Olen ollut nyt parin kymmenen vuoden aikana mukana lukuisilla kursseilla koiraharrastukseen liittyen ja useilta eri aihealueilta. Alussa oli mukavasti miehiäkin oppia saamassa itteni lisäksi. Nyt viime vuosina on ollut kursseja missä on 38 naista 2 miestä, 36 naista kaksi miestä ja viimeisin minä ja 24 naista. Silti esim. viimeisimmän anti oli minusta hyvä myös metsästyskoirien kasvattajalle. Pääaiheena oli siellä anatomian ,rakenteen ja liikkeen huomioiminen, painottuen kulmauksiin ja niiden merkitykseen. Aika tärkeitä aiheita myös beaglekasvatuksessa?
Nyt lauantaina on luentopäivä Kokkolassa missä aiheena on pennun ruokinta, metsästys- ja urheilukoiran ruokinta. Toisena aihealueena päivän aikana on nuoren koiran valmennus ja valmiin urheilu- ja metsästyskoiran valmennus. Taas osallistuja listasta näyttäisi puuttuvan ne joille päivällä olisi ehkä kovastikkin annettavaa.
Siis onko miehet tulleet valmiiksi kasvattajina ja osaavat jo tämän beaglen kasvatuksen ja harrastamisen täydellisesti ja lisäoppi ei ole tarpeen?
Jos minun lisäksi on vielä muitakin oppia tarvitsevia niin täältä löytyy lauantain kurssin tiedot ja ilmoittautumisohjeet.
http://www.keskipohjanmaanbeagle.net/
Vielä paikkoja vapaana.