Tarkennus tuohon tähtivalioon: Tähtivalion arvon saavuttaa ajokoira, joka ajaa käyttövalion saavutettuaan kaksi (2) kertaa AJOK-1 tuloksen yksipäiväisessä kokeessa peräkkäisinä päivinä.
Koiran pitää ajaa kaksi eri kertaa peräkkäisinä päivinä ykköspalkinto, eli yhteensä neljä lisäykköstä. Sitä ennen pitää olla saavutettuna käyttövalion arvo.
Jos ja kun lonkkia kuvataan niin juuri ne "sutta ja sekundaa" lonkka kuvat tulisi ehdottomasti lähettää liittoon eikä työntää roskiin. Kuvauksista ei ole mitään hyötyä tilastojen ja jalostuksen kannalta jos vain niitä priimoja kuvia laitetaan menemään.(puhun nyt siis yleisesti koiraroduista) Tästä asiasta ovat puhuneet myös SAJ:n puolella. Jalostusyksilön sisarusten kuvaaminen on aivan yhtä tärkeää kuin sen jalostukseen käytettävän yksilön. Voihan olla että tällä jalostuskoiralla on A/A lonkat, mutta kaikki sen 5 pentuesisarusta omavat C,D,E lonkat. Sama asia on myös sekä koe-että näyttelytuloksilla.
Tuohon suositushinta-juttuun en lähtis riemuiten mukaan, kun muutenkin tuntuu, että beagle pitää myydä puoli ilman, madotuksineen, rokotuksineen, tunnistemerkintöineen ja lämmitettyine koppeineen Itse en ainakaan kattonut suositushinta haitaria kun nämä pennut "hinnoittelin".
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Minäkin olen aina ihmetellyt tuota "suositushintaa"????? Ei kai sitä monikaan yhdistys käytä? Se on käsittääkseni "kahden kauppa", joka ei kenellekään muulle kuulu!! Aivan kuin kauppakirja. Siihen voit kirjoittaa mitä vaan...mutta kun rahat on lyöty kouraan, voi omistaja tehdä koirallaan mitä haluaa. Ainut varma tapa, jos haluaa "varmistaa" jotain (tänä päivänä ei taida voida oikein kehenkään luottaa) mitä on sovittu, jättää koiran puoliomistukseen.
Nyt Sonja pomppasit pahasti! Minua alkaa nämä SINUN ruikutukset todella raivostuttamaan!! Tämä foorumi ei ole riitelyä eikä ruikutusta varten! Olen tarjoutunut ostamaan useampaan otteeseen koiran takaisin, mutta se ei sinulle ole käynyt! Onneksi koira on puoliomistuksessa= olen pidättänyt jalostusoikeuden itselläni! Miksi ihmeessä antaisin ihmisen, jolla ei tunnu olevan minkäänlaista tajua mistään , pilata koiran karmealla esittämisellä!!!! Koiran pitoa ei ole rajoitettu millään muulla tavalla kuin, että ET VOI KÄYTTÄÄ SITÄ JALOSTUKSEEN, enkä anna sinun pilata sitä tuolla kehässä!! Siksi toiseksi sitä on käytetty jalostukseen VAIN KERRAN SINUN AIKANASI, josta olit tietoinen koiran ostaessasi!!! Rahakaan ei kelvannut kun tarjosin sitä, kun jouduit ihan ajamaan Jokelasta Mäntsälään. Voin ihan tässä julkisesti ilmoittaa, että nyt alkaa todella olemaan mittä täysi näistä ruikutuksista. Miten joku jaksaakin ja 99% asiat tapahtuvat omista virheistä, ei koiran!!!!!!!!! Älkää ihmeessä myykö tälle ihmiselle minkäänlaista koiraa ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaksi kertaa olen koiraa kuljetellut jalostustarkoitukseen. Toisella kerralla sitä vaan ei käytetty. Ei ole muihinkaan kilpailuihin asiaa ilman rekisteripaperia kuin näyttelyihin! Millä tavalla koira menee pilalle, jos se käy näyttelyssä tai jossain muussa kokeessa ja ei voitakaan?
Sonja, jos on jotain epäselvää soita! Älä ruikuta täällä palstoilla!
Täytyy varmaan valaista; 2 kertaa Teuvolla on ollut esittäjä ja se esiintyi kuin unelma (Oli Juniori Euroopan voittaja ja toisella kertaa PU-1 yli esim. parin AM Championin)!! !!! Missä vika, että ei esiinny sinun kanssasi??????? Siksi toiseksi, SINULLA ON SEN REKKARI JOSSA VAIN EI OLE SUOMALAISTA REKKARI NUMEROA!!! UUTTA SUKUTAULUA SE EI SAAKKAAN! Siksi toiseksi et ikänä olisi saanut kumpaakaan koiraa, jos olisit ollut ottamassa näyttelykoiran!!!!!!
Pyydän anteeksi foorumilaisilta, että tarvii tälläisiä asioita selvitellä täällä foorumilla, mutta jos minut leimataan täällä epärehelliseksi, niin pakko on sanoa tuohon jotain. Aika outoa sinänsä, että tälläinen "puoliomistus" käytäntö on aika yleinen, mutta vain tälle daamille ei tunnu mikään käyvän! Kaikissa muissa on vika, mutta itsessään ei näe mitään vikaa!
Niin, jos ihminen tulee Hollannista asti koiraansa astuttamaan, en voinut sanoa, että ei ole käytettävissä! Mutta muutti sitten mielensä koiran nähtyään. Täytyy vielä valaista foorumilaisia sen verran, että jos puoliomistus koirillani on käynyt narttu rahat ovat menneet koiran"hoitajalle", siis ei minulle. Ja Tanskan "juttu" oli sovittu jo paljon aikaisemmin.... Siitä ei saanut kukaan mitään rahaa!!!!!!!!!! Että se siitä.
Lopeta tämä ruikutus, tai toivottavasti sivunpitäjä poistaa nämä kirjoitukset, jos ei muuten lopu!!
Niin, harva kai tykkää, että koira pilataan ehdoin tahdoin huonolla esittämisellä??? Harrastuksiisi en ole puutunut! Itsehän näillä palstoilla haukut simät, suut täyteen, kun koirat ovat niin huonoja!!
Katsos vaan! Enpä hoksannutkaan, että täältä voi otta tuota *** jauhantaa pois! En olisi huomannutkaan moista, jos asiaa ei mulle olisi valaistu!!! Eli nyt minun kirjoitukseni näyttää kuin tuulesta temmatuilta!
No ei se mitään. Minulla ei ole mitään salattavaa eikä "hämärä kauppoja"!!
Puoliomistusjuttuun kommentoisin sen verran, että oman kokemukseni perusteella systeemi on oikein hyvä. Minulla on kolme koiranpuolikasta, joista beaglet yhteisomistuksessa Eevan kanssa ja collie kasvattajansa kanssa. Vanhimmat koirat ovat 7-vuotiaita, eikä vuosien varrella ole ollut kerrassaan mitään yhteisomistuksen aiheuttamia ongelmia.
Koirat olen pyrkinyt pitämään ja hoitamaan niin kuin kuin on toisen omistajan kanssa alun perin sovittu ja omaa taitamattomuuttani en ole koiran viaksi laittanut. Sekin systeemi on omasta mielestäni pelittänyt hyvin.
Olisin minäkin ollut puoliomistukseen ihan tyytyväinen, jos se olisi toiminut samaan tapaan kuin esim. Marjukan tapauksessa. Marjukkahan on voinut käyttää koiriaan näyttelyissä ja harrastaa muutenkin mitä vaan. Ei varmaan Marjukkakaan olisi ollut kovin tyytyväinen, jos häneltä olisi kielletty koirien näyttelyttäminen. Kun minulla ei ole niitä rekisteripapereita tai sen kopiota, jossa on suomalaiseen rekisteriin merkintätunnukset, niin käytännössä kaikki muukin kilpailutoiminta on mahdotonta. Esimerkiksi agilityyn kilpailukirjan saaminen on ilmeisesti mahdotonta ilman rekisteripaperia tai sen kopiota. En ole mielestäni tätä puoliomisteista koiraa missään moittinut. Päin vastoin se on hurjan mukava koira.
Markukkapa olikin vailla näyttelykoiraa. Älä vertaa itseäsi häneen missään vaiheessa! Marjukka on kavattanut Am cockereita ja omistanut muita näyttelykoiria,voisi sanoa, että on amatööri joka osaa melkein yhtähyvin kun ammattilaiset tuolla Euroopassa! On ollut ilo saada koira tälläiselle henkilölle. Samoin Maarikalle, ei ole koskaan ollut moitteen paikkaa, mitä nyt tietty se, että en ole koskaan kiinnostunut näyttelyttämään koiriani tuolla idässä. mutta sekään ei ole ollut mikään "ongelma"...
Ainut järkevä asia on se , että Edgar on ja pysyy kotikoirana, jollaisen hankit. Et ole tietty moittinut, kun ei ole voinut sinua tuolla kentällä nolata!! Jos minä olisin puhunut koirastani noin rumasti tuolla pitkin ja poikin, en kyllä kehtaisi naamaani näyttää missään koiraporukoissa!
Minä toivon, ettei tarvitse enää palata tähän kyseiseen aiheeseen! Ikävää, että näin kasvatustyöni loppusuoralla täytyy vääntää kättä tälläisistä asoista! Toisaalta ehkä tämä helpottaa hieman sen vaikean päätöksen tekoa!!
Sonja, jos sinulla on jotain valittamista, kirjoita minulle privatisti. Nämä palstat EIVÄT OLE JANKUTUSTA VARTEN. Lue tämän topikin aihe!!
Oliskin pitänyt otta vielä kovempi hinta!!! Olis tullut samalla "kipuun ja särkyyn" lääkettä!
Ai pärstäkertoimen perusteella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meinaatko että esim. jos hakisin sinun työtäsi, minut hylättäisi hakijana pärstäkertoimen takia???????????????????????????????????????????????? Kuule, 40 vuotta harrastaneena, minulle merkkaa se MITÄ IHMINEN OSAA!!! Mitäs sinä osaat muuta kuin ruikuttaa??????????????? :oops: :oops: