Siis hölmö minä.
"Se älähtää, johon kalikka kalahtaa"
Tais kunnolla kalahtaa, hih!
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Olen 100%:n vakuuttunut, että Vesan julki tuomat valiot eivät ole tarkoituksenmukaisesti "rasistisia", vaan taustalla on aito ilo siitä, että valioita putkahtelee sukutaustasta tai omistajan nimestä riippumatta.Kaisa Peltonen wrote: Ja jatkossakin tulen vilpittömästi onnittelemaan toisten koiria ja saavutuksia. Tulen onnittelemaan koirien omistajia ja kasvattajiakin. Saavutukset ovat todella hienoja ja onnittelun arvoisia, vaikkei valionarvoja omillani olekaan.
Eipä ole vuorotyön mukanaan tuomia etuja... pääsääntöisesti teen päivätyötä ja kotona olen noin klo 16-18, vähän riippuen. Uunit tulille ja evästä pöytään ja sit alkaakin jo hämärtää. Aikaisin syksyllä voisi ilta-ajoja ajatella, mutta ne kyllä jää auttamatta lyhyiksi. Matka seuran maille kestä noin puoli tuntia. Viikonloput jää, ja niistäkin kunnolla ne, milloin tytöillä ei ole kisoja. Arki-iltaisin on usein yleisurheilu/hiihtotreenit.annie wrote:Kahaltajalle: myös työssä käyvänä niitä treeniaamuja on liian harvassa, siksi vienkin koiriani metsään mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä, usein iltapäivällä aamuvuorosta tultuani. Alku syksystä ja lumisen maan aikaan illat ovat mitä mainiointa treeniaikaa. Suosittelen lämpimästi kaikille, joilla työ tekee haittaa harrastukselle.
Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. FranklinOlet Kaisa oikeassa, mitään ei unohtunut vaan asia oli ihan harkittu.Kaisa Peltonen wrote: Eikä Vesa unohtanut kirjoittaa mva ja kva, ja jos unohti, niin unohti kertoa, että vain tiettyjen maidenkäyttö- ja muotovaliot ovat hänen mielestään (edelleen, muistan itsekin, että nämä ovat mielipideasioita) huomionarvoisia.
Kahaltaja on mulle lähetelly mukavia musiikki elämyksiä, niin pitääkin mun laittaa kans yksi. Valmentajan pitää uskoa omiinsa?kahaltaja wrote: Riittävää ajokoetulosta tuskin tullaan koskaan samaan, joten suomen muotovalion arvo taitanee jäädä saavuttamatta. Tai eihän sitä koskaan tiedä, jos työttömäksi jää, niin on aikaa koluta aamuvarhain metsiäkin... työssäkäyvänä ja opiskelevana, aktiivisten ja harrastavien kaksosten yksinhuoltajana sekä vanhalla farmilla asuvana ei minulla aika yksinkertaisesti riitä treenata koiraa sellaiseen koekuntoon.
Ehdottomasti samaa mieltä ja jos se uskosta olisi kiinni, niin mva olisi kasassa (sertithän on kasassa)VvM wrote: Kahaltaja on mulle lähetelly mukavia musiikki elämyksiä, niin pitääkin mun laittaa kans yksi. Valmentajan pitää uskoa omiinsa?http://www.youtube.com/watch?v=70P4jUWtFIo
Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. FranklinAjokoesäännöissä sanotaan näin (sivu 57, liite 1):Kaisa Peltonen wrote:Hetkinen, tarkoitatko siis, että ajokokeeseen (ennen näyttelykäyntiä) saa oikeasti osallistua koira, jolla ei ole normaalit kivekset? (Kaivelen koekalenteria ja sitä pirun sinistä kirjaa...)
Juuri näin. Mielestäni on hyvä, että mahdollisesti vikainenkin koira saa käydä kokeessa. Ei niiden ominaisuuksien raportoiminen tietokantoihin ole ollenkaan huono asia, vaikka itse eivät jalostusyksilöitä olisikaan.Eli saa osallistua, mutta ensimmäisen ykkösen napsahdettua "tilille" pitää eka käydä tarkistuttamassa kivekset (jos siis on uros) ts. mennä näyttelyyn, ja saada sieltä tulos. Riittää siis, että saa laatuarvostelun T, niin koeura voi jatkua. Korjatkaa, jos olen väärässä.