Mukava kuitenkin kuulla, että ihmisillä on oikeesti jotain tarinaa kennelnimien taustoista.
Asiaa kennelnimien taustoista?
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
-
Sinttura & Junttura
nimimerkin omistaja ei luultavasti kuulu samaan populaan kuin minä,eli Suomen ykköstiimiin biikelipuolellaasterix wrote:Taitavat vaan olla enempi hakusessa ne täydet ajot. Muuten ihan hyvä.jukka6 wrote:No selvispä tuo Astalan nimikin,minä kun olen luullut että Asta on lyhenne sanoista Ajaa Simona Täydet Ajot
Enpä tiedä kumpaa nimimerkkiä Hannu tarkoitti mutta oma kannanottoni oli kyllä heitetty varsin positiivisessa hengessä. Itsellä ei ole Astalan koiraa mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus olis mikäli se on minusta kiinni. Tunnen aika liudan Astalan koiria ja niiden omistajia,olen saannut seurata useamman Astalan koiran sujuvaa työskentelyä metsässä. Kuuluneenki kauden aikana tuli useita kovia tuloksia. Pidä tie aurattuna lippusalolle Vesa,ja lippu salkoon aina kun siltä tuntuu. t Jukka6/Jukka Lundell
-
Sinttura & Junttura
Ja mun kommentti viiristä tai sen puuttumisesta johtui vain ja ainoastaan siitä, että lauantaina vuosikokouksessamme Vesa luovutti sellaisen yhdelle synttärisankarille ja beagleaktiiville, mä sain beaglepinssin ja yritin ennen luovutusta, että voisin kyllä vaihtaa, oli sen verran hieno viiri
Mutta ei ikä ja meriitit vielä riitä
Sinttura & Junttura / Erja Rintala
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Mukava aihe lukea kennelnimien taustoja!!!
Hienosti kirjoitettu Vesa ja Jukka6. Liputus on arvokas asia, jota on hyvä tehdä, kun riittävä aihe ilmaantuu.
"Uutena" beagleihmisenä olen itselleni sanonut, että lunta voi tulla ja tulee jossakin vaiheessa tupaan, olkoonpa nykyinen tai tulevat beagleni mistä kennelistä tai tiimistä tahansa. Sinulla Jukka on upea koira, jota sain tuomaroida viime syksynä ja uskon kyllä, että Vesa arvostaa ja muukin Astalan tiimin väki arvostaa sinua ja koiraasi hetken mietittyään maailman menoa.
Niinhän se on,että nimimerkillä tässä kirjoitellaan. Kirjautuminen antaa oikeuden nimimerkin henkilön selvittämiseen. Näillä sivuilla käy iso määrä kirjautumattomia lukijoita seuraamassa beagleväen liputus- ja viiriasioita. heh,heh
Hienosti kirjoitettu Vesa ja Jukka6. Liputus on arvokas asia, jota on hyvä tehdä, kun riittävä aihe ilmaantuu.
"Uutena" beagleihmisenä olen itselleni sanonut, että lunta voi tulla ja tulee jossakin vaiheessa tupaan, olkoonpa nykyinen tai tulevat beagleni mistä kennelistä tai tiimistä tahansa. Sinulla Jukka on upea koira, jota sain tuomaroida viime syksynä ja uskon kyllä, että Vesa arvostaa ja muukin Astalan tiimin väki arvostaa sinua ja koiraasi hetken mietittyään maailman menoa.
Niinhän se on,että nimimerkillä tässä kirjoitellaan. Kirjautuminen antaa oikeuden nimimerkin henkilön selvittämiseen. Näillä sivuilla käy iso määrä kirjautumattomia lukijoita seuraamassa beagleväen liputus- ja viiriasioita. heh,heh
Reetu09
Tarkoitin just sitä toistajukka6 wrote:Enpä tiedä kumpaa nimimerkkiä Hannu tarkoitti mutta oma kannanottoni oli kyllä heitetty varsin positiivisessa hengessä. Itsellä ei ole Astalan koiraa mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus olis mikäli se on minusta kiinni. Tunnen aika liudan Astalan koiria ja niiden omistajia,olen saannut seurata useamman Astalan koiran sujuvaa työskentelyä metsässä. Kuuluneenki kauden aikana tuli useita kovia tuloksia. Pidä tie aurattuna lippusalolle Vesa,ja lippu salkoon aina kun siltä tuntuu. t Jukka6/Jukka Lundell
Älä Erja sure, en minäkään viime kevväänä saanu viiriä,enkä muuten pinssiäkään,vaikka tuli pyöreitä täyteenSinttura & Junttura wrote:Ja mun kommentti viiristä tai sen puuttumisesta johtui vain ja ainoastaan siitä, että lauantaina vuosikokouksessamme Vesa luovutti sellaisen yhdelle synttärisankarille ja beagleaktiiville, mä sain beaglepinssin ja yritin ennen luovutusta, että voisin kyllä vaihtaa, oli sen verran hieno viiriMutta ei ikä ja meriitit vielä riitä
![]()
-
Sinttura & Junttura
Hannu hyvä, sekä muutama muukin, joka palkokasvin nenäänsä vetäisi kommenteistani. Tarkoitukseni oli ainoastaan pysyä totuudessa niiden ajojen ja "liputustarpeen"suhteen.Härski wrote:nimimerkin omistaja ei luultavasti kuulu samaan populaan kuin minä,eli Suomen ykköstiimiin biikelipuolellaasterix wrote:Taitavat vaan olla enempi hakusessa ne täydet ajot. Muuten ihan hyvä.jukka6 wrote:No selvispä tuo Astalan nimikin,minä kun olen luullut että Asta on lyhenne sanoista Ajaa Simona Täydet AjotToivottavasti tämä kateellinen osaa käyttää nimimerkin sijaan omaa nimeään
Sonnan heitto nimimerkin suojista on kateellisten panettelua
Astalan viiri hulmuaa korkeimmalla
terv. Härski / Hannu Hämäläinen
Jos joku tosissaan väittää, että beaglet niitä täysiä eriä simona ajelisi, suosittelen tutustumaan tietokantoihin, niin sieltä se totuus paljastuisi heillekin. Mielestäni turhaa hehkuttelua ja ylistystä vailla totuuspohjaa.
Tähän loppuun nimimerkki Härskille tiedoksi ihan koko nimeni.
Ari Asseri Sydänmaa
Kuono vastatuuleen, sieltä ne parhaat tuoksut tulee.
-
Henkka mies man
Niin no, Hannuhan peräsi nimeä vain siksi, kun rekisteröimätön ei nimeä pysty katsomaan ja vieraita käy paljon näitä juttuja lukemassa. Joillakin vain on perusnekatiivisuus/positiivisuus ominaisuutena ja ei kettu siitä turkistaan mihinkään pääse. Tuskin silti kannattee kovin vakavasti leikkimielessä kirjoitettuun tekstiin suhtautua.
Sen verran "tiimistä", että takanpäällä kollottavasta pystistä mennään pohjoiseen taas syyskuussa kovasti kisaamaan. En siitä kyllä helpolla aio luopua..
Toivottavasti silti se kiertelisi monen takan päällä...
Kyllä kauden päätös reissulla Jukan Rölli näytti taasen kyntensä ja ylpeä saa röllin suorituksista olla. Sen verran innokkaasti se metsässä touhua ja työhalut paksussakin hangessa on kovat.
Mikäs sitä Hannua vaivasi, kun ei metälle joutanut? Herranlahjojen hoidon järjestäminen vai joku muu nuoruuden vaiva?
Naistenpäivähän oli vasta maanantaina..

Oli taasen täysin O.T mut onko sillä aina väliäkään..
Sen verran "tiimistä", että takanpäällä kollottavasta pystistä mennään pohjoiseen taas syyskuussa kovasti kisaamaan. En siitä kyllä helpolla aio luopua..
Kyllä kauden päätös reissulla Jukan Rölli näytti taasen kyntensä ja ylpeä saa röllin suorituksista olla. Sen verran innokkaasti se metsässä touhua ja työhalut paksussakin hangessa on kovat.
Mikäs sitä Hannua vaivasi, kun ei metälle joutanut? Herranlahjojen hoidon järjestäminen vai joku muu nuoruuden vaiva?
Oli taasen täysin O.T mut onko sillä aina väliäkään..
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
-
Sinttura & Junttura
Sullahan on kaks koiraa? niin vaihdat vain vuosittain sen pytyn takan toiselta reunalta toiselle.Henkka mies man wrote: Sen verran "tiimistä", että takanpäällä kollottavasta pystistä mennään pohjoiseen taas syyskuussa kovasti kisaamaan. En siitä kyllä helpolla aio luopua..![]()
Toivottavasti silti se kiertelisi monen takan päällä...
Tämäkin erittäin OT:nä
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Beagle on rotuna harvinaisen hyvä.
Beagle harrastajat ovat harvinaislaatuisia sopuisuudessaan.
Olen ollut aika tiivisti beagleharrastaja, pientä ristiretkeä saksanpaimenkoirapuolelle lukuunottamatta. Tuosta johtuen sain noin viitisen vuotta sitten päähäni ruveta tutustumaan aktiivisemmin muihinkin rotuihin ja niiden toimintaan. Voin sanoa, ettei omalle kohdalle sattunut näin yhtenäistä harrastaja porukkaa kuin beaglepuolella ollaan. Lähes poikkeukseta sieltä löytyi riitantuneita henkilösuhteita ja todellista loanheittoa. Samoin aika moni rotu taistelee jopa olemassa olostaan todellisia haasteita ja ongelmia vastaan. Nämä beaglepalstalla olevat jutustelut ovat kyllä koiramaailmassa ihan lievimmästä päästä ja enemmän piristävät päivää kuin sitä pimentävät.
Tästä johtuen tuolla toisessa jutustelussa Annien esille nostama tärkeä asia SKLn JTTn jalostus strategia sopii ehkä beaglelle roduista kaikkein huonoimmin. Siinä ammutaan beaglepuolen hyttysen kokoisia ongelmia norsupyssyllä. Toki pidän sitä tarpeellisena joillekkin isoista ongelmista kärsiville roduille. Mutta siitä ennemmän oikeassa topicissa.
Beagle puolen yhteinäisyyttä ja sopuisuudesta kertoo se ettei ainakaan itselläni ole mitään kynnystä soittaa muille beaglekasvattajille kysyäkseni neuvoja tai ohjeita jonkun asian suhteen. Ja usein näissä puheluissa saamme aikaan varsin hyviä keskusteluja beaglestä. Ja aika usein minulle soittaa ennestään tuntematon kasvattaja, mutta puhelun lopuksi olemme jo tuttuja.
Tuo tuttuus helpottaa esimerkiksi täällä luetun ymmärtämistä. Tietää jo vähän valmiiksi millaisella ilmeellä mikäkin teksti on kirjoittettu.
Omalta kohdaltani ymmärtänette tulevien kirjoituksieni tason parhaiten kun katsotte millaisille jutuille meikäläinen nauraa kerta toisensa jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=Oq3jJtHAd1A
http://www.youtube.com/watch?v=nUyFg9xoPKk
Outoa huumorintajua???

Reetua uutena harrastajana voin rauhoitella, sillä mitä ei rivien välistä voi tietää, mutta jukka6 ja Härski ovat erittäin hyviä kavereita. Tekivät kauden aikana useampia yhteisiä metsästysretkiä koirinensa ja joillekkin retkille ottivat jopa minut mukaan. Olen aivan satavarma molempien tuntevan toistensa koirat ja arvostuksen olevan kohdillaan.
Niin ja Härskistä vielä senverran että siinä on kaveri joka voi mennä aikamoneen telttaan, oli sitten kyseessä rakennustyömaa, koiratapahtuma tai pahempikin paikka ja sanoa” kuules sie vänskä missä sie tarvit hyvvää miestä, niin täs siul on sellanen.” Toisaalta enpä kyllä keksi äkkipäätä semmosta auktoriteettiakaan joka sais Härskin laittelemaan ympyriäisi kivvii minkään polunvarteen.
Jatketaan vaan keskustelua ja pidetään totuuksista kiinni. Mukavaa päivää kaikille beagleharrastajille.

Beagle harrastajat ovat harvinaislaatuisia sopuisuudessaan.
Olen ollut aika tiivisti beagleharrastaja, pientä ristiretkeä saksanpaimenkoirapuolelle lukuunottamatta. Tuosta johtuen sain noin viitisen vuotta sitten päähäni ruveta tutustumaan aktiivisemmin muihinkin rotuihin ja niiden toimintaan. Voin sanoa, ettei omalle kohdalle sattunut näin yhtenäistä harrastaja porukkaa kuin beaglepuolella ollaan. Lähes poikkeukseta sieltä löytyi riitantuneita henkilösuhteita ja todellista loanheittoa. Samoin aika moni rotu taistelee jopa olemassa olostaan todellisia haasteita ja ongelmia vastaan. Nämä beaglepalstalla olevat jutustelut ovat kyllä koiramaailmassa ihan lievimmästä päästä ja enemmän piristävät päivää kuin sitä pimentävät.
Tästä johtuen tuolla toisessa jutustelussa Annien esille nostama tärkeä asia SKLn JTTn jalostus strategia sopii ehkä beaglelle roduista kaikkein huonoimmin. Siinä ammutaan beaglepuolen hyttysen kokoisia ongelmia norsupyssyllä. Toki pidän sitä tarpeellisena joillekkin isoista ongelmista kärsiville roduille. Mutta siitä ennemmän oikeassa topicissa.
Beagle puolen yhteinäisyyttä ja sopuisuudesta kertoo se ettei ainakaan itselläni ole mitään kynnystä soittaa muille beaglekasvattajille kysyäkseni neuvoja tai ohjeita jonkun asian suhteen. Ja usein näissä puheluissa saamme aikaan varsin hyviä keskusteluja beaglestä. Ja aika usein minulle soittaa ennestään tuntematon kasvattaja, mutta puhelun lopuksi olemme jo tuttuja.
Tuo tuttuus helpottaa esimerkiksi täällä luetun ymmärtämistä. Tietää jo vähän valmiiksi millaisella ilmeellä mikäkin teksti on kirjoittettu.
Omalta kohdaltani ymmärtänette tulevien kirjoituksieni tason parhaiten kun katsotte millaisille jutuille meikäläinen nauraa kerta toisensa jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=Oq3jJtHAd1A
http://www.youtube.com/watch?v=nUyFg9xoPKk
Outoa huumorintajua???
Reetua uutena harrastajana voin rauhoitella, sillä mitä ei rivien välistä voi tietää, mutta jukka6 ja Härski ovat erittäin hyviä kavereita. Tekivät kauden aikana useampia yhteisiä metsästysretkiä koirinensa ja joillekkin retkille ottivat jopa minut mukaan. Olen aivan satavarma molempien tuntevan toistensa koirat ja arvostuksen olevan kohdillaan.
Niin ja Härskistä vielä senverran että siinä on kaveri joka voi mennä aikamoneen telttaan, oli sitten kyseessä rakennustyömaa, koiratapahtuma tai pahempikin paikka ja sanoa” kuules sie vänskä missä sie tarvit hyvvää miestä, niin täs siul on sellanen.” Toisaalta enpä kyllä keksi äkkipäätä semmosta auktoriteettiakaan joka sais Härskin laittelemaan ympyriäisi kivvii minkään polunvarteen.
Jatketaan vaan keskustelua ja pidetään totuuksista kiinni. Mukavaa päivää kaikille beagleharrastajille.
"Vain sillä, joka ei souda, on aikaa keinuttaa venettä." - Jean-Paul Sartre -.