Tulipa sellainen ajatus mieleen, että saako koira osallistua ajokokeisiin vaikka se olisi sekarotuinen?
Omassa koirassa siis 3 eri rotua, jotka kaikki ovat kyllä ajokoirarotuja. Mietin vaan että jos ja toivon mukaan kun koira joskus syttyy, voisi olla kiva nähdä miten se kokeissa pärjää. Vaikkei sillä tietenkään jalostusmielessä ole mitään käyttöä.
Kokeisiin osallistumisesta
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Kokeisiin osallistumisesta
Koira: Onni (s. 28.10.2011) sekarotuinen ajokoira (e: Suomenajokoiran ja Venäjänajokoiran risteytys i: Beagle)
Oleppa hyvä
Ei se rotujen "sinfonia" koiraa huonoksi tee, ei alkuunkaan.
Mullaki oli nuorra miessä "koira", Remu, jonka emä oli isän beagle ja isä "kylän killapiski" spanielin ja kk. kettuterrierin sekotus.
Remulta sai kyllä jäniksen ammuttua. Se nimittäin haki ja ajoi ilmavainulla.
Ajot oli kiivaita "pöläytyksiä" max, tunnin mittasia. Ja ääntä tuli että neulaset tippu kuusen oksilta
Vähä ku ois saanu mittaa ajoihin niin jo ois ollu hyvä koekoira
Ei se rotujen "sinfonia" koiraa huonoksi tee, ei alkuunkaan.
Mullaki oli nuorra miessä "koira", Remu, jonka emä oli isän beagle ja isä "kylän killapiski" spanielin ja kk. kettuterrierin sekotus.
Remulta sai kyllä jäniksen ammuttua. Se nimittäin haki ja ajoi ilmavainulla.
Ajot oli kiivaita "pöläytyksiä" max, tunnin mittasia. Ja ääntä tuli että neulaset tippu kuusen oksilta
Vähä ku ois saanu mittaa ajoihin niin jo ois ollu hyvä koekoira
Kävin tossa ihan lähellä loppiaisena ajattamassa, ja täytyy sanoo, että kyllä se ihan mukavalta tuntuu, kun omakin koira jotenkin ajaa.
Tosin ensimmäisellä kaksituntisella sain ajoa noin 80 min. mut ajon yleisvaikutus oli minun huolimattoman kirjanpidon mukaan kolme - neljä.
Tuomareille ei kai tarvii tämän enempi ajon laadusta kertoo.
Se olis näin laiskalle miehelle liiankin hyvä koira, jos sieltä sais vielä ne "urut" soimaan.
Näin tiukkaa koiraa, ei pitäis käyttää edes jalostuksessa ( että astuttais herkkähaukkusella uroksella ), tulee vaan sekavaa "seurakuntaa", vaikka olis perimiltään muuten miten terve koira tahansa, "joka sekään ei ole kirkossa kuulutettu".
Muutenhan Iitu on pitokoirana mitä parhain, ja metästyskoiranakin ihan OK.
Tässä mä taas yritän selitellä, kun en ole omalla koirallani kokeisiin osallistunut.
Tosin ensimmäisellä kaksituntisella sain ajoa noin 80 min. mut ajon yleisvaikutus oli minun huolimattoman kirjanpidon mukaan kolme - neljä.
Tuomareille ei kai tarvii tämän enempi ajon laadusta kertoo.
Se olis näin laiskalle miehelle liiankin hyvä koira, jos sieltä sais vielä ne "urut" soimaan.
Näin tiukkaa koiraa, ei pitäis käyttää edes jalostuksessa ( että astuttais herkkähaukkusella uroksella ), tulee vaan sekavaa "seurakuntaa", vaikka olis perimiltään muuten miten terve koira tahansa, "joka sekään ei ole kirkossa kuulutettu".
Muutenhan Iitu on pitokoirana mitä parhain, ja metästyskoiranakin ihan OK.
Tässä mä taas yritän selitellä, kun en ole omalla koirallani kokeisiin osallistunut.
Näin olen itsekin miettinyt. 9,5vkon ikäisenä seuraili jo kiinnostuneena tuoretta jäniksen jälkeä, kunnes vastaan tuli jyrkkä kallio josta jänis oli mennyt alas. Sitten tuli hätä ja piti tulla taas jalkoihin pyörimään.tatu wrote:Liba: Sinulla on hauska rotuyhdistelmä koirassasi.
Varmasti sinulle on siinä kasvamassa mielenkiintoinen metsäkaveri
Koira: Onni (s. 28.10.2011) sekarotuinen ajokoira (e: Suomenajokoiran ja Venäjänajokoiran risteytys i: Beagle)