tutkapanta!
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
tutkapanta!
Mietin tutkapannan hommaamista liivimallin tilalle ja mietinkin, että kumpi olis parempi ultrapoint vai tracker? jos teillä on näistä kokemusta, niin olisin iloinen tiedoista. mitä hyvää ja mitä huonoa näissä on? miten eroaa toisistaan? mikä on paras jahtiliittymä?
Re: tutkapanta!
No ULTRAPOINT tietystisari.t wrote:Mietin tutkapannan hommaamista liivimallin tilalle ja mietinkin, että kumpi olis parempi ultrapoint vai tracker? jos teillä on näistä kokemusta, niin olisin iloinen tiedoista. mitä hyvää ja mitä huonoa näissä on? miten eroaa toisistaan? mikä on paras jahtiliittymä?
"traktori" miehet saattaa olla toista mieltä
Liittymistä ehkä sonera paras ,jokku vannoo elisan, toiset saunalahen nimeen. Ja onhan niitä dna:n kannattajiaki.
Puhelin on mielestäni se ratkasevin tekijä. Joissakin malleissa kun akun kapasiteetti ei yksinkertaisesti riitä.
Ja jotku puhelimet on antenniltaan huonoja, kentät hukassa.
Ja yleensä kenttien "puute" pannaan operaattorin syyksi vaikka vika on "toosassa".
Itellä UP. puhelimena nokia e52. Akku riittää pitkäksi päiväksi jatkuvalla seurannalla ja kuuluvuus parempi mitä esim. nokian 700:a joka toimii "siviilikapulana".
Mutta, makunsa kullaki.Pää asia että koira pysyy kartalla.
" minäkö vanha?????....luulette vaan"
Tutkapannoista on muistaakseni keskusteltu täällä foorumilla aiemminkin. Tän syksyn ERÄ-lehdessä (oiskohan no 10???) oli laaja testi koiratutkista. Niissä tosiaan on melkoisia eroja. Itselläni on pari Ultrapointin pantaa ja olen ollut niihin ja myös UP:n ominaisuuksiin tyytyväinen. Testissä muistaakseni moitittiin akkukotelon ruuvattavaa kantta. Em ei ainakaan itselleni ole tuottanut ongelmia. Omille koirilleni kahden akun malli on ollut riittävä. Käyttöliittymää pidän selkeänä ja helposti opittavana. Muutamalle, sanoisinko jo iäkkäämmälle beaglekaverille olen laitteen peruskäytön kouluttanut. Ensin hieman opettelua pöydän ääressä, sitten on menty koiran kanssa metsään ja kaverit ovat pari tuntia joutuneet todella tiukasti harjoittelemaan laitteen käyttöä. Kaikki kolme ovat tietääkseni pärjäilleet riittävästi UP:n ja E52-puhelimen kanssa.
Liittymänä itselläni on Telefinland ja hyvin toi on pelittänyt.
Ps. katso UP:n tän hetken vaihtotarjous, jos ko laite kiinnostaa.
Tutustu myös muihin merkkeihin ja yritä päästä metsään käytännön tilanteisiin eri laitteiden kanssa, silloin valintasi on helpompaa ja palvelee parhaiten omia tarpeitasi
.
Liittymänä itselläni on Telefinland ja hyvin toi on pelittänyt.
Ps. katso UP:n tän hetken vaihtotarjous, jos ko laite kiinnostaa.
Tutustu myös muihin merkkeihin ja yritä päästä metsään käytännön tilanteisiin eri laitteiden kanssa, silloin valintasi on helpompaa ja palvelee parhaiten omia tarpeitasi
Jos mahdollista, kokeile kumpaakin ennenkuin teet ostopäätöstä. Meiltä saat trackerin lainaan kyllä, tai voidaan mennä kokeileen sun koiralla sitä
Ja voit sen maksuttoman kokeilulisenssin ladata siihen sun tutkapuhelimeen, niin pääset sitäki samalla testaamaan.
Liittymistä sen verran, että meiän "huudeilla" sonera jökkii. Kuten oot ehkä hoksannu, minuun ei aivan kaikkina aikoina saa yhteyttä
Olen kokeillut eri puhelimilla ja sama homma kun on "kotona". Dna taas toimii keljuilematta. Tänä syksynä on mettäpäiviä hieman vähempi tullut kuin eellisenä, yhteys on pelannu paremmin, liekö vaikutusta kun johonkin Vihannin suunnalle on kuulemma tullut uutta mastoa (vai oliko se vasta tulossa). Parhaiten mulla sonera toimii kun on kokoajan gsm-verkossa, eikä hae 3Gtä olleskaan.
Up:sta ei oo sanomista kun en ole kokeillut. Trackeria ei tarvi haukkua kun se on pelannu aina hyvin, etten sanoisi jopa erinomaisesti. Akut on kestäneet uusissa ja vanhoissa pannoissa, eikä ole kertaakaan loppunu virta vaikka on hirvikoiralla venähtäny päivä pitkäksikin.
Nämä ylläolevat oli sitte omia mielipiteitäni, omaan käyttökokemukseeni nojaavia. Minulla ei ole tarkoitusta eikä tarvetta mollata kilpailevaa merkkiä pannassa tai liittymässä, toivon ettei muutkaan lähe sille linjalle, ellei ole omaa toellista kokemusta (tai ei tarvi ainakaan mulle tulla kehumaan tai vääntään mitään).
Omaansa voi tottakai kehua niin paljon ku vaan kerkiää ja kehtaa

Liittymistä sen verran, että meiän "huudeilla" sonera jökkii. Kuten oot ehkä hoksannu, minuun ei aivan kaikkina aikoina saa yhteyttä
Up:sta ei oo sanomista kun en ole kokeillut. Trackeria ei tarvi haukkua kun se on pelannu aina hyvin, etten sanoisi jopa erinomaisesti. Akut on kestäneet uusissa ja vanhoissa pannoissa, eikä ole kertaakaan loppunu virta vaikka on hirvikoiralla venähtäny päivä pitkäksikin.
Nämä ylläolevat oli sitte omia mielipiteitäni, omaan käyttökokemukseeni nojaavia. Minulla ei ole tarkoitusta eikä tarvetta mollata kilpailevaa merkkiä pannassa tai liittymässä, toivon ettei muutkaan lähe sille linjalle, ellei ole omaa toellista kokemusta (tai ei tarvi ainakaan mulle tulla kehumaan tai vääntään mitään).
Omaansa voi tottakai kehua niin paljon ku vaan kerkiää ja kehtaa
up:n vaihtotarjous
Juu tuon up:n vaihtotarjouksen takia lähinki kyseleen pantojen eroja kun mietin vaihdanko nykyisen up:n liivimallin up:n pantamalliin vai kokeilenko trackeria
itselläni on kans E52 puhelimena ja siihen ihan tyytyväinen ollu, mutta tuosta dna:sta liittymänä en ole ihan varma, meinaa välillä tökkiä yhteydet pahastikki. kovasti kyllä trackeri kiinnostaa, mutta uskallanko vaihtaa hyvää merkkiä