ensimmäinen beagle

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
pakko päästä

ensimmäinen beagle

Post by pakko päästä »

hei olen uusi beaglen omistaja,lapsuuden kodissani oli aikanaan
suomen ajokkeja,tästä on aikaa noin 20v,pikku hiljaa tilalliset vaihtui ja
ajattamis alueet hupeni uusien tilallisten myötä,eivät vain tykänneet jäniksen ajatuksesta tai halusivat mahdollisuudet itselleen tai sukulaisilleen. nyt isäni ja iso isäni edesmentyä olen saanut haalittua itselleni ajatusmaita jonka johdosta
tuuli piikkeli hankittu koira vasta 4 kk,aikaisempia virallisesti omia koira kokemuksia on saksanpaimen koirista ja edelleenkin on yksi jöötä pitämässä
pennulle. mutta nyt haluaisin kuulla muilta käyttäjiltä kaiken mahdollisen
siitää että mikä voi mennä pieleen piikkelin kanssa/välttää tällaisen sattumista,koska perustietoni perustuu vain pikku pojan muistoihin,tämän
johdosta haluaisin muiden omakohtaisia kokemuksia/suosituksia tiivistettynä.
olen tutustunut myös oman järjestömme beagle-infoon mutta jos jollekulle
tulee mieleen antaa lisää tietoa niin otan kaiken ilo mielin vastaan.pentu on
hessin kennelistä.kiitos etukään jos jaksoitte lukea sepustukseni tai vastata siihen.
Urho -76

Post by Urho -76 »

Tällä beaglepalstalla on paljon erilaista tietoa jos vain selaa läpi eri otsikoita ja aikaisempia keskusteluja. Painettua tietoa on tietysti kirjoissa kuten metsästyksestä, sisältäen ajokoiran kehityksen ja koulutuksen Matti Envall: Suomenajokoira ja ajokoirametsästys. Kai se on niin, että mitä enemmän ottaa juuri asioista selvää ja mitä enemmän käyttää aikaa nuoren koiran kanssa touhuamiseen niin epäonnistumisen mahdollisuudet aina pienenevät. Vaikea sanoa mitään yksittäistä asiaa. Moni asia voi myös onnistua. Tänään yllätyin kun oma beagle totteli eläinlääkärin istumiskehoitusta kuin armeijan sulkeisissa, vaikka paikalla oli muitakin ihmisiä ja eläimiä :lol: Vaimon työ alkaa ilmeisesti vihdoin tuottaa jonkinlaista tulosta. Minua koira tottelee vain puolitehoisesti, koska taskussani ei ole riittävän usein nakinpalasia.
päivijohanna

Post by päivijohanna »

Vai on se hessin kennelistä. Mahtaako olla lystin pentu?
Lysti on mun vanhempi Beagle, ja kävi synnyttelemässä pentunsa viime lokakuussa.
Sellainen asia noiden beaglejen kanssa täytyy ottaa huomioon, että ne on ahneita ruuan perään, ja tuppaavat lihoamaan helposti. Kannattaa siis olla tarkkana ruokinnan kanssa. Ne myös tosi näppärästi oppivat itse etsimään vähän "lisäravintoa". Onhan tietysti poikkeuksia, mutta tää on sellainen yleinen ongelma.
Meidän koirat on esim. oppinut siirtelemään keittiön tuolit niin, että pääsevät pöydiltä hakemaan kaikkea ekstraa. Se ongelma korjattiin niin, että yöksi tuolit sidotaan jaloistaan yhteen pöydän alle.
No joo, mutta muuta vikaahan beaglessa ei sit olekkaan.
pakko päästä

Post by pakko päästä »

on se lystin pentu ja ton ruoka ahneuden muistinkin jo
lapsuudesta suomen ajokeilla kun on samallainen taipumus
ruoan suhteen
pakko päästä

Post by pakko päästä »

niin ja jos joku karsastaa kirjoittaja nimeäni niin se on vain ja
ainoastaan siltä pohjalta että oma mielenkiintoni pohjaituu juurii
siiheen olennaiseen,eli on vain päästävä luonnon rauhaan mieleni lepää vain ja ainoastaan
metsällä tai merellä.metsästäen,kalastaen tai muuten vain veneillen,oman perheen kanssa,jos joku
ajatteli että olisin ollut metsästämättä nämä väli vuodet,mainitsemani 20v
niin se ei todellakaan pidä paikkaansa,ainahan lintuja saaristossa on piisannut ja pikku järvillä. lisä infona halusin vain joka mies tai nainen
tietoutta beaglesta. täältä FOORUMILTAKIN SITÄ SAA mutta
ainahan sitä voi jäädä jotakin huomioimatta eli antaa tulla ihan rohkeasti vaan.
Jussi H

Post by Jussi H »

päivijohanna wrote:Vai on se hessin kennelistä. Mahtaako olla lystin pentu?
Lysti on mun vanhempi Beagle, ja kävi synnyttelemässä pentunsa viime lokakuussa.
Sellainen asia noiden beaglejen kanssa täytyy ottaa huomioon, että ne on ahneita ruuan perään, ja tuppaavat lihoamaan helposti. Kannattaa siis olla tarkkana ruokinnan kanssa. Ne myös tosi näppärästi oppivat itse etsimään vähän "lisäravintoa". Onhan tietysti poikkeuksia, mutta tää on sellainen yleinen ongelma.
Meidän koirat on esim. oppinut siirtelemään keittiön tuolit niin, että pääsevät pöydiltä hakemaan kaikkea ekstraa. Se ongelma korjattiin niin, että yöksi tuolit sidotaan jaloistaan yhteen pöydän alle.
No joo, mutta muuta vikaahan beaglessa ei sit olekkaan.
No, joo, meillä on ongelmana ollu lähinnä Kiiran syömättömyys, on niin nirso ettei välttämättä siivukinkku tai lenkkimakkarakaan kelpaa ihan joka hetki. Ruokaa tuppaa jäämään välillä kuppiin syömättä ja on aika kevytrakenteinen koira. Tyttö on tarkka linjoistaan... :D

Syöttelin sille sianihrasta, makaroonista ja ohrasuurimoista tehtyä looraa tossa metästyskauden aikana, kun oli pelko ettei saa riittävästi energiaa.

T:Jussi & Kiira
Post Reply