Asiaa kennelnimien taustoista?

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Sinttura & Junttura

Post by Sinttura & Junttura »

Mulla ei oo sitä lipputankoa ja viiriä ei oo vielä myönnetty...ei kuulema tuleva 30 riitä :lol:

Mukava kuitenkin kuulla, että ihmisillä on oikeesti jotain tarinaa kennelnimien taustoista.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Lalleri

Post by Lalleri »

Ei lippu vaan beagleviiri kieppuu katonharjalla.
Pahansuopaisuus ei onneksi ole koiran ominaisuus ;)
Kas kummaa, miten vähän saa aikaseksi, kun lakkaa vain yrittämästä.
Härski

Post by Härski »

asterix wrote:
jukka6 wrote:No selvispä tuo Astalan nimikin,minä kun olen luullut että Asta on lyhenne sanoista Ajaa Simona Täydet Ajot :D
Taitavat vaan olla enempi hakusessa ne täydet ajot. Muuten ihan hyvä.
nimimerkin omistaja ei luultavasti kuulu samaan populaan kuin minä,eli Suomen ykköstiimiin biikelipuolella :wink: Toivottavasti tämä kateellinen osaa käyttää nimimerkin sijaan omaa nimeään :P Sonnan heitto nimimerkin suojista on kateellisten panettelua 8) Astalan viiri hulmuaa korkeimmalla :lol: terv. Härski / Hannu Hämäläinen
jukka6

Post by jukka6 »

Enpä tiedä kumpaa nimimerkkiä Hannu tarkoitti mutta oma kannanottoni oli kyllä heitetty varsin positiivisessa hengessä. Itsellä ei ole Astalan koiraa mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus olis mikäli se on minusta kiinni. Tunnen aika liudan Astalan koiria ja niiden omistajia,olen saannut seurata useamman Astalan koiran sujuvaa työskentelyä metsässä. Kuuluneenki kauden aikana tuli useita kovia tuloksia. Pidä tie aurattuna lippusalolle Vesa,ja lippu salkoon aina kun siltä tuntuu. t Jukka6/Jukka Lundell
Sinttura & Junttura

Ja mun kommentti viiristä tai sen puuttumisesta johtui vain ja ainoastaan siitä, että lauantaina vuosikokouksessamme Vesa luovutti sellaisen yhdelle synttärisankarille ja beagleaktiiville, mä sain beaglepinssin ja yritin ennen luovutusta, että voisin kyllä vaihtaa, oli sen verran hieno viiri :lol: Mutta ei ikä ja meriitit vielä riitä :wink:
Sinttura & Junttura / Erja Rintala
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
ansa

Post by ansa »

Tuolta käyttäjätiedoistahan se nimi pitäis jokaisella löytyä. Eikös se edelleenkin ole pakollinen, kun rekisteröityy. Rekisteröimättömät eivät kylläkään pääse käyttäjätietoja katsomaan, jos en ihan väärässä ole.
Reetu09

Post by Reetu09 »

Mukava aihe lukea kennelnimien taustoja!!!
Hienosti kirjoitettu Vesa ja Jukka6. Liputus on arvokas asia, jota on hyvä tehdä, kun riittävä aihe ilmaantuu.
"Uutena" beagleihmisenä olen itselleni sanonut, että lunta voi tulla ja tulee jossakin vaiheessa tupaan, olkoonpa nykyinen tai tulevat beagleni mistä kennelistä tai tiimistä tahansa. Sinulla Jukka on upea koira, jota sain tuomaroida viime syksynä ja uskon kyllä, että Vesa arvostaa ja muukin Astalan tiimin väki arvostaa sinua ja koiraasi hetken mietittyään maailman menoa.
Niinhän se on,että nimimerkillä tässä kirjoitellaan. Kirjautuminen antaa oikeuden nimimerkin henkilön selvittämiseen. Näillä sivuilla käy iso määrä kirjautumattomia lukijoita seuraamassa beagleväen liputus- ja viiriasioita. heh,heh :wink:
Reetu09
Härski

Post by Härski »

jukka6 wrote:Enpä tiedä kumpaa nimimerkkiä Hannu tarkoitti mutta oma kannanottoni oli kyllä heitetty varsin positiivisessa hengessä. Itsellä ei ole Astalan koiraa mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus olis mikäli se on minusta kiinni. Tunnen aika liudan Astalan koiria ja niiden omistajia,olen saannut seurata useamman Astalan koiran sujuvaa työskentelyä metsässä. Kuuluneenki kauden aikana tuli useita kovia tuloksia. Pidä tie aurattuna lippusalolle Vesa,ja lippu salkoon aina kun siltä tuntuu. t Jukka6/Jukka Lundell
Tarkoitin just sitä toista :oops: ja anteeksipyyntö Jukalle jos annoin ymmärtää toisin :lol: Noin yleisesti sanoisin että sillon kun ruvetahan toista täälä mollaamaan pannaan nimi reilusti alle tai sitte ei tarvi kirjottaakaan mitään 8)
Härski

Post by Härski »

Sinttura & Junttura wrote:Ja mun kommentti viiristä tai sen puuttumisesta johtui vain ja ainoastaan siitä, että lauantaina vuosikokouksessamme Vesa luovutti sellaisen yhdelle synttärisankarille ja beagleaktiiville, mä sain beaglepinssin ja yritin ennen luovutusta, että voisin kyllä vaihtaa, oli sen verran hieno viiri :lol: Mutta ei ikä ja meriitit vielä riitä :wink:
Sinttura & Junttura / Erja Rintala
Älä Erja sure, en minäkään viime kevväänä saanu viiriä,enkä muuten pinssiäkään,vaikka tuli pyöreitä täyteen :cry:
Sinttura & Junttura

Härski wrote: Älä Erja sure, en minäkään viime kevväänä saanu viiriä,enkä muuten pinssiäkään,vaikka tuli pyöreitä täyteen :cry:
Jospa Me ollaankin sit liian nuoria? Parhaat vuodet vasta edessäpäin :lol:
Härski

Post by Härski »

Sinttura & Junttura wrote:
Härski wrote: Älä Erja sure, en minäkään viime kevväänä saanu viiriä,enkä muuten pinssiäkään,vaikka tuli pyöreitä täyteen :cry:
Jospa Me ollaankin sit liian nuoria? Parhaat vuodet vasta edessäpäin :lol:
Ei voi olla muuta selitystä asialle :wink:
asterix

Post by asterix »

Härski wrote:
asterix wrote:
jukka6 wrote:No selvispä tuo Astalan nimikin,minä kun olen luullut että Asta on lyhenne sanoista Ajaa Simona Täydet Ajot :D
Taitavat vaan olla enempi hakusessa ne täydet ajot. Muuten ihan hyvä.
nimimerkin omistaja ei luultavasti kuulu samaan populaan kuin minä,eli Suomen ykköstiimiin biikelipuolella :wink: Toivottavasti tämä kateellinen osaa käyttää nimimerkin sijaan omaa nimeään :P Sonnan heitto nimimerkin suojista on kateellisten panettelua 8) Astalan viiri hulmuaa korkeimmalla :lol: terv. Härski / Hannu Hämäläinen
Hannu hyvä, sekä muutama muukin, joka palkokasvin nenäänsä vetäisi kommenteistani. Tarkoitukseni oli ainoastaan pysyä totuudessa niiden ajojen ja "liputustarpeen"suhteen.
Jos joku tosissaan väittää, että beaglet niitä täysiä eriä simona ajelisi, suosittelen tutustumaan tietokantoihin, niin sieltä se totuus paljastuisi heillekin. Mielestäni turhaa hehkuttelua ja ylistystä vailla totuuspohjaa.

Tähän loppuun nimimerkki Härskille tiedoksi ihan koko nimeni.

Ari Asseri Sydänmaa
Kuono vastatuuleen, sieltä ne parhaat tuoksut tulee.
Henkka mies man

Post by Henkka mies man »

Niin no, Hannuhan peräsi nimeä vain siksi, kun rekisteröimätön ei nimeä pysty katsomaan ja vieraita käy paljon näitä juttuja lukemassa. Joillakin vain on perusnekatiivisuus/positiivisuus ominaisuutena ja ei kettu siitä turkistaan mihinkään pääse. Tuskin silti kannattee kovin vakavasti leikkimielessä kirjoitettuun tekstiin suhtautua.

Sen verran "tiimistä", että takanpäällä kollottavasta pystistä mennään pohjoiseen taas syyskuussa kovasti kisaamaan. En siitä kyllä helpolla aio luopua.. :lol: :lol: Toivottavasti silti se kiertelisi monen takan päällä...

Kyllä kauden päätös reissulla Jukan Rölli näytti taasen kyntensä ja ylpeä saa röllin suorituksista olla. Sen verran innokkaasti se metsässä touhua ja työhalut paksussakin hangessa on kovat.

Mikäs sitä Hannua vaivasi, kun ei metälle joutanut? Herranlahjojen hoidon järjestäminen vai joku muu nuoruuden vaiva? :lol: Naistenpäivähän oli vasta maanantaina.. :roll: :lol:

Oli taasen täysin O.T mut onko sillä aina väliäkään..
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Sinttura & Junttura

Henkka mies man wrote: Sen verran "tiimistä", että takanpäällä kollottavasta pystistä mennään pohjoiseen taas syyskuussa kovasti kisaamaan. En siitä kyllä helpolla aio luopua.. :lol: :lol: Toivottavasti silti se kiertelisi monen takan päällä...
Sullahan on kaks koiraa? niin vaihdat vain vuosittain sen pytyn takan toiselta reunalta toiselle. :lol:

Tämäkin erittäin OT:nä 8)
VvM

Post by VvM »

Beagle on rotuna harvinaisen hyvä.
Beagle harrastajat ovat harvinaislaatuisia sopuisuudessaan.

Olen ollut aika tiivisti beagleharrastaja, pientä ristiretkeä saksanpaimenkoirapuolelle lukuunottamatta. Tuosta johtuen sain noin viitisen vuotta sitten päähäni ruveta tutustumaan aktiivisemmin muihinkin rotuihin ja niiden toimintaan. Voin sanoa, ettei omalle kohdalle sattunut näin yhtenäistä harrastaja porukkaa kuin beaglepuolella ollaan. Lähes poikkeukseta sieltä löytyi riitantuneita henkilösuhteita ja todellista loanheittoa. Samoin aika moni rotu taistelee jopa olemassa olostaan todellisia haasteita ja ongelmia vastaan. Nämä beaglepalstalla olevat jutustelut ovat kyllä koiramaailmassa ihan lievimmästä päästä ja enemmän piristävät päivää kuin sitä pimentävät. :lol: :lol:

Tästä johtuen tuolla toisessa jutustelussa Annien esille nostama tärkeä asia SKLn JTTn jalostus strategia sopii ehkä beaglelle roduista kaikkein huonoimmin. Siinä ammutaan beaglepuolen hyttysen kokoisia ongelmia norsupyssyllä. Toki pidän sitä tarpeellisena joillekkin isoista ongelmista kärsiville roduille. Mutta siitä ennemmän oikeassa topicissa.

Beagle puolen yhteinäisyyttä ja sopuisuudesta kertoo se ettei ainakaan itselläni ole mitään kynnystä soittaa muille beaglekasvattajille kysyäkseni neuvoja tai ohjeita jonkun asian suhteen. Ja usein näissä puheluissa saamme aikaan varsin hyviä keskusteluja beaglestä. Ja aika usein minulle soittaa ennestään tuntematon kasvattaja, mutta puhelun lopuksi olemme jo tuttuja.

Tuo tuttuus helpottaa esimerkiksi täällä luetun ymmärtämistä. Tietää jo vähän valmiiksi millaisella ilmeellä mikäkin teksti on kirjoittettu.

Omalta kohdaltani ymmärtänette tulevien kirjoituksieni tason parhaiten kun katsotte millaisille jutuille meikäläinen nauraa kerta toisensa jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=Oq3jJtHAd1A
http://www.youtube.com/watch?v=nUyFg9xoPKk
Outoa huumorintajua??? 8) 8) 8)

Reetua uutena harrastajana voin rauhoitella, sillä mitä ei rivien välistä voi tietää, mutta jukka6 ja Härski ovat erittäin hyviä kavereita. Tekivät kauden aikana useampia yhteisiä metsästysretkiä koirinensa ja joillekkin retkille ottivat jopa minut mukaan. Olen aivan satavarma molempien tuntevan toistensa koirat ja arvostuksen olevan kohdillaan.

Niin ja Härskistä vielä senverran että siinä on kaveri joka voi mennä aikamoneen telttaan, oli sitten kyseessä rakennustyömaa, koiratapahtuma tai pahempikin paikka ja sanoa” kuules sie vänskä missä sie tarvit hyvvää miestä, niin täs siul on sellanen.” Toisaalta enpä kyllä keksi äkkipäätä semmosta auktoriteettiakaan joka sais Härskin laittelemaan ympyriäisi kivvii minkään polunvarteen. :lol: :lol:

Jatketaan vaan keskustelua ja pidetään totuuksista kiinni. Mukavaa päivää kaikille beagleharrastajille.
8)
"Vain sillä, joka ei souda, on aikaa keinuttaa venettä." - Jean-Paul Sartre -.
Post Reply