Beaglen pentuja?
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Beaglen pentuja?
Olisikohan täällä kellään tietoa jo syntyneistä tai tulevista syntyvistä beaglen pennuista?
Isälläni kävi huono tuuri, kun viime perjantaina jäi 9-vuotias beagleuros auton alle metsällä ollessa. Nyt kovasti kaipailevat uutta perheenjäsentä ja metsästyskaveria, eikä niitä nyt näytä olevan hirveästi tarjolla.
Isälläni kävi huono tuuri, kun viime perjantaina jäi 9-vuotias beagleuros auton alle metsällä ollessa. Nyt kovasti kaipailevat uutta perheenjäsentä ja metsästyskaveria, eikä niitä nyt näytä olevan hirveästi tarjolla.
-
Henkka mies man
Hei taas tulee kasvattajille paljon kyselyjä myynnissä olevista pennuista.
Minullekin on tässä syksyn aikana tullut jo useita ja olen aina neuvonut seuraamaan tätä palstaa ja antanut muutamien kasvattajien yhteystietoja.
Kaikki tietenkin myyvät tietenkin eioota, kun halukkaat varaavat pentunsa jo viisaina puolikin vuotta etukäteen.
Kun nyt selvästikkään kysyntä ja tarjonta ei tässä beaglemaailmassa kohtaa. Laittakaas hyvien narttujen omistajat siementä itämään. Saadaan uusille ja vanhoillekkin harrastajille uutta materiaalia.
Ja jos jollakin on pentuja laittakaa näille sivuille myynti-ilmoituksia.
Pentuvälitys on myynyt eioota jo pitkän aikaa ja joutaa romukoppaan jo koko systeemi.
Minullekin on tässä syksyn aikana tullut jo useita ja olen aina neuvonut seuraamaan tätä palstaa ja antanut muutamien kasvattajien yhteystietoja.
Kaikki tietenkin myyvät tietenkin eioota, kun halukkaat varaavat pentunsa jo viisaina puolikin vuotta etukäteen.
Kun nyt selvästikkään kysyntä ja tarjonta ei tässä beaglemaailmassa kohtaa. Laittakaas hyvien narttujen omistajat siementä itämään. Saadaan uusille ja vanhoillekkin harrastajille uutta materiaalia.
Ja jos jollakin on pentuja laittakaa näille sivuille myynti-ilmoituksia.
Pentuvälitys on myynyt eioota jo pitkän aikaa ja joutaa romukoppaan jo koko systeemi.
Joo, paitsi, että ne Viinamäen kennelin pennut on jo kaikki varattuja, olivat varattu jo n. 2kk ennen pentujen syntymää.
Isäntä sieltä kyseli pentua, kun olisi metsästyskäyttöön beaglea etsimässä,sanottiin että ovat jo varattuja. Ja eipä niitä ei oikein tunnu löytyvän muualtakaan, mutta jos joku tietää niin infoa saa laittaa minulle että mistä voisi pentuja löytyä.
Isäntä kun etsii todella kovasti pentua, ja kyselee sieltä, ja täältä, vaikka aika huonosti tosiaan päivityksiä noilla joillakin kotisivuilla tehdään, ikävä kyllä.
Mutta tänne suuntaan saa infoa piigelinpennuista laittaa, kun ei tosta mein nykyisestä siihen ole, ikävä kyllä, ja isäntä haluaa juuri metsästyslinjaisen beaglen.
Isäntä sieltä kyseli pentua, kun olisi metsästyskäyttöön beaglea etsimässä,sanottiin että ovat jo varattuja. Ja eipä niitä ei oikein tunnu löytyvän muualtakaan, mutta jos joku tietää niin infoa saa laittaa minulle että mistä voisi pentuja löytyä.
Isäntä kun etsii todella kovasti pentua, ja kyselee sieltä, ja täältä, vaikka aika huonosti tosiaan päivityksiä noilla joillakin kotisivuilla tehdään, ikävä kyllä.
Mutta tänne suuntaan saa infoa piigelinpennuista laittaa, kun ei tosta mein nykyisestä siihen ole, ikävä kyllä, ja isäntä haluaa juuri metsästyslinjaisen beaglen.
-
Sinttura & Junttura
Eli tuossa sen näemme miten tärkeää on kotisivujen OIKEA päivitys. Jos kerran pennut ovat jo varattuja niin sinne pitää laitaa KAIKKI PENNUT OVAT VARATTUJA tms. Kasvattaja itsekkin säästyy niiltä ylimääräisiltä puhelinsoitoilta "onko teillä vielä pentuja".
Kirsille laitettu YV:tä
Kirsille laitettu YV:tä
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
-
Henkka mies man
-
Sinttura & Junttura
Eiköhän me Henkka uskota vielä tällä iällä ennemmin joulupukkiin kuin tuon toiveen toteutumiseen 
Mä kyllä voisin tehä omille sivuille Näyttelykalenterin tavoin vaikka Myydään beaglenpentuja sivun. Se vaan, että sinne ei kasvattajat pääse ite niitä lisämään vaan tiedot pentueesta menis mun sähköpostin ja minun päivityksen kautta? olisiko tälläaiselle käyttöä?
Kaikista helpointa se tietysti olisi jos jokainen saisi laittaa ilmon itse ja huolehtia sen päivittämisestä, näin foorumilla.
Mä kyllä voisin tehä omille sivuille Näyttelykalenterin tavoin vaikka Myydään beaglenpentuja sivun. Se vaan, että sinne ei kasvattajat pääse ite niitä lisämään vaan tiedot pentueesta menis mun sähköpostin ja minun päivityksen kautta? olisiko tälläaiselle käyttöä?
Kaikista helpointa se tietysti olisi jos jokainen saisi laittaa ilmon itse ja huolehtia sen päivittämisestä, näin foorumilla.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
-
Henkka mies man
Uskotaan vaikka ennemmin halkopinoon..Sinttura & Junttura wrote:Eiköhän me Henkka uskota vielä tällä iällä ennemmin joulupukkiin kuin tuon toiveen toteutumiseen
Poistaako ylläpito myynti ilmoitukset, jos sellaisen tekee??
Pohdin kanssa viime keväänä, jos alkaisi yhdistyksen sivulle päivittämään myydään pentuja osiota. Kaikista paras kanava olisi kuitenkin tämä valtakunnallinen foorumi, jossa voisi ilmoitella.
Miten olisi se Beagleharrastajien sivut??
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Itse kun olin keväällä hankkimassa sitä toisenrotuistani, oli tällainen sivusto suuresti avuksi: http://pupsit.haukotus.net/ Todella mainio idea mielestäni, auttoi suuresti etenkin kun olin hankkimassa ensimmäistä ko. rotuista koiraani, eikä vielä ollut ihmeemmin suhteita kasvattajiin. Ehkä beagleillekin vielä? Tosin puskaradio toimii beagleissa kokemukseni mukaan todella tehokkaasti, joten saattaapi olla ettei monellakaan jäisi pentuja tuollaiseen "mainostettavaksi"...
-
Sinttura & Junttura
Siellä ei myöskään saa kaupitella pentuja. Harrastajien kotisivuilla on vain sivu jonne 12e maksamalla saa kennelmainoksen vuodeksi.Henkka mies man wrote: Miten olisi se Beagleharrastajien sivut??
Kaikista parashan se olisi jos saisi myytävät pennut SBJ:n sivujen alaisuuteen.
Se on taivahan tosi, että vanhan aikainen pentuvälitys on mennyttä aikaa. Moni rotujärjestö ylläpitää listaa nettisivuilla jossa se on kaikkien nähtävänä. Eli nykyään sinne voisi laittaa myös "syntyneet" & "astutukset"
Tässä muutamia esimerkki sivuja:
Kultainennoutaja: http://www.goldenring.fi/m_pent/pentuv.htm
Labradorinnoutaja: http://www.labradori.fi/pentu/valitys.html
Se mitä olen "kentältä" kuullut niin moni jättää pentunsa ilmoittamatta SBJ:n pentuvälitykseen koska se maksaa
Last edited by Sinttura & Junttura on Mon 12.11.2007 15:49, edited 2 times in total.