pentuja, pentuja
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
pentuja, pentuja
haluaisin tietää beaglejen synnytyksestä ja pentujen hoidosta..saako narttua alkaa "kuntouttamaan" heti, kun pennut eivät enää ime?
Beagle Bella
Koirallani on menossa jo 48 vrk, mutta merkkejä pennuista ei näy, muuta kuin että bella on koko ajan melkein nuukkumassa, ja hellyydenkipeä yms.. Maha on kuulemma muiden mielestä, jotka näkevät bellaa harvoin jo hieman kasvanut, mutta onko totta, että pieni maha on merkki vain parista pennusta? vai voiko koira saada monta pentua, ja pyöristyä, vasta viimeisellä viikolla?
Beagle Bella
moikka silverbel.
meidän koiralla kyllä oli jo tossa vaiheessa masu kasvanut jo aikalailla. ja nisät alkoi n.kolmannella viikolla kasvamaan siihen malliin että näki koiran olevan tiine.noiden lisäksi tuli samat oireet ku sunki koiralla eli hellyyden kipeä ja väsymys.
-astutitko monta kertaa?
tv.nöpö02
meidän koiralla kyllä oli jo tossa vaiheessa masu kasvanut jo aikalailla. ja nisät alkoi n.kolmannella viikolla kasvamaan siihen malliin että näki koiran olevan tiine.noiden lisäksi tuli samat oireet ku sunki koiralla eli hellyyden kipeä ja väsymys.
-astutitko monta kertaa?
tv.nöpö02
Rapen, eli uroksen omistaja joka on kyllä kokenut beguli kasvattaja, sanoi että ei tarvi kun yhdesti astuttaa..Sanoi että tuli just sopivaan aikaan.. Muut esim vieraat kylla sanovat että bella on kylla jo paisunut, mutta itse en sitä huomaa..
Muuten oliko sinulla sellaisia tuntemuksia, että kun ajattelit sitä synnytystä niin tuumitko että siinä voi tapahtua jotain esim joku pentu kuolee tai kauheimmassa tapauksessa itse emä?! Mulla ainakin on koko ajan sellanen tunne..APUA!
Muuten oliko sinulla sellaisia tuntemuksia, että kun ajattelit sitä synnytystä niin tuumitko että siinä voi tapahtua jotain esim joku pentu kuolee tai kauheimmassa tapauksessa itse emä?! Mulla ainakin on koko ajan sellanen tunne..APUA!
Beagle Bella
Tottakai tuollainen tunne on varmasti tuttu jokaiselle, jolla synnytystilanteita on ollut. Kannattaa vaan olla varautunut kaikkeen (mm. pennuille maidonvastiketta jne) ja pitää päivystävän eläinlääkärin numero lähellä. Onneksi useijn kaikki menee hyvin.silverbel wrote:Rapen, eli uroksen omistaja joka on kyllä kokenut beguli kasvattaja, sanoi että ei tarvi kun yhdesti astuttaa..Sanoi että tuli just sopivaan aikaan.. Muut esim vieraat kylla sanovat että bella on kylla jo paisunut, mutta itse en sitä huomaa..
Meillä astutettiin kanssa vain kerran, ja pennut syntyivät oletettuna päivänä, eli oliskos se nyt ollut 63 vrk astutuksesta.
Malttia
No Joo, oon kyllä hankkinu bellalle kaikki mahdolliset tarvittavat jutu, pentulaatikkoon alettiin totuttelemaan jo neljännellä viikolla. bellasta huomaa että se odottaa.. sillä on joitain päiviä, että se on tosi hermostunu ja ei asetu ollenkaan nukkumaan.. se on sitten joinain päivinä sellanen, että se ei jaksa tehdä yhtään mitään, nukku vaan.. Kyllä täällä päin alkaa jo tunnelma tiivistyä.. laskettu aika on 2.3, mutta eläinlääk. sanoi että pennut voivat syntyä, jo tämän viikon loppuna..:9
Beagle Bella
moro.mulla on oma narttu viisviikkoo ollu tiinenä samalle urokselle,ja se uroshan on mun oma et varmaan tunnistat.mä itte muistin sen astutus päivän väärin ja soittelin silloin isälles.se voi olla et jos sillä on pieni maha et ekasynnyttyjä ei välttämättä aina tee montaa pentua.onhan siihen muitaki seikkoja mut niitä on aina mukava arvailla.ilmottelehan ku niitä pentuja alkaa purkautua!
kuollut kettu paras kettu.
Juu, bellan maha on kyllä muuten iso mutta nisät ei oo vielä alkanut kasvamaan..tänä aamunakin se oksensi kolme kertaa ja ei syöny aamuruokaansa. Bella on aina ennen sen kyllä syönyt mutta tänä aamuna ei syönyt..kyllä sen kohta pitäs "räjähtää" ilmoittelen sitten kun syntyvät..jylppy wrote:moro.mulla on oma narttu viisviikkoo ollu tiinenä samalle urokselle,ja se uroshan on mun oma et varmaan tunnistat.mä itte muistin sen astutus päivän väärin ja soittelin silloin isälles.se voi olla et jos sillä on pieni maha et ekasynnyttyjä ei välttämättä aina tee montaa pentua.onhan siihen muitaki seikkoja mut niitä on aina mukava arvailla.ilmottelehan ku niitä pentuja alkaa purkautua!
Beagle Bella
pentuja syntyy parasta aikaa
nyt aamulla minja rupes purkautumaan.kasilta synty eka narttu ja sit tuli kolme urosta ja äsken tosi tumma narttu joka mahtaa näillä näkymin jäädä mulle ja veljelle,ellei minjan toinen omistaja sit vie sitä.yks uros varaamatta!!!
kuollut kettu paras kettu.