Pentujen hinnat

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

eeva resko

Post by eeva resko »

Mulla on kai sen verran paksu nahka tullu näiden vuosien varsilla, että ei juurikaan nuo jutut hetkauta! No minä kyllä rehellisesti ilmoitan, että en myy metsästykseen + niin että joutuu olemaan päivät yksin.... siitä lähtee tämä.

Se, että täällä ei ilmi selvästikään olla selvillä mitä oikeasti joutuu hyvistä koirista pulittamaan maailmalla. Eräs tuomari ehkä noin 20 vuotta sitten valitti minulle, että ei millään opi katsomaan basset houndeja.... Sanoin hänelle, että matkailu avartaa, lähde ihmeessä katsomaan vaikka maailman näyttelyä. Hän valitti, että ei ole kielitaitoa... Sanoin, että ryhmän mukana kulkiessa ei tarvita kielitaitoa, aina on joku joka tulkkaa... Niinpä hän otti ja lähti ja lähti vielä toisenkin kerran ja oli tyytyväinen näkemäänsä ja kokemaansa... Samaa voisin sanoa muillekin, ei tarvi kulkea niin läpät silmillä kannattais käydä vähän katselemassa ympärilleen. Suomen rajojen ulkopuolella alkaa pentujen hinnat poikkeuksetta ykkösellä... sitten on paljon myös niitä missä alkaa muulla kuin ykkösellä ja lisänä on yks nolla perässä!!
Kerran myin yhden uroksen (7 kk) ulkomaille ja ostaja ihmetteli kun oli niin halpa. Oli ostanut aikaisemmin pennun joka maksoi huimasti enemmän. Sanoin, että jos on kerran halpa niin maksa sitten enemmän ja niin täti maksoi!!!! Samoin kerran eräs lääkäri maailmalta kysyi voisinko neuvoa kasvattajan maailmalta (euroopasta) joka kasvattaa minun linjoilla, kun hänellä ei ole varaa ostaa minulta pentua!!! No minäpä kiltisti neuvoin!
Niissä maissa ovat ostaneet kasvattini jälkeläisiä amerikoista ja maksaneet maltaita, kuvitteli kai, että "ehta" maksaa vielä enemmän!!
KeijoN

Post by KeijoN »

Ei nyt haluais "konkaria" mitenkään opettaa, mut Eevaa pikkasen valistasin.
Kyllä mielestäni ulkomuototuomarin tehtäviin kuuluu olla pikkasen myötämielisempi koiraa kohtaan, mihin tehtävään rotu on luotu.
Sen verran olen seurannut, että arvostelut olet hoitanut hyvin.
Tietenkin painotuksia saa olla puolin ja toisin, mut moni aloittelia saa noista sun kirjotuksista rodusta ihan väärän kuvan, ja vielä kun sen laukoo ulkomuototuomari.
Tosiaankin ei millään pahalla, mut silti hyvää jussin jatkoo kaikille - Eevallekkin.
eeva resko

Post by eeva resko »

Nyt en ihan ymmärrä mitä Kejon tarkoitat????????
KeijoN

Post by KeijoN »

Tarkotan sitä, että ajavaan rotuun kuuluvan pitää ajaa, mut kylkiäisenä se saa olla nätti ja käyttöön kuuluva hyvä rakenne. Kyllä minunkin silmä lepää komeaa Beaglea katellessa, jos kenen.
Siihen mä olen aina pyrkinyt.
eeva resko

Post by eeva resko »

Käyppä nyt vaikka sellasella sivulla kuin "showbeagle.com" ja klikkaa sieltä "clubs" Siellä on eri maiden beagle järjestöjen sivuja. No ei kuitenkaan Suomen. Meinasin mennä amerikoihin tänä vuonna, jos koiran hoitaja järjestyy. Amerikan beagleyhdistys täyttää 125 vuotta. Näyttely pidetään Beagleyhdistyksen omistamalla tilalla. Sinänsä aika hieno paikka. Olen siellä kerran käynyt. Siellä, vaikka yhdistys onkin "metsästys henkinen" ei kukaan harrasta tätä "juupas eipäs" asiaa...
päivijohanna

Post by päivijohanna »

voi voi... Onpa aika rumaksi taas mennyt tämäkin keskustelu..... Paljon olisi mielipiteitä, mutta parempi varmaan kun pitää ne sisällään, mutta sen haluan kuitenkin sanoa, että minulle on opetettu, että 80% koiran metsästystaidoista on narunpäästä kiinni. Vain 20% on kuulemma perimää. En sitten tiedä kuinka paljon on perää. Meillä kuitenkin on täysin käyttölinjattomia koiria kotona, ja kuitenkin niillä veri vetää pupujen perään, ja ajavatkin ihan ok. Varmasti ajaisivat paremmin, jos olis tarpeeksi aktiivisesti ajatettu, ja olisi alusta asti tiennyt, kuinka opettaa koiraa metsälle. Ja oikeasti toivon, että saisin jonkun koiristani treenattua niin, että saisin joskus jonkun ajokokeisiinkin. Se vaan vaatii aika paljon aikaa se treenaaminen, ja kun elämässä on muutakin ohjelmaa.
VvM

Post by VvM »

Juha wrote:Se vaan yleensä on niin, että ilman kritiikkiä ja kyseenalaistamista ei tapahdu kehittymistä. Unohtamatta tietenkään kiitosta kun siihen on aihetta.

Ja karrikoituja olettamuksia ei tarvitse enää pelätä, koitan ottaa virheistäni opiksi ja lopetan kirjoittelut tällä palstalla tähän.
Olen Juha:n kanssa samaa mieltä ensimmäisestä kappaleesta. Lisäisin siihen vielä vastakkaisten ajatusten esittäjien kunnioittamisen ja heidänkin perusteluiden kuuntelemisen. Huutamalla ja riitelemällä saa aika harvoin hyvää aikaan.

Toivon todella, että lainauksen viimeinen kappale tarkoittaa vain tätä aihetta. Jatka ehdottomasti kirjoittelua, sillä sinä olet juuri niitä tyyppejä joita tämä foorumi tarvii. :D

Itse silloin tällöin menen käyttäjätietoihin ja sieltä klikkaan "etsi kaikki viestit" joita olen kirjoittanut. Sieltä saa aika hyvän kuvan omista osallistumisista keskusteluihin. Lukiessa voi miettiä onko rakentaja vai repiä tässä harrastuksessa.

Luin myös esim. Juha:n viestejä aika pitkältä ajalta ikäänkuin kertauksena ja minulle tuli käsitys, että Juha on hyvä keskustelija. Ja nimenomaan olematta nössö joo joo mies, voi olla kriitiinen ja kantaaottava, olematta silti omalle harrastukselle haitaksi.
"Vain sillä, joka ei souda, on aikaa keinuttaa venettä." - Jean-Paul Sartre -.
kahaltaja

Post by kahaltaja »

VvM wrote:
Juha wrote:Se vaan yleensä on niin, että ilman kritiikkiä ja kyseenalaistamista ei tapahdu kehittymistä. Unohtamatta tietenkään kiitosta kun siihen on aihetta.

Ja karrikoituja olettamuksia ei tarvitse enää pelätä, koitan ottaa virheistäni opiksi ja lopetan kirjoittelut tällä palstalla tähän.
Olen Juha:n kanssa samaa mieltä ensimmäisestä kappaleesta. Lisäisin siihen vielä vastakkaisten ajatusten esittäjien kunnioittamisen ja heidänkin perusteluiden kuuntelemisen. Huutamalla ja riitelemällä saa aika harvoin hyvää aikaan.

Toivon todella, että lainauksen viimeinen kappale tarkoittaa vain tätä aihetta. Jatka ehdottomasti kirjoittelua, sillä sinä olet juuri niitä tyyppejä joita tämä foorumi tarvii. :D

Itse silloin tällöin menen käyttäjätietoihin ja sieltä klikkaan "etsi kaikki viestit" joita olen kirjoittanut. Sieltä saa aika hyvän kuvan omista osallistumisista keskusteluihin. Lukiessa voi miettiä onko rakentaja vai repiä tässä harrastuksessa.

Luin myös esim. Juha:n viestejä aika pitkältä ajalta ikäänkuin kertauksena ja minulle tuli käsitys, että Juha on hyvä keskustelija. Ja nimenomaan olematta nössö joo joo mies, voi olla kriitiinen ja kantaaottava, olematta silti omalle harrastukselle haitaksi.
olet oikeassa... kritiikki ja kyseenalaistaminen on enemmän kuin tarpeen koiranjalostuksessa ja kaikessa muussakin.

nettikirjoittelu on siitä "jännä" juttu, että täällä ei voi lukea vastapuolen kasvojen ilmeitä aikä kuulla äänenpainoja. siitä johtuen monikin asia tulee helposti "väärinluetuksi". lienen itse lukenut juhan karrikoidut heitot huuri niin kuin ne tekstissä seisoo ilman nyansseja, vaikka kirjoittaja ei ole niitä ehkä loukkaaviksi tarkoittanut.

ihmisiä ja erehtyväisiä kun kaikki olemme, niin itsekunkin on hyvä pitää mielessä http://www.internetopas.com/netiketti/ niin ei mene riitelyksi :D
Image
Image Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. Franklin
Titi Rolin

Post by Titi Rolin »

Kiitos Vesa järkevällä kannanotollasi tähän keskusteluun!
Ihalen kykysi tuoda esille asiat tavalla jota itse toivoisin hallitsevani.

Juhalle minäkin ilmoitan että tykkään kovasti tavastasi synnyttää keskustelua ja keskustella täällä,
olet siinä asiassa ihan Vesan ja monen muunkin veroinen!
Titi Rolin

Post by Titi Rolin »

kahaltaja wrote:
ihmisiä ja erehtyväisiä kun kaikki olemme, niin itsekunkin on hyvä pitää mielessä http://www.internetopas.com/netiketti/ niin ei mene riitelyksi :D
Tuossa onkin hyvät ohjeet ja lisäisin vielä että yksi hyvä käytäntö agressiivisiä vastauksia kirjoitellessa on odottaa hetki ja vähän pitempikin ja sitten lukea kirjoittelunsa uudestaan ja miettiä haluaako tosiaan julkaista se.
Ei tarvitse myöhemmin sitten häveta :)
kahaltaja

Post by kahaltaja »

niinhän se on, onneksi pääsääntöisesti kuitenkin elämä naurattaa :D

http://www.youtube.com/watch?v=qt4IR9-r ... re=related

naurattaisi vähän enemmän, jos tuo auringon köllikkä pilkistäisi pilvien lomasta ja saisi kaikki 15 (tähänkin keskusteluun osaltaan vaikuttanutta) terävähampaista pikkuriiviötä kirmaamaan ulos :lol:
Image Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. Franklin
Post Reply