Beaglea hankkimassa...APUA TARVITAAN
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Beaglea hankkimassa...APUA TARVITAAN
TERVE kaikki!!!
Tarveisin pikaista apua ja neuvoja teiltä.Eli olen ostamassa luovutusikäistä beaglen pentua etelä-suomeen koti beagleksi ja ulkoilu/metsä seuraksi.En suoranaisesti metsästä mutta kalastan paljon koskilla ja kyselisin miten hyvin beaglet sopeutuu esim elämään rivitalossa jossa on takapiha, mielellämme käymme ulkona sen kanssa ja se saisi liikuntaa hyvin.meillä on entuudestaan 2kissaa kotona jotka ovat erittäin hellyyden kipeitä kissoja ja toinen kysymys on onko teillä ollut epämiellyttäviä kokemuksia beagleistä ja kissoista yhdessä.Eli tuleeko niillä riitaa helposti.Asunto jossa asumme on noin 50neliöinen ja pienehkö eli onko liian pieni asunto meille 5:lle?TARVIIN SIIS pikaista apua koska koiran haku olisi jo ensi maanantaina ja en haluaisi turhaan hakea beaglea kotiimme jos se sopeudukkaan meille ja huomata sitten että kiinnyimme siihen ja jos pitäisi luopua jostain
syystä.kiitos kaikesta mahdollisesta neuvosta
T:toni
Tarveisin pikaista apua ja neuvoja teiltä.Eli olen ostamassa luovutusikäistä beaglen pentua etelä-suomeen koti beagleksi ja ulkoilu/metsä seuraksi.En suoranaisesti metsästä mutta kalastan paljon koskilla ja kyselisin miten hyvin beaglet sopeutuu esim elämään rivitalossa jossa on takapiha, mielellämme käymme ulkona sen kanssa ja se saisi liikuntaa hyvin.meillä on entuudestaan 2kissaa kotona jotka ovat erittäin hellyyden kipeitä kissoja ja toinen kysymys on onko teillä ollut epämiellyttäviä kokemuksia beagleistä ja kissoista yhdessä.Eli tuleeko niillä riitaa helposti.Asunto jossa asumme on noin 50neliöinen ja pienehkö eli onko liian pieni asunto meille 5:lle?TARVIIN SIIS pikaista apua koska koiran haku olisi jo ensi maanantaina ja en haluaisi turhaan hakea beaglea kotiimme jos se sopeudukkaan meille ja huomata sitten että kiinnyimme siihen ja jos pitäisi luopua jostain
syystä.kiitos kaikesta mahdollisesta neuvosta
T:toni
Meillä on myös rivari missä biikeli on. Mut meitä ei oo kuin kaksi ja "jäniksentyöntö kone" ja neliöitä on kuiteskin 84. On pieni tarha takapihalla jossa on päivät ja kesällä myös yöt. Viikonloppuisin kun ollaan metsällä niin on ajokoiran kanssa isommassa tarhassa. Porukoilla on kissa, välillä mahtuu samaan paikkaan ja välillä ei (suhinoita kissan puolelta) mut ei oo ollu mitään erikoista kissan ja koiran välillä. mut eihän sitä koskaan tiedä, en ainaskaan suosittele kahdestaan jättämään
se on ihan mite ne tottuu toisiinsa.
Ystäväni asui kahdestaan beagleuroksensa kanssa rivarikaksiossa, jossa oli aidattu takapiha. Koira karkasi vähän väliä ja sisällä se laitti nuorena kaiken tohjoksi aktiviteetin puutteessa. Mutta uskoisin, että yhteiselonne sujuu, kunhan koira saa paljon aktiviteettia (nenän ja pään käyttöä siis, aktiviteettileluja on helppo tehdä itse mm. maitopurkeista ja wc-paperihylsyistä) ja sen lisäksi kunnon lenkkejä.
Kissoista meillä on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Hyviä "yhdistelmiä" ovat olleet koiranpentu + aikuinen kissa tai kissanpentu + aikuinen koira. Tällä hetkellä meillä on aikuisena meille tullut kissa ja kaksi aikuista beaglea, joista vanhempi ei juuri kissaa siedä, vaan pomottelee sitä (jahtaa, hyökkäilee toisinaan päin, ajaa pois esim. kuppien tai lelujen läheisyydestä). Koiranpennuilla on harvemmin ongelmia kissojen kanssa, ja kissakin osaa kyllä näyttää, ellei koirasta pidä. En olisi huolissani siis siitä asiasta.
Onnea uudesta tulokkaasta!
Kissoista meillä on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Hyviä "yhdistelmiä" ovat olleet koiranpentu + aikuinen kissa tai kissanpentu + aikuinen koira. Tällä hetkellä meillä on aikuisena meille tullut kissa ja kaksi aikuista beaglea, joista vanhempi ei juuri kissaa siedä, vaan pomottelee sitä (jahtaa, hyökkäilee toisinaan päin, ajaa pois esim. kuppien tai lelujen läheisyydestä). Koiranpennuilla on harvemmin ongelmia kissojen kanssa, ja kissakin osaa kyllä näyttää, ellei koirasta pidä. En olisi huolissani siis siitä asiasta.
Onnea uudesta tulokkaasta!
KIITOS jo nyt vastauksista.Eli luulen että meidän kissat tottuu ihan hyvin tohon beagleen kerta beagle on pentu ja sekin varmaan avoimin mielin kissojen suhteen.Kokemuksia meidän kissojen yhteensopivuudesta koirien kanssa on kun veljelläni on sekarotuinen saksanpaimenkoira/jotain koiraa ja ne tulee hyvin toimeen,pientä toisten haistelua,peruuttelua mutta ei sähinää tai raapimista. Kerran kissat sähähti kun veljen koira itsekkin nuorempana alkoi leikkimään kissojen kanssa ja kun kokoa oli vaikka olikin nuori niin kissat säikähti ja sit alkoi sähinä ja uhittelu:) siihä koira ihmetteli että mikähän niille tuli ja katsoi kissoja hölmönä.Tekeekö beaglen pennut paljon pissoja kotona kun saapuu uuteen kotiin?mietein että olenko sen kassa enimmäkseen ulkona ym annan sen totuttautua ensin ympäristöön.Onneksi on sairaslomaa 3vk niin voin vähän katsoa koiran ja kissojen perään ja antaa totutella toisiinsa rauhassa
irwin wrote:KIITOS jo nyt vastauksista.Eli luulen että meidän kissat tottuu ihan hyvin tohon beagleen kerta beagle on pentu ja sekin varmaan avoimin mielin kissojen suhteen.Kokemuksia meidän kissojen yhteensopivuudesta koirien kanssa on kun veljelläni on sekarotuinen saksanpaimenkoira/jotain koiraa ja ne tulee hyvin toimeen,pientä toisten haistelua,peruuttelua mutta ei sähinää tai raapimista. Kerran kissat sähähti kun veljen koira itsekkin nuorempana alkoi leikkimään kissojen kanssa ja kun kokoa oli vaikka olikin nuori niin kissat säikähti ja sit alkoi sähinä ja uhittelu:) siihä koira ihmetteli että mikähän niille tuli ja katsoi kissoja hölmönä.Tekeekö beaglen pennut paljon pissoja kotona kun saapuu uuteen kotiin?mietein että olenko sen kassa enimmäkseen ulkona ym annan sen totuttautua ensin ympäristöön.Onneksi on sairaslomaa 3vk niin voin vähän katsoa koiran ja kissojen perään ja antaa totutella toisiinsa rauhassa
Sisäsiisteydestä on oma ketjunsa, johon kannatta tutustua.
http://www.beaglejarjesto.fi/foorumi/vi ... .php?t=546
Itse neuvoisin, että kannattaa pentua käyttää pihalla aina leikkimisen, heräämisen ja ruuan jälkeen.
-
Lonelyrider
Sen verran sanoisin että JOS ET KERRAN METSÄSTÄ niin minusta oikea koira ei ole silloin beagle. On hienoa että ulkoilet ja kalastat niin minäkin, mutta esimerkiksi kalastus tapahtuu pääsääntöisesti kesällä, ja silloin on oltava koirat kiinni. Beagle on niin energinen ja vilkas koira että uskon että sinulle saattaa tulla sen kanssa ongelmia varsinkin kun se ei voi olla vapaana esim. omakoti talon pihalla.
Olen pahoillani en haluaisi tuottaa sinulle pettymystä mutta uskon että olet pulassa sen koiran kanssa myöhemmin.
Suomessa on valtava määrä erilaisia koirarotuja jotka sopivat paljon paremmin sinulle ulkoilu kaveriksi.
Mutta jos nyt välttämättä haluat sen beaglen niin tutki nyt ainakin sen verran sukuja että se pentue ei ole mitään metsästys linjaista sukua.
teidän molempien sinun ja sen beaqlen parhaaksi.
Olen pahoillani en haluaisi tuottaa sinulle pettymystä mutta uskon että olet pulassa sen koiran kanssa myöhemmin.
Suomessa on valtava määrä erilaisia koirarotuja jotka sopivat paljon paremmin sinulle ulkoilu kaveriksi.
Mutta jos nyt välttämättä haluat sen beaglen niin tutki nyt ainakin sen verran sukuja että se pentue ei ole mitään metsästys linjaista sukua.
teidän molempien sinun ja sen beaqlen parhaaksi.
Meillä on kaksi kissa beaglen ja lehmien lisäksi ja summe maalla. Meiilä kissoihin tottunut ihan hyvin, toisen kanssa ihan hyvä kaveri mutta toinen inhoaa beaglea todella paljon!
Kissa on erittäin voimakas luonteinen ja ajaa koiraa kuin koiraa, myös beagleä...
Joten uskon kyllä että pentunne tottuu, mutta jos kissa on voimakas luonteinen niin sillon voi tulla ongelmia rivarissa...
Onnea pennusta!
Kissa on erittäin voimakas luonteinen ja ajaa koiraa kuin koiraa, myös beagleä...
Joten uskon kyllä että pentunne tottuu, mutta jos kissa on voimakas luonteinen niin sillon voi tulla ongelmia rivarissa...
Onnea pennusta!
En halua sen enempää ottaa kantaa rotuvalintaan tai sen oikeuteen, mutta ei mulla ainakaan beaglejeni (2 urosta) kanssa ole ongelmia vaikka ei metsästetäkään... Kyllä mekin metsälle meinataan mennä ainakin kokeilemaan kunhan joku meidät sinne vie. Onneksi meillä on Sohvi:) Mutta se ei ole meidän päähomma, ainakaan tällä hetkellä.
Kaverina riiviö-beagle
Kiitos taas vastauksista!tosiaan käyn hakemassa sen maanantaina ja katson ainakin miten homma lähtee käyntiin.En usko että ongelmia tulee vaikka perheen vanhemmat ajaakin jäniksiä(nurmeksen seudulta kun on koira).Jos sen metsästys vietti on tosi kova niin veljeni käy jänis metsällä ja metsällä muutenkin niin olisiko järkeä antaa koiran mennä mukaan metsälle vai sekoittaisiko se koiran lopullisesti ja tekisi siitä metsästys koiran henkeen ja vereen:) mutta löaitan tänne sitten raporttia miten menee ja saa laittaa vieläkin komentteja ja mielipiteitänne.En loukkaannu pahastakaan kritiikistä tai kommenteista ja kaikki mielipiteet otan mielelläni vastaan
terve!!!viimeisin päivitys beagle asiaan....täällä saatujen kommenttien ja beagle foorumeitä lukiessani tulin päätökseen että beagle ei ehkä ole paras mahdollinen koira meille.olen ammatiltani edustaja ja tyttöystäväni kampaaja ja koira joutuisi olemaan ainakin 8h joka päivä yksin ja juuri nyt ei ole aikaa kouluttaa koira sisäsiistiksi ja sit vielä beaglen metsästys vietti oli ratkaiseva asia.koska haluan että koira saisi tehdä sitä mitä haluaa eli ottaa vainu jäniksestä ja päästä metsälle ym ja tuntuisi siltä että jos haluisin siitä vain kotikoiran niin tekisin sille saman kun en itse pääsisi kalaan viikolla joka on minun"viettini".Kiitos kaikista kommenteista ja olen nyt viisaampi ja toivottavasti koira saa kodin jossa se pääsee metsälle temmeltämään ja ajaa jäniksiä
KIITOS
Nooh, ei se mitään ydinfysiikkaa oleirwin wrote:juuri nyt ei ole aikaa kouluttaa koira sisäsiistiksi
Toivottavasti vielä hyvä ajankohta pennun hankinnalle tulee, ja varmasti teille löytyy paremmin sopiva rotu, josta saat kalastuskaverin