Aikaa on tammikuun loppuun asti tehdä kirjallinen esitys taippareista seuraavaan vuosikokoukseen. Kuka tekee? Vapaaehtoisia? Jos se tehdään, niin tulevatko taipparin kannattajat (SBJ:n jäsenet) myös ko. kokoukseen mukaan? Muuten sillä esityksellä voi pyyhkiä erään ruumiinosan, jos kannattajia ei ole riittävästi mukana.
Vaikka olen ehdottomasti rodunomaisten kokeiden kannattaja, niin ymmärrän myös sen ettei omistajia voi loputtomiin potkia ahteriin ja yrittää taivuttaa kokeisiin. Niin pitää löytää myös se konsti millä edes vähän raotettaisiin todellisuutta ja saataisiin KENTIES se beaglen omistaja innostumaan sinne kokeeseen menosta. Edelleenkin, taippari EI olisi mikään jalostukseen vaadittava tulos, ei yhtään mitään... Se olisi jotain niille jotka näkevät metsän puilta

(Tässä vaiheessa minun on aivan pakko kiittää omien sijoitusnarttujeni omistajia, te olette olleet huippuja...ilmoitatte minulle pienimmänkin risahduksen

)
Mikä minua tällä hetkellä kiinnostaa? Haluan saada suomi-beaglestani ulkonäöllisesti kansainvälisesti pärjäävän. Okei...ehkä joidenkin mielestä minun pitäisi aloittaa alusta ja valita toisin...mutta minun kriteereissä oli ensin metsästys ennen kuin aloin arvostaa myös rakennetta ja ulkonäköä. Tänä päivänä ne kaikki ovat samalla viivalla. Tosin terveys on kaiken yläpuolella. Kantanarttuni ei ollut mikään riihen seinästä repäisty piru, mutta ei mikään tähti. Cacibein palkittu, mutta itsekritiikkiä hyvät ihmiset. Narttu oli aavistuksen pitkä runkoinen ja raskas rakenteinen. Hyvä mutta ei kukkanen

(Hänen kasvatajansa on kuitenkin huippu

erittäin hyvä ystäväni.) Kuitenkin minun rakas huippu ihana koirani, jolla valitettavan piskuinen ääni. Huippu ylösottaja! Ajoi kaikki mutkat suoriksi, oli aina pupun ahterissa kiinni. Teki paljon hukkia kun ajoi mutkat suoriksi tyyliin. Ei siis mikään koekoira

Silitän hänen tuhkauurnaa tippa linssissä.... Siellä hän lepää pokaaleidensa seassa kunnes me joskus yhdessä lennämme tuhka tuulee
En ole mikään laput silmillä ajettava ravuri, vaan kaikessa rauhassa kannon nokassa istuva metsästäjä, jolla on aikaa katsoa ympärilleen. Minulla on jo jotain tietoa niistä 300 koirasta, kun jollain ilveellä saisi lisää tietoa niistä 1200 beaglesta, muullakin konstilla kuin kiertämällä jokaisen luona. Siihen ei riitä minunkaan rahkeet. Okei, osa niistä 1200 on karsittavissa todella helposti

Ja jos täältä ei löydy niin muualta maailmasta kyllä... Bosnia-Hertsekovinasta on muuten todella vaikee saada muuta kuin luomuna

......mutta sinne ei beaglella ollutkaan asiaa vaan toisella rodullammme

Niin...se geenipoolin laajuuskin on alkanut kiinnostaa