Posted: Tue 09.02.2010 22:26
Hienoa kuulla, että asia onkin jo jollain asteella työn alla
Vierastan aikalailla näitä epävirallisia pentulistoja. Järjestön listauksessa kaikki olisi kuitenkin rotujärjestön jäseniä - täytyy muistaa sekin, että pahimmat ylilyönnit koirankasvatuksessa päätyvät yleensä kurinpidollisiin seuraamuksiin kennelliitossa ja sitä kautta yleensä myös määräaikaisiin erottamisiin rotujärjestöstä. Eli jonkunlainen turva olisi, kun järjestö hoitaisi pentulistauksen. Ja Vvm toteaa ihan asiaa, eli se ensikosketus uuteen harrastajaan olisi paras tulla järjestön kautta. Ja päinvastoin.
Kokisin, että tuo a, b, c -listaus olisi pennunostajan kannalta aika selkeä. On nähty jo sekin, kuinka pennunkyselijä liioittelee metsästysaikeita, ihan vaan saadakseen juuri beaglerotuisen pennun. Siksi listankin olisi oltava selkeä eri vaihtoehtojen suhteen. Me emme myöskään pakolla saa rotua pidettyä 100% metsästysrotuna, vaikka kuinka haluaisimme.
Vierastan aikalailla näitä epävirallisia pentulistoja. Järjestön listauksessa kaikki olisi kuitenkin rotujärjestön jäseniä - täytyy muistaa sekin, että pahimmat ylilyönnit koirankasvatuksessa päätyvät yleensä kurinpidollisiin seuraamuksiin kennelliitossa ja sitä kautta yleensä myös määräaikaisiin erottamisiin rotujärjestöstä. Eli jonkunlainen turva olisi, kun järjestö hoitaisi pentulistauksen. Ja Vvm toteaa ihan asiaa, eli se ensikosketus uuteen harrastajaan olisi paras tulla järjestön kautta. Ja päinvastoin.
Kokisin, että tuo a, b, c -listaus olisi pennunostajan kannalta aika selkeä. On nähty jo sekin, kuinka pennunkyselijä liioittelee metsästysaikeita, ihan vaan saadakseen juuri beaglerotuisen pennun. Siksi listankin olisi oltava selkeä eri vaihtoehtojen suhteen. Me emme myöskään pakolla saa rotua pidettyä 100% metsästysrotuna, vaikka kuinka haluaisimme.