Hyvä rakenne ja hyvä ajuri?

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

ie45808

Post by ie45808 »

Kahaltajalle: Ei se ole teoriaa. Vaan todettua vuotuisista jälkeläisten
lukumääristä. Niitä voi etsiä Suomen Beaglen vuosikerroista. Turha
puhua titteleistä. Minä olettaisin perusteeksi uroksen (ja luultavasti
nartunkin) kunnon PSä.
”Ajatukset hyppivät kuin kirput ihmisestä toiseen. Mutta ne eivät pure
kaikkia.” Stanislaw Jercy Lec
masukka

Post by masukka »

Luullakseni kuvittelisin pentujen lukumäärän tulevan nartulla olevien munasolujen määrällä,siittiöitä luulisin lähes kaikilla uroksilla olevan riittävästi munasolujen hedelmöittämiseen.Voinen kyllä olla väärässäkin.
malmol-9

Post by malmol-9 »

Karannee otsikon ohi, onneksi sen on hyväksyneet muutkin.....
Astutus ajankohdan määritteleminen on mielestäni hyvin ratkaiseva, lopputulos on sen mukainen. Nartuthan minun käsittääkseni määrää pentue koon, vedoten samalle nartulle käyttämiäni eri uroksia.
Omien narttujen pentue koon kesiarvoksi elävien osalta taitaa tulla 5,5 ja kaikkien syntyneiden jopa 5.8 näin suitsait laskettuna. Huuhkajan Viivi nostaa kovasti keskiarvoja, ollen 7.6 kaikkien syntyneiden osalta.
Kuomionpään Lilallakin oli hyvän puoleinen pentueiden keskiarvo 5,5. Onko taitoa vai sattumaa, että 19 yrityksestä vain kerran jäänyt tyhjäksi ja kerran mielestäni liian aikaisesta astutuksesta johtuen syntyi pieni pentue (3 pentua). Pentukuolleisuus on noin 5-6% luokkaa.
KeijoN

Post by KeijoN »

Joskus tuntuu, että mitkään konstitit ei auta.
Oma narttuni jäi kaksi kertaa tyhjäksi, vaikka uroskin oli omasta takaa, ei kai halunnu kevätpentuja tehä.
Joka puolentoista vuorokauden välein ne aina yhteen laskin.
Sitten kun herkesin yrittämästä, niin narttu rupesi pentuja odottamaan, se oli kylläkin syksyllä.
Kaksi pentua tuli, ehkä uros astui liikaakin, vaikka minä sitä touhua vähän rajoitinkin.
Toisella kerralla vaihdoin urosta, josta kahdella astumisella tuli myös kaksi pentua, jotenka nartussa luulisin olevan vähän "vikaa".
Vaikka en nyt niin kovin uskonmiehiä olekkaan, niin tuntuu kuin joku ylempi näitäkin asioita ohjaa.
Kettuhan jättää juoksuja väliin huonona myyrävuonna, että oliskohan näillä mitään yhteläisyyttä keskenään, vaikka koiralle nyt säännöllisesti juoksut tuleekin.
sari.t

Post by sari.t »

Jalostus asiassa ja uroksen omistajana katon kyllä millaselle nartulle urosta annan ja olen kieltäytynyt antamasta, jos nartulla ei minkään sortin tuloksia ole näy tai koe ja kyselen kyllä metsästysominaisuudet yms nartun omistajalta ennen päätöksen tekoa.
Post Reply