagle on selvästi rotumääritelmän vastainen, on luonnollista ja rodun edun mukaista hylätä se näyttelyssä. Beaglen jalostuksen kannalta on tärkeää mitata koirat näyttelyssä. Sen sijaan manttelirikko ei missään tapauksessa olla hylkäämisen syy.
Uusitussa rotumääritelmässä on tosiaan mainittu kokovalkoinen beaglen mahdolliseksi väriksi. Valitettavasti, sillä sellainen tulee liian helposti ammutuksi jäniksenä lumikelillä, vaikka kenenkään ei pitäisi olla ampujana hätikkö. Riistanvärisestä (mäyrän väri, jäniksen väri) bealestä täytynee lähettää värikuva Suomen Beaglen kesäkuun numeroon.
Siitoskoiralle ei kennelnimi ole tarpeen. Tarpeen ovat sen sijaan hyvät näytöt sen metsästyskyvyista. Jokaisen beagleomistajan moraalinen velvollisuus on vaalia beaglen rodunomaisuutta metsästyskoirarotuna.
Terveisin teille Pentti Särmä
saatavissa puhuttua englantia hyvin ymmärtävälle beaglenharrastajalle. Siinä on haastattelua Palmer Milburn -ajueesta (n. 60 km Lontoosta länteen) ja vähän USAstakin. Jos saaja kääntää puheen kirjoitetuksi suomeksi, en peri edes postikuluja. Jotkin beaglen metsästyskäyttäytymistä koskevat termit voivat olla vaikeita ymmärtää, mutta niissä kohdin pystyn ehkä vähän auttamaan. Ota yhteys: Pentti Särmä, Espoo, p. 040-536 0834.
Muutama kommentti vielä foorumin joihinkin kirjoituksiin.
Koska yli 41 cm beagle on selvästi rotumääritelmän vastainen, on luonnollista ja rodun edun mukaista hylätä se näyttelyssä. Beaglen jalostuksen kannalta on tärkeää mitata koirat näyttelyssä. Sen sijaan manttelirikko ei missään tapauksessa olla hylkäämisen syy.
Uusitussa rotumääritelmässä on tosiaan mainittu kokovalkoinen beaglen mahdolliseksi väriksi. Valitettavasti, sillä sellainen tulee liian helposti ammutuksi jäniksenä lumikelillä, vaikka kenenkään ei pitäisi olla ampujana hätikkö. Riistanvärisestä (mäyrän väri, jäniksen väri) bealestä täytynee lähettää värikuva Suomen Beaglen kesäkuun numeroon.
Siitoskoiralle ei kennelnimi ole tarpeen. Tarpeen ovat sen sijaan hyvät näytöt sen metsästyskyvyista. Jokaisen beagleomistajan moraalinen velvollisuus on vaalia beaglen rodunomaisuutta metsästyskoirarotuna.
Terveisin teille Pentti Särmä