Pentujen hinnat
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Pentujen hinnat
Ajokoirafoorumilla on "kyselty" että "Onko pentujen hinnat karanneet käsistä"
En tiiä moniko seuraa kyseisiä keskustelusivuja.Minä siellä vierailen aikas tiuhaanki,onhan suomenajokoira rotuna mulle se "toiseksi" lähinnä sydäntä oleva. Beaglen jälkeen
Kyselisinkin nyt vähä beagleväen mielipiteitä kyseiseen "ongelmaan".
Varsinkin kun porukassa tuntuu olevan suvaitsevaisuus nostamassa päätään.
Suomenajokoiriahan on kaupan hintahaarukassa 100-ylöspäin.
Niistä navetan takana häkissä asuvista "reppumiesten kasvateista" joutuu pulittamaan sen satasen pari. Ja jos on oikein "pelittävät" vanhemmat kyseessä niin jopa sen 500 eskon rahaa.
Kokeissa ja/tai näyttelyissä palkituista vanhemmista "peräisin" olevista pennuista saa "pahimmillaan" maksaa yleensä 500, ja kun mennään eteenpäin niin "kovilla suvuilla" varustetun kaksoisvaliovanhempien jälkeläisen saa omakseen tonnin molemmin puolin.
Tänäkin vuonna on Järjestömme "pentulaatikossa" ollut tarjolla ,voisko sanoo "monen sorttista" beaglen alkua.
Ja pennun hinta "vähintään" se 700,-
Ja vaikkei vanhemmilla ole käyttöpuolen näyttöjä koko sukutaulussa niin tonniki on se yleisin euromäärä millä pentu vaihtaa osoitetta.
Toisaalla toki on niitä kaksoisvalio yhdistelmiä "kovilla suvuilla" eikä se hinta ole sen kummempi.
Eli 1000,- eurolla "saa" kovasukuisen pennun.
Mielessäni on ollu,jo pitempään ajatus että "ku...o beagleväki omiin muroihinsa näillä pentujen hinnoilla" ?
Minulle on tässä kevään mittaan tullu kyselyjä beaglen pennuista, ja hinnoista.
Yleensä ne kyselijät on menny sitte kattelemaan niitä ajokoiran alkuja.
Tämä artikkeli EI ole tarkoitettu provoksi taikka kenenkään kasvatustyön mollaamiseksi.
Toivon että keskustelu pysyy asiallisena ja että keskustelun aihe pyrkii käsittelemään esille tuomaani "ongelmaa"
En tiiä moniko seuraa kyseisiä keskustelusivuja.Minä siellä vierailen aikas tiuhaanki,onhan suomenajokoira rotuna mulle se "toiseksi" lähinnä sydäntä oleva. Beaglen jälkeen
Kyselisinkin nyt vähä beagleväen mielipiteitä kyseiseen "ongelmaan".
Varsinkin kun porukassa tuntuu olevan suvaitsevaisuus nostamassa päätään.
Suomenajokoiriahan on kaupan hintahaarukassa 100-ylöspäin.
Niistä navetan takana häkissä asuvista "reppumiesten kasvateista" joutuu pulittamaan sen satasen pari. Ja jos on oikein "pelittävät" vanhemmat kyseessä niin jopa sen 500 eskon rahaa.
Kokeissa ja/tai näyttelyissä palkituista vanhemmista "peräisin" olevista pennuista saa "pahimmillaan" maksaa yleensä 500, ja kun mennään eteenpäin niin "kovilla suvuilla" varustetun kaksoisvaliovanhempien jälkeläisen saa omakseen tonnin molemmin puolin.
Tänäkin vuonna on Järjestömme "pentulaatikossa" ollut tarjolla ,voisko sanoo "monen sorttista" beaglen alkua.
Ja pennun hinta "vähintään" se 700,-
Ja vaikkei vanhemmilla ole käyttöpuolen näyttöjä koko sukutaulussa niin tonniki on se yleisin euromäärä millä pentu vaihtaa osoitetta.
Toisaalla toki on niitä kaksoisvalio yhdistelmiä "kovilla suvuilla" eikä se hinta ole sen kummempi.
Eli 1000,- eurolla "saa" kovasukuisen pennun.
Mielessäni on ollu,jo pitempään ajatus että "ku...o beagleväki omiin muroihinsa näillä pentujen hinnoilla" ?
Minulle on tässä kevään mittaan tullu kyselyjä beaglen pennuista, ja hinnoista.
Yleensä ne kyselijät on menny sitte kattelemaan niitä ajokoiran alkuja.
Tämä artikkeli EI ole tarkoitettu provoksi taikka kenenkään kasvatustyön mollaamiseksi.
Toivon että keskustelu pysyy asiallisena ja että keskustelun aihe pyrkii käsittelemään esille tuomaani "ongelmaa"
http://www.beaglejarjesto.fi/foorumi/vi ... php?t=2037 linkissä jo keskusteltu ko, asiasta.
-
Pakkasaamu
mun mielestä kysymys on loppupelissä oikean ihmisen/perheen ja oikean koiran kohtaamisessa. itse en ainakaan "hintalappua" katso, jos löydän sellaisen pennun, minkä haluan. en ole ikinä katsonut enkä katso tulevaisuudessakaanPakkasaamu wrote:Kun pentu maksaa tonnin niin sitä ei hetken mielijohteesta hankita eikä myöskään pois laiteta.
Mut beaglen hinnat on ollu vuosia muita rotuja halvempia. Miten lie vaikuttaa pentujen kysyntään jos muita ajavia on saatavilla halvemmalla?
ja totta, hinta karsii myös turhat kyselijät pois!
Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. Franklin-
Kertalaakin
Itse ihmettelen usein sitä miksi metsästyskoira pitäisi saada puoli-ilmaiseksi? Metsästäminen(kin) on nykyään sellaista kilpavarustelua, jossa metsästysvarusteisiin ja -välineisiin ollaan valmiita sijoittamaan paljon rahaa. Aseet, metsästyspuku, puhelimet, auto, ynnä muut varusteet kyllä valitaan useimmiten huolella ja laadusta ollaan valmiita maksamaan. Kuitenkin metsästyksessä erittäin keskeistäroolia näyttelevä koira on se asia, jossa moni haluaa päästä halvalla. Kuitenkin kalliimmankin koiran hinta on aika pieni osa metsästysharrastukseen uppoavia euroja.
Beaglejen kohtaloista en tiedä, mutta parin muun metsästysrodun kohdalla olen valitettavan usein joutunut sivusta näyttelyissäkin kuulemaan, kuinka nuorelle koiralle on tarjottu Vihtavuoren sertiä "kun se ei haukkunut, ajanut, toiminut metsällä, jne." Epäilen, että kyseessä ei silloin ole ollut koira, josta pentuna on joutunut maksamaan sen verran, että sitä ei heti viitsi monttuun laittaa.
Kummasti usein sattuu vielä niin, että ne toimimattomat metsästyskoirat sattuvat peräjälkeen sellaisille henkilöille, joille koiran arvo on olla pelkästään kulutushyödyke, joita saa halvalla uusia edellisten tilalle. Toivon todella, ettei kukaan "oikea" metsästyskoiraihminen toimi edellä kuvatulla tavalla. Valitettavasti kuitenkin metsästyskoiraporukoissa vielä kuvatunlaisia tunnekylmiä tyyppejä löytyy, joille en soisi kenenkään elävää eläintä antavan tai myyvän. Ne toimimattomat koiratkin usein ajan ja harjoituksen kanssa rupeavat toimimaan ainakin jollain tasolla. Tiedänpä monttuun tuomitun hirvikoiran, joka onnekkaasti omistajaa vaihdettuaan oli vajaan kahden vuoden päästä kaksoisvalio
Beaglejen kohtaloista en tiedä, mutta parin muun metsästysrodun kohdalla olen valitettavan usein joutunut sivusta näyttelyissäkin kuulemaan, kuinka nuorelle koiralle on tarjottu Vihtavuoren sertiä "kun se ei haukkunut, ajanut, toiminut metsällä, jne." Epäilen, että kyseessä ei silloin ole ollut koira, josta pentuna on joutunut maksamaan sen verran, että sitä ei heti viitsi monttuun laittaa.
Kummasti usein sattuu vielä niin, että ne toimimattomat metsästyskoirat sattuvat peräjälkeen sellaisille henkilöille, joille koiran arvo on olla pelkästään kulutushyödyke, joita saa halvalla uusia edellisten tilalle. Toivon todella, ettei kukaan "oikea" metsästyskoiraihminen toimi edellä kuvatulla tavalla. Valitettavasti kuitenkin metsästyskoiraporukoissa vielä kuvatunlaisia tunnekylmiä tyyppejä löytyy, joille en soisi kenenkään elävää eläintä antavan tai myyvän. Ne toimimattomat koiratkin usein ajan ja harjoituksen kanssa rupeavat toimimaan ainakin jollain tasolla. Tiedänpä monttuun tuomitun hirvikoiran, joka onnekkaasti omistajaa vaihdettuaan oli vajaan kahden vuoden päästä kaksoisvalio
kahaltaja wrote:mun mielestä kysymys on loppupelissä oikean ihmisen/perheen ja oikean koiran kohtaamisessa. itse en ainakaan "hintalappua" katso, jos löydän sellaisen pennun, minkä haluan. en ole ikinä katsonut enkä katso tulevaisuudessakaanPakkasaamu wrote:Kun pentu maksaa tonnin niin sitä ei hetken mielijohteesta hankita eikä myöskään pois laiteta.
Mut beaglen hinnat on ollu vuosia muita rotuja halvempia. Miten lie vaikuttaa pentujen kysyntään jos muita ajavia on saatavilla halvemmalla?
Vai turhat kyselijät. ????????
minulle turhat kyselijät = sellaiset, kenelle en pentua halua myydäHärski wrote:kahaltaja wrote:mun mielestä kysymys on loppupelissä oikean ihmisen/perheen ja oikean koiran kohtaamisessa. itse en ainakaan "hintalappua" katso, jos löydän sellaisen pennun, minkä haluan. en ole ikinä katsonut enkä katso tulevaisuudessakaanPakkasaamu wrote:Kun pentu maksaa tonnin niin sitä ei hetken mielijohteesta hankita eikä myöskään pois laiteta.
Vai turhat kyselijät. ????????
tällä ryhmällä kipuraja kulkee yleensä 500-600€, siihen hintaan pennulle on annettava ajotakuu. koiran tulevaisuus, jos sellaista sille tulee on ulkotarhassa. siellä on kyllä viimeisen päälle hieno lämmitettävä koppi sekä muut krumeluurit, joten hyvä sen koiran siellä on sen puoleen olla. minä nyt kuitenkin haluan jokaisen kasvattini saavan elää myös ihmisten kanssa. toki tarhassa tällä omatkin koirat ovat kelin salliessa ja päivisin, mutta se ei ole niiden pääasiallinen ajanviettopaikka.
turhiin kyselijöihin listaan myös ne hetken mielijohteesta pentua hankkivat...
Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. FranklinNo jos mainostaa järjestön sivuilla "metästysbeaglen" pentuja niin ihmettelen vähä ettei niille "voi" antaa ajotakuuta ??
Edes jonkinlaista ,vai mikä mättää ???
Mulla on semmonen "hintataulukko" päässäni että
-jos vanhemmat on koe-ja näyttelypalkittuja niin sen tonnin voi pennusta "laskuttaa".
-jos vain toisella vanhemmista on koehistoriaa tippuu hinta sitä mukaa. jnejnejnejne
Tämä on vain mun pähkäilyä, muut saa aatella mitä lystää.
Mutten minä kyllä mistään ns. "laadukkaasta" pennusta tonnia maksais
Edes jonkinlaista ,vai mikä mättää ???
Mulla on semmonen "hintataulukko" päässäni että
-jos vanhemmat on koe-ja näyttelypalkittuja niin sen tonnin voi pennusta "laskuttaa".
-jos vain toisella vanhemmista on koehistoriaa tippuu hinta sitä mukaa. jnejnejnejne
Tämä on vain mun pähkäilyä, muut saa aatella mitä lystää.
Mutten minä kyllä mistään ns. "laadukkaasta" pennusta tonnia maksais
-
päivijohanna
Tuo takuu on juuri se asia, mitä meille kasvattajakurssilla painotettiin. Siis se että kukaan kasvattaja ei voi antaa kasvateilleen, varsinkaan pennuille minkäänlaisia takuita. Ja toinen asia, mitä minä usein mietin Beaglen hinnoissa. Miksi ne ovat niin paljon halvempia, kun muut rodut. Joo, koska se on työkoira ja onnettomuuksille alttiita. Mutta pääasiallisestihan se on terve rotu. Elää pitkään 14-15 vuotta noin pääsääntöisesti. Pevisassa ei ole yhtään sairautta listattuna... Jos otamme vertailluun muita rotuja, esim. Englanninbuldoggi. Koirat maksaa 1600-2000e. Periytyviä sairauksia on vaikka kuinka, ja koiran keski-ikä on puoläet Beaglesta. Tai Labradorinnoutaja. Myöskin käyttökoira, ja kuitenkin paljon enemmän...rotuja olisi vaikka kuinka lueteltaviksi, koska Beagle rotuna on sieltä halvimmasta päästä!
Sen verran Härskiä tunnen, että mieheltä kokemusta löytyy, niin mehtä kuin koepuoleltakin, ja luulen tietäväni - mitä ajotakuulla tarkotat.
Vääräleuka kun oon, niin pienenä kevennyksenä. (tosin muilta kuultuna)
Metsämies oli myynyt koiransa, sen ajoon kun ei tyytyväinen ollu - ajotakuulla.
UUsi omistajakaan ei ollut tyytyväinen, ja halus kaupan prkua, Eikö aja, kysyi myyjä. Ajaa, mutta ei tarpeeksi pikään ja hyvin, vaikka ajotakuulla myitkin.
Muistaakseni ei ajon pituudesta ollu puhetta, sanoi myyjä, eikä tuo hintakaan kova ollu.
Vääräleuka kun oon, niin pienenä kevennyksenä. (tosin muilta kuultuna)
Metsämies oli myynyt koiransa, sen ajoon kun ei tyytyväinen ollu - ajotakuulla.
UUsi omistajakaan ei ollut tyytyväinen, ja halus kaupan prkua, Eikö aja, kysyi myyjä. Ajaa, mutta ei tarpeeksi pikään ja hyvin, vaikka ajotakuulla myitkin.
Muistaakseni ei ajon pituudesta ollu puhetta, sanoi myyjä, eikä tuo hintakaan kova ollu.
Jos vertaa beaglen hintaa muihin suomessa myytäviin metsästyskoirarotuihin niin ollaan kyllä "yläpäässä"päivijohanna wrote:Tuo takuu on juuri se asia, mitä meille kasvattajakurssilla painotettiin. Siis se että kukaan kasvattaja ei voi antaa kasvateilleen, varsinkaan pennuille minkäänlaisia takuita. Ja toinen asia, mitä minä usein mietin Beaglen hinnoissa. Miksi ne ovat niin paljon halvempia, kun muut rodut. Joo, koska se on työkoira ja onnettomuuksille alttiita. Mutta pääasiallisestihan se on terve rotu. Elää pitkään 14-15 vuotta noin pääsääntöisesti. Pevisassa ei ole yhtään sairautta listattuna... Jos otamme vertailluun muita rotuja, esim. Englanninbuldoggi. Koirat maksaa 1600-2000e. Periytyviä sairauksia on vaikka kuinka, ja koiran keski-ikä on puoläet Beaglesta. Tai Labradorinnoutaja. Myöskin käyttökoira, ja kuitenkin paljon enemmän...rotuja olisi vaikka kuinka lueteltaviksi, koska Beagle rotuna on sieltä halvimmasta päästä!
Tai, se nyt vähän riippuu mihin vertaa.
Englanninbuldokkiin en kyllä beaglea vertais, en hinta-tahi muissakaan yhteyksissä.
Lapukkakin on vähä niinjanäin. Rotu kun on jakautunu 3 eri "suuntaan"
Noutajia yleensäkään en huoli vertailuun mukaan koska niissä roduissa on liikaa niitä "dualpurposen" ulkopuolisia koiria (kenneleitä)
Enkä minä tarkoita etteikö hyvästä beaglenpennusta pidäkkin maksaa,mutta mihin vedetään raja hyvän ja sen toisen väliin???
Moni varmaan luulee että meilläkin beaglet asuu tarhassa.
Sen verran ne asuu että pysyvät jotenkuten itsenäisinä.
No, tälläkin hetkellä molemmat maata rötköttää tuvasa, niinkuin joka yö tekevät