Olen erimielta kuin mitä sinä tuossa kirjoitit. Täällä haluttua vuosikirjaa ja yhdistyksen tietokantaa ei voi verrata täysin keskenään koska tietokannassa ei ole kaikkea sitä tietoa mitä täälläkin ihmiset ovat tahtoneet. Eli esim. näitä kirjallisia arvosteluja kokonaisuudessaan.timkil wrote:Kaikilla rotujärjestöillä ei ole ollut käytössään yhtä taitavia toimijoita kuin meillä. Siksi ne joutuvat edelleen jakamaan tietoa jäsenistölleen vanhanaikaiseen tapaan – vuosikirjan muodossa. Jostakin syystä meidänkin porukassamme tuntuu olevan halua palata takaisin näihin ”vanhoihin hyviin aikoihin”.
Eikä mielestäni vuosikirjan tekeminen ole mihinkään vanhaan aikaan palaamista. Väitän että läheskään kaikilla järjestön jäsenillä ei ole tietokonetta saati nettiä käytössään. Vuosikirja taasen olisi kaikkien mahdollista hankkia. Arvokas tieto säilyisi kirjoissa ja niitä voisi selata koska ja missä vaan. Paperiversio ei siis häviä mitenkään tietokannalle.
En oikein muutenkaan ymmärtänyt timkilin ylistystä tietokannasta, sehän on kuitenkin eri asia kuin vuosikirja. Tietokanta ymmärtääkseni enää vaadi niin suuria työpanoksia koska se on jo olemassa. Hienoa että se on tehty ja joku sitä päivittää. Tosin itse en koskaan selaa järjestön tietokantaa, mielestäni Kennelliiton KoiraNet on helppokäyttöisempi ja sieltä löytyy myös muut minua kiinnostavat rodut (niitä löytyy useita). Tämä oli siis ihan henkilökohtainen mielipiteeni.
Olen itse sitä mieltä että Beaglejärjestön tulisi julkaista vuosikirjaa. Rahasta tuskin (ei ainakaan pitäisi) on kyse, sillä onhan kyseessä suuri järjestö. Paljon paljon pienemmät järjestöt pystyvät julkaisemaan vuosikirjaa ja kuitenkin tilinpäätös on plussalla.
Onko siis kysymys siitä, ettei järjestö halua julkaista vuosikirjaa? Tekijöiden puutteesta tuskin on kyse.
Itse olen kirjoittanut vuosia pariin yhdistykseen arvosteluja, rekisteröintejä sun muita juttuja puhtaaksi ja homma ei todellakaan ole vaikeaa! Joskus olen tehnyt koko vuoden yksin, joskus jonkun toisen kanssa. Ja se on vielä kaiken lisäksi mukavaa ja opettavaista puuhaa, ainakin minun mielestäni.
Eli jos ei muita innokkaita tekijöitä löydy, voi ilomielin osallistua vuosikirjan tekoon, talkootyönä ilman palkkaa.