Huippunopeus...

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
timkil

Huippunopeus...

Post by timkil »

Katsotaan, ottaako tämä gepsitutkan omistajille huumorimielessä suunnattu (=metsässä ei koiraa treenatessa muutakaan tekemistä kuin räplätä vempaimien kanssa) keskustelu tulta.

Eli: mikä on kovin toteamasi vauhti beaglellesi?
Tänään totesin tämmöisen:

Image

Jullen tapauksessa ei ollut ajoa, epäilen ryntäämistä maasta lähteneen linnun perään. Yli kahdenkympin vauhteja on nimittäin ollut haun aikana ennenkin, ajossa ei kertaakaan. Oli reitin perusteella mielestäni suunnittelemassa yhteydenottoa isäntään (vihreä nuoli). Huomaa lisäksi äkillinen poikkeaminen yleisestä, varsin reippaasti kuljetusta suunnasta. Viiden minuutin päästä koira oli luonani, läähättäen kertoi sitä, että "et usko, mitä tällä reissulla löysin!".

Paikannus (vauhti) virheet ovat aina mahdollisia. Siksi huumorimieli.

Voisi oikeastaan laittaa kaksi sarjaa: nopein vauhti varmassa ajossa ja sarja "muut" (kuten yllä oleva).

Vinkki: Kuvan saa puhelimen näytöltä napattua vaikkapa tällä: http://antonypranata.com/screenshot
(kiitokset Salkosen Antille vinkistä)

Timo K.
Timo Kilpeläinen
vonkamies

Post by vonkamies »

Kyllä tuo voi olla mahdollista, ei koiran kokoon pidä katsoa, olen minäkin nähnyt tosi kovavauhtisen piikelin ajavan jänistä.
Sakilainen

Post by Sakilainen »

Panipas tuo vanhus (Moona 9 v.) paremmaksi 29,5 km/h!!!! Katsottu jälkiseurannan tiedoista = suurin nopeus, keskinopeus (irtilaskusta alkaen) oli 3,6. Ajettavana oli pieni loppukesän poikanen = nyrkki.

Itse suhtaudun myös varsin epäillen noihin ohjelman (Hunter) antamiin nopeus tietoihin, vaikuttaakohan joku hetkellinen loikka ojan yli tms. nopeusarvoon???
Etelän-Vetelä

huippunopeus....

Post by Etelän-Vetelä »

Illalla oltiin katsomassa reilun vuoden ikäisen uroksen toimintaa työmaalla. Tällainen lukema ilmestyi ruudulle. Meno oli kyllä vauhdikasta muutenkin...

Image
Jaapertti

Post by Jaapertti »

Vau! Olisipa ihana omistaa tuollainen laite, jossa näkee missä koira liikkuu. Meillä on käyttössä vaan ihan tavallinen tutkapanta, vaikka ei kyllä taida tuokaan olla tarpeen ainakaan viime lauantaisen "lenkkeilyn" perusteella. Siiri ei suostunut lähtemään 30 metriä kauemmaksi meistä oikeastaan koko pari tuntisen metsässä kävelyn aikana. Tosin löydettiin parikin tuoretta karhun jätöstä, joten olisikohan sillä ollut merkitystä, ettei Siiriä ns. kiinnostanut lähteä jäniksiä hakemaan.... :cry:
Sinttura & Junttura

Post by Sinttura & Junttura »

Mä tarvisin kans...tosin itselleni, että tiedän missä olen :shock: :lol:
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
jukka6

Post by jukka6 »

Ei muutako vasaralla säästöpossun kylkeen ja autonperästä tyhjät pullot kauppaan ja sit ostaan Ultrapointtii,eipä sit tartte enään Haapajärven metsissä harhailla.
usko55

Post by usko55 »

:lol:
vonkamies

Post by vonkamies »

Sinttura & Junttura wrote:Mä tarvisin kans...tosin itselleni, että tiedän missä olen :shock: :lol:
Hommaa "EASY GO PERSONAL", niin tiedät aina missäpäin maastoa olet! Siihen voit myöhemmin ostaa pannan ja seuranta ohjelman niin sinulla on koiran ja itsesipaikannusvehkeet hankittuna.
vonkamies

Post by vonkamies »

Sinttura & Junttura wrote:Mä tarvisin kans...tosin itselleni, että tiedän missä olen :shock: :lol:
Hommaa "EASY GO PERSONAL", niin tiedät aina missäpäin maastoa olet! Siihen voit myöhemmin ostaa pannan ja seuranta ohjelman niin sinulla on koiran ja itsesipaikannusvehkeet hankittuna.
Henkka mies man

Post by Henkka mies man »

Viime talvelta suurin nopeus oli ajossa 38km/h. Tilanne: Perslähtö rusakosta saaresta ja jään yli tielle, jota pitkin näöllä vielä pitkästi. Paikkatieto tuli juuri tuosta tieltä kun näöllä veti.

Tälle syksylle tuli pohjoisen kairalta kaksi 30 ylitystä. Ihan metässä ajon alkuvaiheessa 33km/h. Toisenä päivänä 31km/h. Tyypilliset nopeudet on parinkympin luokkaa, mutta sulalla kelillä tulee joskus kolmenkympin pintaan.

On ollut mielessä testata tuo maksimi nopeus, mutta ei ole saanut aikaiseksi. Uskoisin, että realistisen keskivauhdin saa kun laskee paikkatiedoista keskiarvon. Pitää vielä seurantavälin minuutissa ja laskee vaikka tunnin ajalta. Viime syksynä yhdestä 40min ajosta laskin ja se oli 17km/h. Jänis kuudesti ampumahollilla tuossa ajossa.

Pitääpä hankkia tuo ohjelma niin saa screenshotteja.
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Post Reply