Hirvikärpäset

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
Vee-Pee
Posts: 142
Joined: Sat 08.10.2005 1:02
Location: Hämeenlinna

Hirvikärpäset

Post by Vee-Pee »

Mitenkä muuten on, tarttuuko tuolta metistä teidän piikeleiden turkkiin noita aivan ihania venäläisiä turisteja(hirvikärpäsiä)? Kun olen ihmetellyt että kun itsellä on metästä tullessa kymmeniä hirvikärpäsiä vaatteissa ja hiuksissa, mutta sertin turkissa niitä ei ole ollenkaan... En tiedä sitten onko merkitystä, mutta annan koiralle aina ennen metsästyskauden alkua niskaan stronghold merkkisen punkki karkotteen..
Sinttura & Junttura
Posts: 769
Joined: Thu 22.09.2005 8:45
Location: Haapajärvi
Contact:

Post by Sinttura & Junttura »

ei oo meilläkään tarttunut koirien matkaan (tosin tuo sama häätö meilläkin syksyllä), mutta...viime lauantain tuomarointi keikan jälkeen mun takaraivo oli aivan ruvella...sit sinne nousi semmonen puoli kananmunan kokoinen pahkura ja niska oli ihan turvoksissa...ne oli ne hirvikärpäset. Mä oon muutenkin tosi allerginen kaikille öttisten pistoille, joten kait ne hirvikärpäset jotain ilkeyttä ehti tekemään.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Outi.A
Posts: 58
Joined: Sun 12.02.2006 13:56
Location: Pyhäselkä/Hammaslahti
Contact:

Post by Outi.A »

En ole kyllä huomannu hirvikärpäsiä Ronissa. Eikä meillä kyllä ole edes mitään karkotetta niitä varten. Itestäni kyllä löytyy vaikka muille jakaa hirvikärpästä :lol:
tatu
Posts: 67
Joined: Wed 30.11.2005 10:54
Location: Nurmes

Post by tatu »

Muutama on tullut nyppäistyä pennusta irti, tullut ilmi metsästä tulon jälkeen murinana ja itsensä jahtaamiskompleksina :lol:

Sintturalle&Juntturalle: Mukava tietää, että on muitakin, jotka on yhtä herkkiä hirvikärpästen puremille... Nimittäin jouduin itse käymään terkassa "puolikkaiden kanamunapahkuroiden" takia ja hoitaja vaan totesi, että olen niin allerginen niille, että niistä on raapimisen seurauksena muodostunut paiseita :shock: Kiva juttu.
Hieman kortisonivoiteet lievittää pahinta kutinaa, mutta pitkin hampain olen joutunut totuttelemaan hirvikärpäshuppuun, se on se paras lääke niitä vastaan..
No niin nyt mentiin jo ohi beagleaiheen :wink:
Sohvi
Posts: 502
Joined: Sat 29.10.2005 16:38

Post by Sohvi »

Meillä joskus koiran turkista muutama löytyy, nyt ovat hirvikärpäset muutenkin vähentyneet ainakin meitin kotimaastoilla. Itseä enempi on tähän asti kiusanneet.
Post Reply