GPS Panta

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Jäniksenpolun Taru

GPS Panta

Post by Jäniksenpolun Taru »

Hei,

Liekö kellään käyttö kokemusta EasyGo Locator GPS paikantimesta, toimiiko muiden ohjelmien/pantojen -Ultrapoint/Tarcker kanssa? Ominaisuuksista verrattuna Ultrapointtiin?
Missään ei näy olevan testejä tai muuta juttua ko. laitteesta.
Timppa
Jylhpe

Post by Jylhpe »

Hanki Garmin Astro. On paras laite tällä hetkellä markkinoilla.
jukka6

Post by jukka6 »

Meillä käytössä Ultrapoint,voin suositella.Lyhyempi kahdenakun panta sopii Beaglelle tosi hyvin,päivitykset tulee paljon nopeemmin kun tekstari versioissa,käyttö on helppoa ja edullista. Jahtipäivän jälkeen on mukava kattoa netistä et miten ne ajot oikeen meni.
a-p

Post by a-p »

Mulla on easygo twig locator vanhempi malli joka toimii tekstiviesti yhteydellä. Laite on toiminut kuin junanvessa.Vain muutaman kerran se on antanut paikkatiedon edelliseen paikkatietoon, mutta 10 minuutin kuluttua se on toiminut normaalisti. Osoittessa http://foorum.erälle.net/viewtopic.php?t=43627&start=0 on juttua locattorista
a-p

Post by a-p »

Oli tullut painovirhe paholainen edellisen viestin internet osoitteeseen. http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=43627&start=0 Tässä osoite uudestaan toivottavasti ilman painovirheitä.
Beagle79

Post by Beagle79 »

Hankin tuollaisen Easy Go Locatorin nyt syksyllä. Ihan hyvin on pelannut, joskus on on antanut saman paikkatiedon kahteen kertaan, muttta vähän aikaa odottelee niin antaa oikean paikan. Trackerin kanssa pelaa ainakin. Karttojen tarkkuus on huomattavasti parempi kuin Tracker Hunter Livessä!
Jylhpe

Post by Jylhpe »

Nyt kahden kauden kokemuksella uskallan väitää että Garmin Astro on helppokäyttöisin halpakäyttöisin GPS laite koiralle.

Niitä myy Haaparannalla Hund&jakt kovaa kyytiä. Enkä ole kuullut yhdeltäkään kaverilta jotka on myös laitteen hankkinut mitään negatiivista.

http://www.hundochjakt.se/
Juha

Post by Juha »

Kerroppas Jylhpe hieman lisää tuosta Garminista?
Jylhpe

Post by Jylhpe »

timkil

Post by timkil »

Tuota, tuota. Astron käyttö ei taida olla sallittua Suomessa. VHF-taajuus on kai varattu muuhun käyttöön.

Kuukausi sitten Norjassa PM-kisassa oli pääpalkintona tuommoinen Astro - pantaversio. Juttelin norskien ja ruotsalaisten kanssa laitteesta ja kovasti kehuivat.

Kuulemma vakiolaitteilla (vastaanottimessa se lyhyt patukka-antenni) kuuluvuus on - luonnollisesti - vhf-puhelimien luokkaa eli jänisjahdissa riittävästi. Lisäantennilla - semmoisella autossa pidettävällä - on kuulemma käyttöä esim. hirvijahdeissa.

Antenni on sekä pannassa, että liiviversiossa jäykkä pötkylä. Pantaversiossa tuskin haittaa, liiviversiossa kuulemma joskus vähän takertelee pienen koiran sukellellessa oksien alta.

Lähes reaaliaikaista jälkeä kehuivat, samoin käsikapulaa, joka on taatusti riittävän vedenpitävä kuten tavallinen Garminin 60-käsipaikanninkin. Heikko vesisateensieto on monen mielestä meikäläisten matkapuhelinsovellusten heikoin kohta.

Em. mielipiteitä arvioitaessa on muistettava, että norjassa ja ruotsissa on niukasti kokemusta/vertailupohjaa näistä meille tutuista GPS-tutkista.

Timo K.
Timo Kilpeläinen
Jylhpe

Post by Jylhpe »

Lähetin teho on 2W. Tuskin häiritsee radioliikennettä. En ole tuntenut vielä itseäni rikolliseksi kun ole sillä koiraa päivän seurannut.
Ja olen melko varma etten tule poliisijoukkojen piirittämäksi keskellä metsää, eiköhän viranomaisilla ole tärkeämpääkin tekemistä kuin jänismiehiä kytätä mitä niillä on taskussa. Ja minulla on kokemusta meidän GPS sovellutuksista.
timkil

Post by timkil »

En sillä sanonut, minulle on yhdentekevää, jos joku käyttääkin Astroa Suomessa. Arvelin vain, että jonkun innostuneen ostopäätökseen tuollainenkin seikka saattaa vaikuttaa.

Laillisuudesta kysäisin parisen vuotta sitten Garminin maahantuojalta - olin silloin itse kovasti innostunut tuosta vehkeestä. Voihan olla, että tilanne on muuttunut. Tosin Astro ei edelleenkään ole meillä myynnissä, joten ehkäpä sitä ei ole vieläkään meillä hyväksytty.

Astron ilmeinen etu näihin muihin sovelluksiin verrattuna on se, että se on riippumaton matkapuhelinverkon peittävyydestä. Lisäksi luotan tuohon valmistajaan aika tavalla - kokemuksia on työn puolesta monenlaisista ja monen merkkisitä gepseistä.

Minulla ei ole kokemusta Astrosta, mutta silti uskon sen olevan koiratouhuissa näitä muita GPS-tutkia pätevämpi.

Timo K.
Timo Kilpeläinen
Jylhpe

Post by Jylhpe »

timkil wrote:En sillä sanonut, minulle on yhdentekevää, jos joku käyttääkin Astroa Suomessa. Arvelin vain, että jonkun innostuneen ostopäätökseen tuollainenkin seikka saattaa vaikuttaa.

Laillisuudesta kysäisin parisen vuotta sitten Garminin maahantuojalta - olin silloin itse kovasti innostunut tuosta vehkeestä. Voihan olla, että tilanne on muuttunut. Tosin Astro ei edelleenkään ole meillä myynnissä, joten ehkäpä sitä ei ole vieläkään meillä hyväksytty.

Astron ilmeinen etu näihin muihin sovelluksiin verrattuna on se, että se on riippumaton matkapuhelinverkon peittävyydestä. Lisäksi luotan tuohon valmistajaan aika tavalla - kokemuksia on työn puolesta monenlaisista ja monen merkkisitä gepseistä.

Minulla ei ole kokemusta Astrosta, mutta silti uskon sen olevan koiratouhuissa näitä muita GPS-tutkia pätevämpi.

Timo K.
En minäkään tarkoittanut mitään pahaa vastauksessani.
Minä myös kysyin Garminin maahantuojalta (2 vuotta sitten) silloin kun näin laitteen esittelyn ensimmäisen kerran Garminin sivuilla. Ei ollut silloin vielä myynnissä edes USA:ssa. Vastaus oli "Ei tule myyntiin Euroopassa, mutta jos tuot itse laitteen voit käyttää. Ja kun sain paketin ei missään lukenut että olisi laiton missään päin maailmaa. Ei laatikossa eikä käyttöohjeissa.
Tein sen päätelmän ettei laitetta saa myydä Euroopassa, mutta käyttö on salittua. Vähän päinvastoin kuin seksissä myynti on sallittua muttei osto.
Juha

Post by Juha »

Oletkos ladannut tuohon karttoja kotimaastoista? Käsittääkseni onnistuu? Koiralle soittaminen ei tässä vissiin ole mahdollista?
Jylhpe

Post by Jylhpe »

Soita aikaisemassa viestissäni olevalle myyjälle (linkki) puhuvat suomea ja saat vastauksen kaikkiin kysymyksiin kerralla.
Post Reply