Koiratutka
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Ultrapointin päivänhinta taitaa olla 899,-.Ohjelman asennus kännykkään on helppoa eikä käyttäminenkään tuota tuskaa,paikannukset tulee tosi nopeesti.Panta on näppäränkokoinen ja sopii Beaglelle tosi hyvin.
Ite käytän puhelimena N73:a,se tosin tarvii kaveriksi erillisen gepsi-palikan. Uudemmista malleista hyviä vaihtoehtoja on 6210(pitää paremmin virtaa kuin 6110),E66 ja E71,näissä malleissa on sisäänrakennetut gepsit ja hyvät näytöt. Hinnat näillä on n350,- -480,-,ja tinkiähän saa.
Ite käytän puhelimena N73:a,se tosin tarvii kaveriksi erillisen gepsi-palikan. Uudemmista malleista hyviä vaihtoehtoja on 6210(pitää paremmin virtaa kuin 6110),E66 ja E71,näissä malleissa on sisäänrakennetut gepsit ja hyvät näytöt. Hinnat näillä on n350,- -480,-,ja tinkiähän saa.
-
Henkka mies man
Nokian N73 on aika sopiva kokonsa ja akunkeston puolesta. Toimii hyvin kaikinpuolin, eikä ole lippoja tai liukukansia. Akku kestää helposti metsäpäivän. Myös erillinen mokkula on akun kestoltaan parin vuorokauden luokkaa. Vaikka monissa puhelimissa on GPS kiinteänä, niin puolustan erillista mokkulaa sen takia, että sen voi helposti laittaa vaikka pipoon tai lippiksen sisään ja sateliitit ei katoa. Kukapa pitäisi kännykkää pipossa?
Käyn metsällä sellaisella alueella, missä on todella huonon kentät ja gps toimii silti ihan hyvin. Joskus paikkatiedon kysely ei lähde kännykästä, mutta seuranta viestit tulee perille. Kentät on niin huonot, ettei kännykällä voi soittaa. Jostain korkeammasta paikasta saa tekstiviestin lähtemään. On pakko käyttää lyhtaaltoradioita kommunikointiin. Onneksi koiran haukku on kuuluva ja sen ei tarvi välittää mokomista hienouksista.
Sellaiset puheet, ettei gps toimi huonolla kentillä on soopaa.
Vanhan tutkan puolustajat käy vain lapin kairoilla metsällä, mihin ei gps miehillä ole asiaa...
Olen käyny vähän lapissa ja aika paljon ympäri suomea, eikä vielä ainakaan ole löytynyt toimimatonta paikkaa..
Muutamia häiriöitä on ollut, kun ukon paikkatieto jää paikalleen. Silloin on otettava mokkula povitaskusta ja pidettävä hetki kädessä tai laitettava se johonkin parempaan paikkaan sateliitteja etsimään. Toki jos gps on puhelimessa niin taskusta käteen ottaessa polttelee vaikka tupekin niin sateliitit löytyy taas.. jos ovat hukkuneet.
Muutamia häiriöitä on ollut, kun ukon paikkatieto jää paikalleen. Silloin on otettava mokkula povitaskusta ja pidettävä hetki kädessä tai laitettava se johonkin parempaan paikkaan sateliitteja etsimään. Toki jos gps on puhelimessa niin taskusta käteen ottaessa polttelee vaikka tupekin niin sateliitit löytyy taas.. jos ovat hukkuneet.
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Erillinen gepsi-mokkula on hyvä vaihtoehto,toimii kyllä vaikka on maastopuvun rintataskussa,kokemusta on.InsSIRF III on ehkä paras eikä hintakaan ole paha,sen saat alta seittemänkympin. Jos ajattelet erillistä gepsiä,niin hyviä puhelin vaihtoehtoja on myös E61 ja E61i,niissä on tosi isot näytöt. Näitä löytyy käytettyinäkin aika sopivaan hintaan.
-
Jussi Heinonen
Sitten voi tietenkin tehdä niin kuin meillä, ettei laita kumpaakaan. Meillä on siinä mielessä helppo beagle että jos hajua ei löydy/tulee hukka niin neiti tulee takasin siihen mistä lähtikin. Jos ei tule, on vielä hajulla.
Tutka minulla oli muutama kausi sitten käytössä, mutta yhden pitkän illan aikana koiran perässä juoksiessani totesin, että parasta mitä sillä voi tehdä on heittää vesilintua! Voisin vaikka vannoa että jos olisin jaksanut kanniskella haulikkoakin vielä siinä vaiheessa niin olisi saattanut tutka mennä useampaan osaan
Tutka minulla oli muutama kausi sitten käytössä, mutta yhden pitkän illan aikana koiran perässä juoksiessani totesin, että parasta mitä sillä voi tehdä on heittää vesilintua! Voisin vaikka vannoa että jos olisin jaksanut kanniskella haulikkoakin vielä siinä vaiheessa niin olisi saattanut tutka mennä useampaan osaan
koira tutka
omistan easy go logatorin ja toimii tosi hyvin minulla on ollu easy go.n kartta ohjelma käytössä jo monta vuotta ja on helppo käyttää ja on kilpailu kykyinen hinnassa muiden gps laitteiden kanssa pystyy seuraamaan muita gps laitteita omalla puhelimella 
JÄNIS PETO
-
Henkka mies man
Jussi Heinonen wrote:Sitten voi tietenkin tehdä niin kuin meillä, ettei laita kumpaakaan. Meillä on siinä mielessä helppo beagle että jos hajua ei löydy/tulee hukka niin neiti tulee takasin siihen mistä lähtikin. Jos ei tule, on vielä hajulla.
No se siitä leikistä, mutta voin sanoa että minulla on tällä hetkellä samanlainen koira, että tutkaa ei välttämättä tarvitsisi. Olen käynyt pari kertaa kokeissakin vieraalla paikkakunnalla ilman tutkaa ja hyvin meni. Ykkönen ja kakkonen tuli.
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
-
Henkka mies man
Tuossa aikani kuluksi seurasin paljonko pentu liikkuu metsässä. Irti se oli 3h21min. Tuona aikana se kulki 7204m. Aikaan mahtuu 10min yöjäljellä hakua ja 15min ajo. Muuten oli kylmän jäljen hakua. Ukko kulki n.4-5km. Mukana oli myös vanhempi koira, jonka mukana haussa pentu koetti välillä pysyä, mutta pääsääntöisesti se tutki metsää ihan itsekseen. Vanhempaan verraten pentu on kiinnostunut kaikesta ja vanhempi taas selvästi pyrkii tonkimaan kaikki risukot pupujen toivossa. Paljon rohkeammin pentu hakee kun vanhempi koira on mukana.
Kaadolle tuli vanhempi ensin vaikka pentu sai lähdössä reilusti etumatkaa..
Pennulla ikää kohta 8kk. Mukavan pitkiä kehitysaskelia on ollut. Neljä edellistä käyntiä sillä on ollut aina jonkin moinen ajo. Kolmella niistä se on päässyt myös raatoa ihmettelemään, vaikka vain yksi kaato on täysin sen omasta suoritteesta. Jospa siitä vielä koira tulee. 
Kun pennun suoritteesta (söi entisen puhelimen) jouduin vaihtamaan uuden luurin, niin nyt seuraan koiraa E51 mallilla ja uusimmalla trackerin hunter softalla. Hienosti toimii tuo Live seuranta. Suosittelen.
Kaadolle tuli vanhempi ensin vaikka pentu sai lähdössä reilusti etumatkaa..
Kun pennun suoritteesta (söi entisen puhelimen) jouduin vaihtamaan uuden luurin, niin nyt seuraan koiraa E51 mallilla ja uusimmalla trackerin hunter softalla. Hienosti toimii tuo Live seuranta. Suosittelen.
Tänään Nokian luuri sanoi sopimuksen irti. Ei mitään eloa, ajokausi parhaimmillaan, viikonloppu, joulu tulossa ja vapaata olla vaikka metsässä. Ilman gps:ää taas. Puoli vuotta toimi joten kuten. Ei voi suositella 6110:aa. Koiran laite kyllä toimii.
Mutta ajoa sain kuunnella tänäänkin, ihan omin korvin ilman puhelinta, pitää yrittää ajatella positiivisesti.
Ja hiiret olivat popsineet naamaansa osan autotallin seinällä riippuneesta joulujäniksestä.No,pitäähän niilläkin jotain lystiä olla jouluaikana.
Mutta ajoa sain kuunnella tänäänkin, ihan omin korvin ilman puhelinta, pitää yrittää ajatella positiivisesti.
Ja hiiret olivat popsineet naamaansa osan autotallin seinällä riippuneesta joulujäniksestä.No,pitäähän niilläkin jotain lystiä olla jouluaikana.
Meillä on Moonan kanssa ollu kolme päivää trackerin g400 tutka ja oon kyllä jo nyt tosi tyytyväinen. Lauantaina pelasti todennäköisesti koiran hengen ja sunnuntaina oli ilo seurata ajoa sankassa kuusikossa jossa haukun kuuluvuus oli muuten tosi huono. Opetteluahan tää käyttö vielä vaatii, mut antaa kyl ihan uuden ulottuvuuden koko hommaan...
Perus käyttö on kyllä tosi helppoo...
Minulla myös Tracker G400 ja Hunter. Puhelimena nokia 6210. Tyytyväinen olen ollut. Myyjä asensi systeemit valmiiksi ja neuvoi käytön kun en itse oikein tätä aa-tee-koo hommaa haltsaa. Nyt kun laitan pannan käyntiin, alkaa paikkatietoa tulemaan. On se mukava katsella, missä se koira mennä viipottaa ja turvallisuuttakin lisää! On se tekniikka kehittynyt..

Koiratutka
Olen harjoitellut viime syksystä alkaen Easygo Logatorilla Easygon Hunterohjelmalla ja Nokian 6110:lla. Alkuun oli hieman ongelmia, koska minulla oli puhelinliittymänä paikallisyhdistysten Aina-liiitymä, joka ei antanut seurata kuin tekstiviestillä. Uuden päivtyksen tultua, alkoi jatkuva seuranta pelata GPRS:llä, eikä ongelmia ole ollut vielä ainakaan ilmaantunut. Vaihdoin kuitenkin dnan liitymään ja otin siihen datapaketin (40 megaa), sillä Aina liittymään pakettia ei saanut.
Ohjelma ei ole niin hieno, kuin jollain muulla GPS- ohjelmalla, mutta minulle on riittänyt, että saan tiedon, ,missä koira kulkee ja ajaako se.
Ohjelma antaa 15 viimeistä paikkatietoa suoraan puhelimen kartaohjelmaan ohjelmoiduin määräajoin ja palvelimelta saa hakea koko reitin vaikkapa seuraavana päivänä tai myöhemminkin, jos on tarvetta.
Sohvi siirsi Pointer 2001 käyttöohjeen jatkot tämän otsikon alle.
Janne.s voit kysyä ko Pointerin ohjeita minulta jos haluat yv:nä tai puhelimitse. Käytän kyseistä laitetta vielä nykyäänkin toisella koirallani.
Ohjelma ei ole niin hieno, kuin jollain muulla GPS- ohjelmalla, mutta minulle on riittänyt, että saan tiedon, ,missä koira kulkee ja ajaako se.
Ohjelma antaa 15 viimeistä paikkatietoa suoraan puhelimen kartaohjelmaan ohjelmoiduin määräajoin ja palvelimelta saa hakea koko reitin vaikkapa seuraavana päivänä tai myöhemminkin, jos on tarvetta.
Sohvi siirsi Pointer 2001 käyttöohjeen jatkot tämän otsikon alle.
Janne.s voit kysyä ko Pointerin ohjeita minulta jos haluat yv:nä tai puhelimitse. Käytän kyseistä laitetta vielä nykyäänkin toisella koirallani.
Ute V