Kahaltajalta tosiaan erinomainen avaus keskustelulle.
Itse olin joskus ennen kans samaa mieltä kuin Ansa nyt, enkä ole sitä vieläkään poisulkenut, et ajoi se koira sitten tai ei, niin tervettä ja hyvärakenteista koiraa ei pidä jalostuksesta kokonaan poissulkee jos se sukus. on 0 tai melkein, niin se vaan parantaa rotua.
Käyttöpuolenkaan siitä paljookaan kärsimättä.
Tää on vaan minun arvailuja.
Kyllä nää meidän koirat on mielestäni jo nyt niin hyvissä kuosissa, että ei meidän tarte niistä enää olla huolissaan.
Kovana hevosmiehenä. otan sieltäkinpäin vähän vihiä, vaikka niitä ei voi tavallaan paljookaan koiriin soveltaa, joitakin kylläkin.
Itse kun en tunne kuin nää meidän omat "piskit", mutta nekin yhtä hyvin kuin omat taskut, niin multa jalostustusneuvontaa kyselelijöiden on tyytyminen tähän minun antamaan tarjontaan.
Tää on siinä mahottoman hyvä laji (harrastus) et jokaisella on vapaat kädet tehdä mitä tahansa, oli sit kysymyksessä ns. käyttö - tai näyttelypuoli.
Kansan enemmistö (jäsenet) sen sitten arvioi.
Onko pentujen hinnat karannut käsistä?
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
-
eeva resko
Norjastahan varmaan kohta saa vastauksen tuohon kysymykseen? Norjassa on kai tullut nyt muutama uusi harrastaja, jotka yllätys, yllätys ovatkin alkaneet "näyttelylinjan" koirilla!!! Jouduin jostain syystä Ruotsin ja Norjan rotujärjestön sivuille, olettaisin näin, sillä nyt mietin voiko he olla niin edistyksellisiä??? Norjalla oli oikein fiksut sivut, samoin Ruotsilla, Ruotsalaiset ovat jopa lisänneet "vuoden näyttelykoira" kisan sivuilleen!! Täytyy sanoa, että ruotsalaisethan ovat olleet aina "kaikessa" askeleen edellä! kiva tietenkin, että kaikki mahtuvat saman katon alle!
Koira hakee mielestäni hyvin ja aktiivisesti ja saa jäniksenkin ylös.
Ajojen pituuksia on vaikea mitata koska koira pysyy hukalla ja sitä ei tiedä koska on hukka ja koska koira ei hauku.
Pysyy hukalla ja etsii aktiivisesti.
No muutamalla sanalla kehityksestä.
Liikaa vauhtia ja liikaa tiukkuutta.
Mutta mutta erittäin hauskaa ja mielenkiintoista on käydä harjoittamassa koiraa.
Ajojen pituuksia on vaikea mitata koska koira pysyy hukalla ja sitä ei tiedä koska on hukka ja koska koira ei hauku.
Pysyy hukalla ja etsii aktiivisesti.
No muutamalla sanalla kehityksestä.
Liikaa vauhtia ja liikaa tiukkuutta.
Mutta mutta erittäin hauskaa ja mielenkiintoista on käydä harjoittamassa koiraa.