Kuka haluaisi vuosikirjan ja mitä siinnä pitäisi olla?
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
-
Maria-Riitta Huhta
Olen kuullut aina joskus sellaisen väittämän mukamas että " Pohjalaiset olis vaikeita"
Tämän metsästyksen suhteen se ei sitten ainakaan näytä pitävän paikkansa
Joo kukas sitä nyt rupeais ylimääräistä työtä tekemään, hyvin hoidettu metsä on kyllä komea ja siellä nauttii koiran kanssa ajoi se tai sitten ei 
Miten esim Suomen Ajokoirajärjestö huolehtii alottelijoiden opastamisesta?eeva resko wrote: Ei nyt heti tule mitään muuta rotua mieleen, missä vaaditaan esim. käyttötulos valionarvoa varten, missä rotujärjestö ei voi olla neuvomassa miten koulutat koiraasi tähän käyttötarkoitukseen.
´eeva resko wrote:nykyaikana kukaan ei viitsi tehdä ylinmääräistä työtä, helpommalla pääsee kun ...
Tähän törmää ihan joka sektorilla. Nämä ovat sitten yleensä niitä kovimpia vaatijoita
Tämä kuulostaa jo todella hyvältä. Ketjun alussa taisi Anneli tai joku muu luvata oman kortensa kekoon.eeva resko wrote:Minäkin voisin mielelläni tarjoutua vuosikirjan tekoon, mutta sen vuoksi en liity jäseneksi, että pääsen sitä tekemään!! Mitenkäs tämän asian voi järjestellä?
Jos asiasta ei ole tehty määräaikaan mennessä (tammikuun loppuun) kirjallista aloitetta, ei sitä voida käsitellä päätöstä vaativien asioiden joukossa, mutta on silti mahdollista ottaa esiin kohdassa muut esille tulevat asiat.
Näistä kohdan 20. asioista ei voida tehdä kokouksen puitteissa päätöksiä, mutta tuolloin on hyvä jättää evästeitä ja ehdotuksia asian puolesta, sekä esim. ilmoittautua mukaan talkoisiin. Asiat lähtee rullaamaan vain tekemällä jotain niiden eteen!
annie wrote:ja Hannan pointti on...?
Yleisesti ottaen, mitä nyt metsästyksestä ymmärrän tai ylipäätänsä fyysisestä harjoittelusta on sääntönä ettei koiraa pidä viedä peräkkäisinä päivinä metsälle. On siis hyvä pitää aina lepo päiviä eli eikö niinä lepopäivinä voisi edelleen puuhata rakkaan harrastuksen parissa(niin kuin annatte ymmärtää)ja auttaa järjestöä vuosikirjan tekemisessä. Mutta täytyy kyllä sanoa ettei minun elämäni tähän vuosikirjaan lopu
Kovin menee maailma pieneksi jos kuvittelet ihmiselon sisällöksi vain työn ja metsästyksen. Jahdata voi Suomessakin muuten läpi vuoden ihan luvallisestikin. Kohdelaji vaan muuttuu kalenterin mukaan. Afrikkaan ei sitä varten tarvitse lähteä. Metsästykseen kuuluu olennaisena ja tärkeänä osana mös riistanhoitotyö ja sitä tehdään todella aktiivisesti "luppoaikana". Korjataan syöttöpaikkoja, viljellään riistapeltoja, hankitaan heinää ja nuolukiviä jne jne...hanna-r wrote:Niin, että kai teillä hyvät ihmiset jää aikaa, jos on vain työ ja metsästys. Yleensä on kesälomat ym..ja metsästää ei voi kun metsästyskaudella. Ellette siitten vaihda aina riistaa tai maisemaa ja lähde esim. afrikkaan metsälle.
Myös koirat tarvitsevat runsaasti huolenpitoa ja liikuntaa ympäri vuoden. Huonokuntoisen koiran metsään vienti syksyllä olisi melkoista eläinrääkkäystä. Ja pitäähän jahti ihmistenkin joskus saada vain olla ja laiskotella.
hanna-r wrote:Yleisesti ottaen, mitä nyt metsästyksestä ymmärrän tai ylipäätänsä fyysisestä harjoittelusta on sääntönä ettei koiraa pidä viedä peräkkäisinä päivinä metsälle.
No siinäpä melkoinen ammattilaisen näkemys asiasta. Kuinka paljon harrastat metsästystä? Kuinka kauan metsästysreissusi keskimäärin kestää/reissu? Oletko päätynyt tuohon johtopäätökseen omiin kokemuksiin tukeutuen? Miten paljon koet koiran kärsivät perättäisistä jahtipäivistä? Onko kaksipäiväiset ajokokeetkin epäeettisiä liiallisen rasituksen vuoksi? Tämä on niin mielenkiintoinen asia, että vaatisi oikeastaan oman topicin
Miksi ihmeessä pyydät tuota muilta, etkä ole valmis itse panostamaan tärkeäksi katsomasi asian eteen? Onhan sinullakin kait vapaa-aikaa kun tuota näyttelyharrastusta voi pääsääntöisesti toteuttaa vain viikonloppuisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?hanna-r wrote:...eli eikö niinä lepopäivinä voisi edelleen puuhata rakkaan harrastuksen parissa(niin kuin annatte ymmärtää)ja auttaa järjestöä vuosikirjan tekemisessä. Mutta täytyy kyllä sanoa ettei minun elämäni tähän vuosikirjaan lopu
Et ole valmis maksamaan jäsenmaksua, mutta kovin kärkäs vaatimaan muilta toimia ja ponnisteluja sinua palvelevissa asioissa.
-
eeva resko
Hei, Annie, taidat olla varsinainen riidan haastaja........ Yrität provosoida ihmisten sanomisia näillä pienillä lausekkeillasi, joista sitten se loppu asioista puuttuu!!
Jos olet tahallasi niin hölmö, että et ymmärrä, että kaikki nämä ajokoirat ovat samaa tavaraa eri paketissa niin ihan rauhassa!!
Jäi vielä minulle ainakin epäselväksi, että mitä se sinä vaadit täällä palstalla? Uskon aivan hyvin, että vuosikirja saataisi kasaan näillä "järjestön ulkopuolisilla jäsenillä", jos se vain Järjestölle sopisi, eikä meistä kukaan mitään palkkaa vaatisi! Minä, ja monet muut ovat ottaneet tämän koirahomman harrastuksena. Mitäpä ei tekisi harrastuksen eteen, silloin kun se tuntuu mielekkäältä!
Jos olet tahallasi niin hölmö, että et ymmärrä, että kaikki nämä ajokoirat ovat samaa tavaraa eri paketissa niin ihan rauhassa!!
Jäi vielä minulle ainakin epäselväksi, että mitä se sinä vaadit täällä palstalla? Uskon aivan hyvin, että vuosikirja saataisi kasaan näillä "järjestön ulkopuolisilla jäsenillä", jos se vain Järjestölle sopisi, eikä meistä kukaan mitään palkkaa vaatisi! Minä, ja monet muut ovat ottaneet tämän koirahomman harrastuksena. Mitäpä ei tekisi harrastuksen eteen, silloin kun se tuntuu mielekkäältä!
Voit pitää sellaisena jos haluat. Ei tee kesää eikä talvea.eeva resko wrote:Hei, Annie, taidat olla varsinainen riidan haastaja........ Yrität provosoida ihmisten sanomisia näillä pienillä lausekkeillasi, joista sitten se loppu asioista puuttuu!!
Nuo lausekkeet eivät muuten ole minun, vaan lainauksia kirjoittamistanne teksteistä ja vielä ihan suoria sellaisia.
eeva resko wrote:Jos olet tahallasi niin hölmö, että et ymmärrä, että kaikki nämä ajokoirat ovat samaa tavaraa eri paketissa niin ihan rauhassa!!
eeva resko wrote:Jäi vielä minulle ainakin epäselväksi, että mitä se sinä vaadit täällä palstalla?
En vaadi mitään, joten voit olla huoleti. Olen ainostaan osallistunut helposti idenfioitavissa olevalla nimimerkilläni yhdistyksen jäsenenä keskuteluun ja oikaissut muutaman virheellisen tiedon.
Henkilökohtaisella tasolla olen sellainen ihminen, joka tekee jos on jotain vailla, eikä rupea säälittäväksi mankujaksi ja valmiin vaatijksi. Eli jos kokisin esim tämän vuosikirja-asian omakseni, niin olisin jo aikaa sitten tehnyt tarvittavat esitykset sun muut asian eteenpäin viemiseksi.
En epäile asiaa. Harrastus tämä on muuten minullekin ja todella tärkeä onkin. Palkattomasta järjestötyöstäkin on kokemusta sen verran, etten taida tarvita siihen opastusta.eeva resko wrote:Uskon aivan hyvin, että vuosikirja saataisi kasaan näillä "järjestön ulkopuolisilla jäsenillä", jos se vain Järjestölle sopisi, eikä meistä kukaan mitään palkkaa vaatisi! Minä, ja monet muut ovat ottaneet tämän koirahomman harrastuksena. Mitäpä ei tekisi harrastuksen eteen, silloin kun se tuntuu mielekkäältä!
Anne wrote:No se on ihan sinun ongelmasi.annie wrote:Vastausta pidin vielä omituisempana, tai lähinnä sen puuttumista.Anne wrote:Onpa outo kysymys.![]()
Ei minun tai kenenkään muunkaan tarvitse perustella sinulle yhtään mitään täällä.
Siinähän tuo pointti juuri olikin. Pystyn kyllä perustelemaan kantani tai vaikka vääntämään sen rautalangasta. En vaan katso sitä tarpeelliseksi tehdä sitä sinulle.annie wrote:Et todellakaan ole minulle tai kenellekään muullekaan foorumilaiselle tilivelvollinen ajatuksistasi. Järkevän keskustelun perusta on kuitenkin se, että kykenee perustelemaan kantansa.
Tuskinpa vuosikirja on käsittelyssä vuosikokouksessa 2007, koska nousi tapetille vasta helmikuun puolella eli siitä ei ole voitu tehdä kirjallista esitystä beaglejärjestön hallitukselle tammikuun loppuun mennessä. Jos asia on esillä, niin kohdassa muut asiat, joista voidaan keskustella mutta ei tehdä päätöksiä. Toivottavasti kuitenkin on keskusteltavana
ja siitä saataisiin aikaan oikein rakentavaa keskustelua. Toivottavasti.
Tosin mistäpäs minä voin tietää vaikka joku sitä olisikin kirjallisesti esittänyt määräaikaan mennessä... asia vain pompsahti netissä vasta helmikuussa puheenaiheeksi. Onhan se vuosi ensi vuosikin
Ja tietokannasta sen verran, että on niitä hyviä toimivia tietokantoja muillakin rotujärjestöillä. Niillä on jopa sellaisia, joissa on kaikki koetulokset sekä numerisesti että sanallisin kommentein ja ne kaikki näyttelyarvostelut löytyvät mitä koira on saanut elämänsä aikana... ja erilaisia hakuja pystyy tekemään. Tämä ei ollut sitten milläänlailla mollausta beaglejärjestön tietokantaa kohtaan... se on hyvä ja vaatinut valtavasti pyyteetöntä työtä... mutta kysymys kuuluukin pystytäänkö sitä kehittämään vielä lisää? Lisäämään ne näyttelyarvostelut?
Tosin mistäpäs minä voin tietää vaikka joku sitä olisikin kirjallisesti esittänyt määräaikaan mennessä... asia vain pompsahti netissä vasta helmikuussa puheenaiheeksi. Onhan se vuosi ensi vuosikin
Ja tietokannasta sen verran, että on niitä hyviä toimivia tietokantoja muillakin rotujärjestöillä. Niillä on jopa sellaisia, joissa on kaikki koetulokset sekä numerisesti että sanallisin kommentein ja ne kaikki näyttelyarvostelut löytyvät mitä koira on saanut elämänsä aikana... ja erilaisia hakuja pystyy tekemään. Tämä ei ollut sitten milläänlailla mollausta beaglejärjestön tietokantaa kohtaan... se on hyvä ja vaatinut valtavasti pyyteetöntä työtä... mutta kysymys kuuluukin pystytäänkö sitä kehittämään vielä lisää? Lisäämään ne näyttelyarvostelut?
*Olen beagle...mikä on sinun tekosyysi?*
-
Sinttura & Junttura
Niin...jos kerran vuosikirjat ovat jo viime talven muotia, niin luulis ne kuitenkin pystyvän lisäämään tuonne tietokantaan, vai? Ne eivät ole "numeraalista" tekstiä joten niistä ei voi tehdä mitään uusia hakumahdollisuuksia, mutta lisänä ne siellä olisivat (tosi tärkeenä semmosena) Jostainhan ne on aloitettava, eihän sinne nyt nooan aikaisia arvosteluja tarvi laittaa, aloitetaan nyt siitä armon vuodesta 2005.Gia wrote:mutta kysymys kuuluukin pystytäänkö sitä (SBJ:n tietokantaa) kehittämään vielä lisää? Lisäämään ne näyttelyarvostelut?
Nythän joka näyttelystä näkee ketkä koirat ovat olleen arvostelussa ko.tuomarin kehässä. Niistä ois helposti siis katsottavissa joka koiran tiedoista mitä mieltä tuomari on ollut.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Annie:
En ole väittänyt, että olen mikään a-aa-asiantuntia metsästyksessä. Tällaista tietoa olen saanut ja kun ei muuta ole niin kuinka voisin tietää, että koira voi juosta 100 lasissa 12 tuntia putkeen joka päivä...(kärjistettynä)Mutta en lähde asiasta väittelemään sen enempää...jokainen voi ihan rauhassa jouksuttaa koiraansa vaikka näännyksiin, jos haluaa. Asiani ydin ei siis ollut se. Yritin (ilmeisesti epäonnistuin) ilmaista ajatukseni siitä, että kai jokaiselle sitä aikaa jää vaikka väkisin....huolimatta näistä metsästys jutuista. Sanoitte, että metsällekkin pitäisi ehtiä.En oikein ymmärrä kuinka nämä: Korjataan syöttöpaikkoja, viljellään riistapeltoja, hankitaan heinää ja nuolukiviä jne jne... ovat metsästystä...toki liittyvät metsästykseen, mutta kuitenkin. Noh, aivan sama.
En ole väittänyt etten olisi valmis tekemään asian eteen mitään. Totta kai toimisin, mutta kun en kuulu järjestöön. Olen valmis tekemään sen minkä osaan ja kykenen..eihän mitään ilmaiseksi saa.
Mitä näyttelyharrastukseeni kuuluu, samalla tavalla kuin kerroit metsästyksen muista sivu jutuista on näyttelyissäkin käyvillä tärkeä pitää koiran kunnosta huolta ja lisäksi treenata itse näytille asettelua. Ja kun tähä lisää muut koira harrastukset tokon ja agin niin luulenpa, että aika, joka sinulta menee metsästys puuhiin kuluu minulta omiin koiraharrastuksiini.
Huvittavinta on, että ne metsämiehet joita henkilökohtaisesti paremmin tunnen ovat varsin myönteisiä koiraharrastuksilleni ja ymmärtävät mistä on kysymys....eivätkä syyttelee kuinka sattuu kun sanon millaisesta koirasta on kyse. He eivät ole tehneet ongelmaa asiasta, joka sitä ei ole. Eli eivät kyseenalaista mielipiteitäni sen takia, etten vie koiraani metsälle.
En ole väittänyt, että olen mikään a-aa-asiantuntia metsästyksessä. Tällaista tietoa olen saanut ja kun ei muuta ole niin kuinka voisin tietää, että koira voi juosta 100 lasissa 12 tuntia putkeen joka päivä...(kärjistettynä)Mutta en lähde asiasta väittelemään sen enempää...jokainen voi ihan rauhassa jouksuttaa koiraansa vaikka näännyksiin, jos haluaa. Asiani ydin ei siis ollut se. Yritin (ilmeisesti epäonnistuin) ilmaista ajatukseni siitä, että kai jokaiselle sitä aikaa jää vaikka väkisin....huolimatta näistä metsästys jutuista. Sanoitte, että metsällekkin pitäisi ehtiä.En oikein ymmärrä kuinka nämä: Korjataan syöttöpaikkoja, viljellään riistapeltoja, hankitaan heinää ja nuolukiviä jne jne... ovat metsästystä...toki liittyvät metsästykseen, mutta kuitenkin. Noh, aivan sama.
En ole väittänyt etten olisi valmis tekemään asian eteen mitään. Totta kai toimisin, mutta kun en kuulu järjestöön. Olen valmis tekemään sen minkä osaan ja kykenen..eihän mitään ilmaiseksi saa.
Mitä näyttelyharrastukseeni kuuluu, samalla tavalla kuin kerroit metsästyksen muista sivu jutuista on näyttelyissäkin käyvillä tärkeä pitää koiran kunnosta huolta ja lisäksi treenata itse näytille asettelua. Ja kun tähä lisää muut koira harrastukset tokon ja agin niin luulenpa, että aika, joka sinulta menee metsästys puuhiin kuluu minulta omiin koiraharrastuksiini.
Huvittavinta on, että ne metsämiehet joita henkilökohtaisesti paremmin tunnen ovat varsin myönteisiä koiraharrastuksilleni ja ymmärtävät mistä on kysymys....eivätkä syyttelee kuinka sattuu kun sanon millaisesta koirasta on kyse. He eivät ole tehneet ongelmaa asiasta, joka sitä ei ole. Eli eivät kyseenalaista mielipiteitäni sen takia, etten vie koiraani metsälle.
hanna-r wrote:Annie:
En oikein ymmärrä kuinka nämä: Korjataan syöttöpaikkoja, viljellään riistapeltoja, hankitaan heinää ja nuolukiviä jne jne... ovat metsästystä...toki liittyvät metsästykseen, mutta kuitenkin. Noh, aivan sama.
Metsästykseen kuuluu perinteisesti myös riistasta ja niiden elinolosuhteista huolehtiminen. Mm. nämä mainituksi tulleet asiat ovat juuri sitä riistanhoitotyötä. Äärettömän antoisaa ja tarpeellista työtä.
Suomessa on tälläkin hetkellä lajeja, joiden selviäminen on riippuvainen ihmisen avusta. Metsästystä on aina harrastettu kokonaisvaltaisella ajatuksella: metsä antaa ja metsälle annetaan.
Myös jänikset, jotka ovat mm. beaglen pääasiallista ajettavaa riistaa saavat osansa tuosta huolenpidosta, vaikka lajina onkin kohtuullisen hyvä selviytyjä.
Varmasti myös tajuat, ettei metsästyskoiratkaan pärjää vaativasta "työstään" pelkällä metsässä käymisellä ja ruokakupin eteen laittamisella. Olen jokusen kerran kehässä käynyt minäkin ja sertit koirielleni sieltä saanut. Huonokuntoisella ja väljähtäneen oloisella koiralla se ei tosiaankaan ole mahdollista. Käyttöpuolen väelläkin on taatusti jahtikaverinsa parissa runsaasti aktivittettiä myös rauhoitusaikana.hanna-r wrote:Mitä näyttelyharrastukseeni kuuluu, samalla tavalla kuin kerroit metsästyksen muista sivu jutuista on näyttelyissäkin käyvillä tärkeä pitää koiran kunnosta huolta ja lisäksi treenata itse näytille asettelua. Ja kun tähä lisää muut koira harrastukset tokon ja agin niin luulenpa, että aika, joka sinulta menee metsästys puuhiin kuluu minulta omiin koiraharrastuksiini.
Näyttelyt, agit ja tokot ovat ihan hyviä koiraharrastuksen lajeja siinä missä metsästys ja koettelukin ovat. Tästä en ole ollut koskaan eri mieltä. En myöskään katso sinun tapaasi harrastaa beaglella yhtään huonompana kuin omaa käyttöpuolen harrastustakaan.hanna-r wrote:Huvittavinta on, että ne metsämiehet joita henkilökohtaisesti paremmin tunnen ovat varsin myönteisiä koiraharrastuksilleni ja ymmärtävät mistä on kysymys....eivätkä syyttelee kuinka sattuu kun sanon millaisesta koirasta on kyse. He eivät ole tehneet ongelmaa asiasta, joka sitä ei ole. Eli eivät kyseenalaista mielipiteitäni sen takia, etten vie koiraani metsälle.
Kannattaa kuitenkin olla tarkka siitä, mitä suustaan (näppiksestään) viljelee, jos tietoa toisesta lajista ei yksinkertaisesti ole, tai se on vähäistä. Kannaotot olisi syytä pitää melkolailla yleisellä tasolla jos jokin lajin tuntemus on sitä luokkaa, ettei ajatuksiaan voi perustella. Tämän vuoksi en koskaan ota osaa esim agi keskusteluun, kun en lajista juurikaan mitään tiedä. Miten voisin väittää jotain mitä en tiedä???
Täkäläiset metsämiehet ovat tosiaan fiksua sakkia, siinä olet täydellisen oikeassa.
Tämän keskustelun johtoajatushan on ollut ihan toisessa asiassa kun lajien vertailussa, eikö?
Omien kirjoituksieni pointti on ollut yksinkertaisesti se, että jos jotain tarvitsee, niin kannattaa ruveta touhuamaan asian eteen. Vaatimuksien esittäminen ja muiden käskyttäminen järjestön riveihin kuulumattomana on melko omitusta toimintaa. Miettikääpä tätä ihan ajan kanssa ja ajatuksella.
-
Johanna Hytönen
Apua, eihän tämä voi olla totta????
Annie kirjoitti;
Johanna Hytöselle:
Tiedät omalla beagleharrastustaustallasi, ettei tuo uljaskaan ulkomuoto ole mikään autuaaksi tekevä asia. Komea ulkokuori ei takaa terveyttä, kestävyyttä eikä pitkäikäisyyttä. Näitä asioita ei pitkätkään näyttelykertomuslitanniat helpota.[/
Saman kommentin voisin Annie heittää sinullekin; tiedät omalla beagleharrastustaustalasi että, ajominuutit arvostelukortissa eivät takaa terveyttä, kestävyyttä eikä pitkäikäisyttä nekään...
Lisäksi haluaisin tiedustella sinulta pidätkö esim. rodun luonteen seuraamista vähäpätöisenä asiana?
En mielestäni missään kohtaa kirjoitustani kertonut seuraavani esittämiäsi asioita( komea ulkokuori, terveys, kestävyys tai pitkäikäisyyttä!!!) vuosikirjasta ja anteeksi maalaisuuteni, en kyllä ymmärrä miten niitä voisikaan
Miksi Annie vuosikirja olisi niin kauhea asia? Jos joku voisi saada siitä jotain itselleen arvokasta tietoa olisiko se sinulta pois. Herää kysymys, oletko itse vuosikirjaa vai sitä hyvänä ideana pitäviä ihmisiä vastaan?
Pyydät ihmisiltä perusteluja, mutta vaadit kuitenkin muiden taipuvat sinun perusteluillesi? Esität omat mielipiteesi ainoina oikeina ja piste. Asiahan nyt on vaan niin, että mielipide on kuin persreikä; jokaisella meillä sellainen on mutta kaikilla erilainen.
Ja joo, olet tuonut jo esille asian ettet pidä ihmisistä jotka ovat vaatimassa kokoajan jotain olematta valmiita tekemään itse asian eteen mitään... tästä olen kanssasi samaa mieltä.
Jos nyt vielä yhtään ymmärrän lukemaani tekstiä niin aika moni olisi valmis tuomaan kortensa kekoon vuosikirjan teossa.
Voisiko beaglejärjestö harkita tekevänsä yhden vuosikirjan, ihan vaikka kokeeksi? Eihän siihen tarvitse sitoutua ikuisiksi ajoiksi.
Näin ne jotka vuosikirjan kannalla ovat saisivat sen (edes kerran) ja Annien kutsumat" säälittävät mankujat ja valmiin vaatijat" voisivat tukia suunsa . Beaglejärjestö voisi sensijaan jatkossa ylpeänä perustella kantansa siihen, että kirja on kerran tehty ja jatkossa ei tehdä jos tuntuu ylivoimaiselta?
Annie kirjoitti;
Johanna Hytöselle:
Tiedät omalla beagleharrastustaustallasi, ettei tuo uljaskaan ulkomuoto ole mikään autuaaksi tekevä asia. Komea ulkokuori ei takaa terveyttä, kestävyyttä eikä pitkäikäisyyttä. Näitä asioita ei pitkätkään näyttelykertomuslitanniat helpota.[/
Saman kommentin voisin Annie heittää sinullekin; tiedät omalla beagleharrastustaustalasi että, ajominuutit arvostelukortissa eivät takaa terveyttä, kestävyyttä eikä pitkäikäisyttä nekään...
Lisäksi haluaisin tiedustella sinulta pidätkö esim. rodun luonteen seuraamista vähäpätöisenä asiana?
En mielestäni missään kohtaa kirjoitustani kertonut seuraavani esittämiäsi asioita( komea ulkokuori, terveys, kestävyys tai pitkäikäisyyttä!!!) vuosikirjasta ja anteeksi maalaisuuteni, en kyllä ymmärrä miten niitä voisikaan
Miksi Annie vuosikirja olisi niin kauhea asia? Jos joku voisi saada siitä jotain itselleen arvokasta tietoa olisiko se sinulta pois. Herää kysymys, oletko itse vuosikirjaa vai sitä hyvänä ideana pitäviä ihmisiä vastaan?
Pyydät ihmisiltä perusteluja, mutta vaadit kuitenkin muiden taipuvat sinun perusteluillesi? Esität omat mielipiteesi ainoina oikeina ja piste. Asiahan nyt on vaan niin, että mielipide on kuin persreikä; jokaisella meillä sellainen on mutta kaikilla erilainen.
Ja joo, olet tuonut jo esille asian ettet pidä ihmisistä jotka ovat vaatimassa kokoajan jotain olematta valmiita tekemään itse asian eteen mitään... tästä olen kanssasi samaa mieltä.
Jos nyt vielä yhtään ymmärrän lukemaani tekstiä niin aika moni olisi valmis tuomaan kortensa kekoon vuosikirjan teossa.
Voisiko beaglejärjestö harkita tekevänsä yhden vuosikirjan, ihan vaikka kokeeksi? Eihän siihen tarvitse sitoutua ikuisiksi ajoiksi.
Näin ne jotka vuosikirjan kannalla ovat saisivat sen (edes kerran) ja Annien kutsumat" säälittävät mankujat ja valmiin vaatijat" voisivat tukia suunsa . Beaglejärjestö voisi sensijaan jatkossa ylpeänä perustella kantansa siihen, että kirja on kerran tehty ja jatkossa ei tehdä jos tuntuu ylivoimaiselta?