Beaglen pentu meille?

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
Katja
Posts: 2
Joined: Tue 24.06.2014 13:08
Location: Sodankylä

Beaglen pentu meille?

Post by Katja »

Olen tässä nyt lukenut noita myynti ilmoituksia pentueista ja pennuista. Näyttelylinjaiset ei kiinnosta, koska nyt olisi haussa koira joka toimii metsällä. Perheessä on siis useampi metsästävä ihminen. Koirista on kokemusta myös. Tällä hetkellä meillä on hirvikoira metsäkaverina ja paimenkoira.

Hinta politiikka näkyy olevan tosin aika mielenkiintoinen rodussa. Ulkonäöllä ei toisaalta ole merkitystä kun tosin sitä ajavaa koiraa haetaan. Tarjontaa näkyy olevan jonkun verran mutta kun ei tunne kasvattajia, kasvattajien linjoja ja linjoissa esiintyviä sairauksia.

Otan mielelläni vastaan neuvoja mitä kannattaa huomioida :)
Tyhmä on se joka kysyy, mutta se joka ei kysy pysyy tyhmänä...
MakeW
Posts: 96
Joined: Thu 26.10.2006 18:50

Post by MakeW »

Niin, onneksi siltä ilmansuunnalta löytää ainakin helpommin ajavia, metsästyslinjaisia koiria molempien rajojen suunnasta ja muualtakin.

Sukutauluja kannattaa tarkistella ja niistä alkuasukkaat tietävät enemmän!
Katja
Posts: 2
Joined: Tue 24.06.2014 13:08
Location: Sodankylä

Post by Katja »

Ottaisin mielelläni vastaan nimiä (vaikka yv:nä) keneltä kannattaisi alkaa kyselemään. Tuolla Lapin läänin beagle osaston sivuilla ei oikein mitään ollut. Ja kaikki kasvattajathan ne omia koiriaan kehuu, mutta mielelläni ottaisin vastaan näkökantaa siitä miten koirat toimii metsällä myös niiltä omistajilta joilla koiria on :)
Tyhmä on se joka kysyy, mutta se joka ei kysy pysyy tyhmänä...
Tero
Posts: 297
Joined: Mon 18.07.2011 11:16
Location: Kuopio

Post by Tero »

Kokeile Katja lähteä plaraamaan vaihtoehtoja vaikkapa tuolta

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasv ... 1&V=5&L=-6

Linkin listauksessa pitäisi olla kasvattajia, joilta on viimeisen viiden vuoden aikana tullut pentueita. Lista on laitettu KVA järjestykseen kun metsäkoiraa olet vailla.

Eihän nuo koehommat kaikkea kerro, kovia koria on kokeiden ulkopuolellakin. Toimivia ja toimimattomia saa jokaisesta yhdistelmästä. Linkin listauksessa on kuitenkin jotain näyttöä paperillakin asti.

Sitten kun tuolta listalta on löytynyt mieleisiä koiria/kasvattaja niin eikun "meidän" tietokantaan tutkimaan tarkemmin edesottamuksia. Sieltä pääset kurkkimaan koirakohtaisia koetuloksia ja saat monella tapaa haettua vaikka sun mitä.

Tästä opastusta tietokannan käyttöön.

http://www.beaglejarjesto.fi/tietokanta/index.php

Onnea pennun etsintään. Tuo on mukavaa aikaa.

Tämän viestin tarkoituksena ei ole sorsia ketään kasvattajaa, jolla ei ole näyttöä kokeiden tiimoilta. Itse lähtisin tuota kautta ehtimään vaihtoehtoja Katjan tilanteessa.

EDIT: Ei toimikkaan tuohon opastukseen tuo tietokannan linkki, mutta sieltä se alhaalta vasemmalta löytyy.
JTH
Posts: 51
Joined: Mon 29.11.2010 10:28
Location: Laihia

Post by JTH »

Tästä linkistä pääsee siihen opastukseen suoraan -> http://www.beaglejarjesto.fi/tietokanta/ohjefi.htm.
Post Reply