Beaglen pentuja?

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
Tuula

Beaglen pentuja?

Post by Tuula »

Olisikohan täällä kellään tietoa jo syntyneistä tai tulevista syntyvistä beaglen pennuista?

Isälläni kävi huono tuuri, kun viime perjantaina jäi 9-vuotias beagleuros auton alle metsällä ollessa. Nyt kovasti kaipailevat uutta perheenjäsentä ja metsästyskaveria, eikä niitä nyt näytä olevan hirveästi tarjolla.
Henkka mies man

Post by Henkka mies man »

Koeta soittaa tuonne pentuvälitykseen.

Laittelin YV:tä. :roll:
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
stp

Post by stp »

Hei taas tulee kasvattajille paljon kyselyjä myynnissä olevista pennuista.

Minullekin on tässä syksyn aikana tullut jo useita ja olen aina neuvonut seuraamaan tätä palstaa ja antanut muutamien kasvattajien yhteystietoja.
Kaikki tietenkin myyvät tietenkin eioota, kun halukkaat varaavat pentunsa jo viisaina puolikin vuotta etukäteen.

Kun nyt selvästikkään kysyntä ja tarjonta ei tässä beaglemaailmassa kohtaa. Laittakaas hyvien narttujen omistajat siementä itämään. Saadaan uusille ja vanhoillekkin harrastajille uutta materiaalia.

Ja jos jollakin on pentuja laittakaa näille sivuille myynti-ilmoituksia.

Pentuvälitys on myynyt eioota jo pitkän aikaa ja joutaa romukoppaan jo koko systeemi.

Kivirannan Beaglet
Tuula

Post by Tuula »

Juu, ei oota myydään monessa paikassa. Ei ole vielä löytynyt meidän isällekkään pentua, uros-sellaista. Suomenajokoiria kyllä on kaupattu, mutta beagle se olla pitää...
Taija

Post by Taija »

Apulassa oli 10.11. ilmoitus beaglen pennuista...
Taija

Post by Taija »

Taija

Post by Taija »

Taija

Post by Taija »

Tietokone tökkii..... mitenhän noi ylimääräiset saa poistettua?
Kirsi

Post by Kirsi »

Joo, paitsi, että ne Viinamäen kennelin pennut on jo kaikki varattuja, olivat varattu jo n. 2kk ennen pentujen syntymää.

Isäntä sieltä kyseli pentua, kun olisi metsästyskäyttöön beaglea etsimässä,sanottiin että ovat jo varattuja. Ja eipä niitä ei oikein tunnu löytyvän muualtakaan, mutta jos joku tietää niin infoa saa laittaa minulle että mistä voisi pentuja löytyä.

Isäntä kun etsii todella kovasti pentua, ja kyselee sieltä, ja täältä, vaikka aika huonosti tosiaan päivityksiä noilla joillakin kotisivuilla tehdään, ikävä kyllä. :(

Mutta tänne suuntaan saa infoa piigelinpennuista laittaa, kun ei tosta mein nykyisestä siihen ole, ikävä kyllä, ja isäntä haluaa juuri metsästyslinjaisen beaglen.
Sinttura & Junttura

Post by Sinttura & Junttura »

Eli tuossa sen näemme miten tärkeää on kotisivujen OIKEA päivitys. Jos kerran pennut ovat jo varattuja niin sinne pitää laitaa KAIKKI PENNUT OVAT VARATTUJA tms. Kasvattaja itsekkin säästyy niiltä ylimääräisiltä puhelinsoitoilta "onko teillä vielä pentuja".

Kirsille laitettu YV:tä
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Henkka mies man

Minäkin laitoin YV:tä.

Eikö voisi aukaista sitä ostetaan myydään palstaa tuohon yleistäkeskustelua rinnalle.. Sitä on manguttu jo kauan ja sille olisi tilausta tutkien, pentujen jne. tarpeiden kannalta.
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Sinttura & Junttura

Eiköhän me Henkka uskota vielä tällä iällä ennemmin joulupukkiin kuin tuon toiveen toteutumiseen ;)

Mä kyllä voisin tehä omille sivuille Näyttelykalenterin tavoin vaikka Myydään beaglenpentuja sivun. Se vaan, että sinne ei kasvattajat pääse ite niitä lisämään vaan tiedot pentueesta menis mun sähköpostin ja minun päivityksen kautta? olisiko tälläaiselle käyttöä?

Kaikista helpointa se tietysti olisi jos jokainen saisi laittaa ilmon itse ja huolehtia sen päivittämisestä, näin foorumilla.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Henkka mies man

Sinttura & Junttura wrote:Eiköhän me Henkka uskota vielä tällä iällä ennemmin joulupukkiin kuin tuon toiveen toteutumiseen ;)

Mä kyllä voisin tehä omille sivuille Näyttelykalenterin tavoin vaikka Myydään beaglenpentuja sivun. Se vaan, että sinne ei kasvattajat pääse ite niitä lisämään vaan tiedot pentueesta menis mun sähköpostin ja minun päivityksen kautta? olisiko tälläaiselle käyttöä?

Kaikista helpointa se tietysti olisi jos jokainen saisi laittaa ilmon itse ja huolehtia sen päivittämisestä, näin foorumilla.
Uskotaan vaikka ennemmin halkopinoon.. :lol:

Poistaako ylläpito myynti ilmoitukset, jos sellaisen tekee??

Pohdin kanssa viime keväänä, jos alkaisi yhdistyksen sivulle päivittämään myydään pentuja osiota. Kaikista paras kanava olisi kuitenkin tämä valtakunnallinen foorumi, jossa voisi ilmoitella. :roll:

Miten olisi se Beagleharrastajien sivut??
ansa

Post by ansa »

Itse kun olin keväällä hankkimassa sitä toisenrotuistani, oli tällainen sivusto suuresti avuksi: http://pupsit.haukotus.net/ Todella mainio idea mielestäni, auttoi suuresti etenkin kun olin hankkimassa ensimmäistä ko. rotuista koiraani, eikä vielä ollut ihmeemmin suhteita kasvattajiin. Ehkä beagleillekin vielä? Tosin puskaradio toimii beagleissa kokemukseni mukaan todella tehokkaasti, joten saattaapi olla ettei monellakaan jäisi pentuja tuollaiseen "mainostettavaksi"...
Sinttura & Junttura

Henkka mies man wrote: Miten olisi se Beagleharrastajien sivut??
Siellä ei myöskään saa kaupitella pentuja. Harrastajien kotisivuilla on vain sivu jonne 12e maksamalla saa kennelmainoksen vuodeksi.

Kaikista parashan se olisi jos saisi myytävät pennut SBJ:n sivujen alaisuuteen.

Se on taivahan tosi, että vanhan aikainen pentuvälitys on mennyttä aikaa. Moni rotujärjestö ylläpitää listaa nettisivuilla jossa se on kaikkien nähtävänä. Eli nykyään sinne voisi laittaa myös "syntyneet" & "astutukset"
Tässä muutamia esimerkki sivuja:
Kultainennoutaja: http://www.goldenring.fi/m_pent/pentuv.htm
Labradorinnoutaja: http://www.labradori.fi/pentu/valitys.html

Se mitä olen "kentältä" kuullut niin moni jättää pentunsa ilmoittamatta SBJ:n pentuvälitykseen koska se maksaa :!:
Last edited by Sinttura & Junttura on Mon 12.11.2007 15:49, edited 2 times in total.
Post Reply