Tutustutaan!

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

stp

Post by stp »

Hei kaikille

Olen Sami Pylväs

Beagleja kolme, Piirinmestarit Kolmiston Linda ja Korpikuusen Jimi sekä niiden pentu Cera. Kipinä näihin kirnunmäntiin tuli tuossa -98 kun innostuin kaverin ajokoiran kautta ottamaan itsekin ajavan koiran. Silloisen asuinpaikan takia otin beaglen, nyt kun asumme maalla tarha tuntuu kasvavan vuosivuodelta.

Lisämökkejä tarvitaan sillä olisi mahtavaa omistaa jäniskoiria ainakin pienen koppelin verran ja tietenkin kunnon kettuverinen suomenajokoira sekä linnunhaukkumakone suomenpystykorva. En ole roturasisti joten katselen koiramaailmaa laajasti, siksipä olen kuulunut suomenajokoirajärjestöön ja nyt viimeiseksi myös suomenpystykorvajärjestöön beaglejärjestön lisäksi.

Ajokokeissa on tullut vierailtua nyt muutamana vuonna. Mukavaa hommaa, mutta itse koen kiusalliseksi tuomareiden hankinnan lähes tuntemattomista ihmisistä. Ajokoesääntöihin olisi pitänyt saada yhden tuomarin pykälä mukaan, se olisi voinut auttaa sitäkin kuihtuvaa kansanperinnettä.

Beaglen kasvatuksesta on kokemusta kolmen pentueen verran, kuulopuheitten mukaan osasta on tullut hyviäkin ajokoneita. Nyt kun saisi pentujen omistajat vielä osallistumaan ajokokeisiin, niin olisi näyttöjä siltä saralta.

Metsästystä harrastelen, tosin tutut ihmettelevät kuinka viitsii mennä metsään ilman haulikkoa lähes jokaisena vapaapäivänä. No yksi kaatokin tälle vuodelle, joten on se haulikkokin ollut mukana. Pienpeto/kettupyyntiin täytyisi panostaa tulevaisuudessa enemmän, jotta saataisiin jäniskannat metsästystä kestävälle mallille täälläkin. Ainakin kanahaukan taposta pitäisi jakaa mitali sekä pieni rahallinen korvaus. Suurpetoja täälläkin on ruvennut myös pyörimään, toivotaan että niiden kanssa ei tarvitsisi ruveta kilpailemaan samoista maastoista. Siinä käy pedoille huonosti.

Kivirannan Beaglet
nöpö02

Post by nöpö02 »

moikka Rape. Laittaisitko sähköpostiosoitteesi niin voitais keskenään kirjoitella ja vaihtaa vaikka toisinaan kuvia. Terv. Nöpö :D
EijaL

Post by EijaL »

Tervehdys!
Eija ja Ari Etelä-Pohjanmaalta, Ylistarosta.
Taloudessamme asustaa kolme beaglea eli
Manta 6v. ( Pihlajapuron Amanda ) sekä Mantan jälkikasvustoa eli
Anki 1v 4 kk ( Kruunuhovin Anki ) ja
Aksu 1v 4 kk ( Kruunuhovin Aksu )
Koiriemme "päätyö" on metsästys, mutta kaikkea muutakin kivaa yritetään puuhailla ajan sallimissa puitteissa.
Gia

Post by Gia »

Heippa vaan kaikille!

Minä olen Eija Savolainen. Taloudesta löytyy sekalainen seurakunta avomieheni lisäksi elippäs beagle-mamma Konttikuusen Venla ja hänen tyttärensä Gebellhang Artnemis tuttavallisesti Demi. Venlalla on jälkeläisiä kaikkiaan kymmenen. Ajokokeissa käyneitä vielä vasta yksi eli Demi, toivottavasti näemme jatkossa muitakin sillä pikkulinnut ovat kertoneet (ja kasvattaja päässyt itse kuulemaankin :) ) että ajavia olisivat... Näyttelyssä Venlan lapsista on pyörähtänyt yhdeksän, siitä suuret kiitokset omistajille.

Niin ne loput sekalaisesta seurakunnasta... Pari saksanpaimenkoiranarttua Gia ja Raza, kummankin lajina suojelu. Yksi riiseni-pappa Foxi, pappa on touhunnut raunioilta agilityesteiden kautta suojeluun. Sitten on vielä meidän rankka "lintutiimi", joiden kanssa koluttiin tuntureita kaksi viikkoa syyskuun lopulla. Eli lyhytkarvaiset saksanseisojat Tupu, Essi ja Essin poika Lucky. Tästä voitanee päätellä että meitin perheessä harrastetaan metsästystä jonkin verran kaiken muun "hurjuuden" lisäksi :D
*Olen beagle...mikä on sinun tekosyysi?*
Minna

Nöpölle ja Eijalle!

Post by Minna »

Moikka vaan!

Yritin jo aiemmin laittaa sinulle yksityisviestiä, muttei tällä foorumilla näköjään onnistu. Harrastajien foorumilla sellainenkin toimii ja on tosi kätevä. Meidän osoite on minna.vimpari@luukku.com
Kirjoitellaan! :P
Enna

Tervehdys!!

Post by Enna »

Olemme Valtin perhe Tampereelta ja Beaglemme Eräkaveri Snoopyn jälkeläisiä Enna 5kk.
Hienoa kun vihdoin tämä keskusteltu foorumi saatiin.

Kaikkea hyvää kaikille!! T: AP Valtti
rekku

Post by rekku »

hei olemme juha ja lea koiramme on riiroon rekku ei aja vielä jänistä on kyllä kiinostunut hajuista ikää 1v 2kk mutta en pidä kiirettä mennään koiran tahtii näyttelyssä ei olla oltu ei toden näk mennäkkään
lottah

Riiroon Stella

Post by lottah »

Hei! Olemme Lotta ja Ville Karhulasta. Stella on ensimmäinen yhteinen koiramme, ikää 1v2kk. Ville on käynyt Stellan kanssa metsällä, näin alkuun lähinnä tutustumismielessä. Stella ajaa jo jänistä, "ennätys" tällä hetkellä 20 minuuttia yhtäjaksoista ajoa. Yhtään pupua ei ole Stellalle kuitenkaan vielä ammuttu. Pari kertaa ollaan käyty Match Show:ssa, vaihtelevalla menestyksellä :D Tulette varmasti törmäämään meihin täällä foorumissa :mrgreen:
nöpö02

Post by nöpö02 »

moi sami.minkä niminen koira sulla on tossa kuvassa?
:lol:
stp

Post by stp »

Ajokone Linda

Kivirannan Beaglet
masu

Post by masu »

Hei:)
Olemme Matti ja Sasu Mustasaaresta Sasu on 2,5v olemme käyneet kolme kertaa näyttelyssä pari EH:ta ja yksi varasertti,kokeissa emme ole käyneet,mutta tarkoitus olisi,ehkä jo tänä talvena.Sasu ajelee vielä vaihtelevasti,mutta harjoitus tekee mestarin.
Terveiset kaikille Beagle henkisille ja pitkiä ajoja kaikille.
Sohvi

Post by Sohvi »

Hellurei!

Esittelenpä minäkin itseni ja laumamme.
Eli olen Sofia Järnberg, tutummin Sohvi, Hinnerjoelta ja edustan hieman nuorempaa ikäluokkaa beaglepiireissä. :) Kotona tällä hetkellä asusteleen beaglet FIN MVA Postitalon Justiina "Jatu" (s. -00) ja hänen lähes 3-vuotias pentunsa Freyja "Nanna". Beaglein kanssa harrastetaan pääasiassa tietysti metsästystä, mutta myös näyttelyitä (Jatulla 3xSERT, 4x ROP, 3x VSP, CACIB, Nannalla 2xERI, 1X SERT)), TOKOa, mätsäreitä ja agilityä. Muutamat Junior Handler-kisaa olen myös näiden kanssa kisannut. Koirani ovat naksutinkoulutettuja. :) Itse suoritan kaksoistutkintoa (lukio + eläinyrittäjä) Paimiossa Varsinais-Suomen maaseutuoppilaitoksessa ja Paimion lukiossa, joskus olisi tarkoitus pieneläinhoitajaksi valmistua. Näyttelykehissä pyörin aktiivisesti myös handlaamassa muiden koiria ja näistä ihanista kokemuksista haluankin kiittää kaikkia koiranomistajia, joiden koiria olen saanut esittää.
Beaglein ja ajokoirien aktiivinen kasvatus ja harrastaminen olisi haaveena tulevaisuudessa, kokemusta kasvatuksesta on yhden pentueen verran v. 2003.
Metsästys pyssyn kera on lähinnä isäni hommia (ainakin vielä), minä ja äitini käymme koirien kanssa kokeissa ja metsällä treenailemassa.
Koirien lisäksi laumaani kuuluu kaks hiirtä, kaksi gerbiiliä sekä kaksi kissaa. Jyrsijäkasvatus on toivottavasti myös osa tulevaisuuttani.

Autan mielelläni muita beagleharrastajia esim. koiranesittämisessä tai missä tahansa koiriin liittyvissä asioissa :)

Hyvää lumiekelien odotusta kaikille!
Matti Hiltunen

Post by Matti Hiltunen »

Morjesta kaikille

Leevi beagle ja Matti Pulisevat tämän nimen alla Lappeenrannasta käsin. Leevi on 1.7 vuotias uros ja ketun ajo sujuu jo ihan hyvin, mutta jäniksen perässä tuntuu olevan hankalampi pysyä.

Metällä käymme aina kun mahdollista.

Matti
Last edited by Matti Hiltunen on Fri 03.02.2006 4:52, edited 1 time in total.
Emma

Post by Emma »

Hei!
Täällä puoli vuotiaan Emma-tytön onnellinen omistaja. Virtaa tytöstä kyllä löytyy, ja yritetäänkin tyydyttää metsästysvietti lähes päivittäin... Yksinolo meillä on kamalaa, varsinkin kun lähes poikkeuksetta joutuu olemaan yksin 8 tuntia. Silloin tällöin mun äiti käyttää Emmaa välillä pikkulenkillä, jos sillä sattuu olemaan vapaapäivä, mut muuten joutuu olemaan koko päivän yksin. Muovimattokin on saanut kyytiä, kun Emma on yrittänyt kaivautua huoneesta ulos... Olen harkinnut D.A.P- systeemiä. Onko millaisia kokemuksia?
Matti Hiltunen

Pentuna yksin kotona

Post by Matti Hiltunen »

Moro

Meidän leevi tuhosi nuorempana kaiken minkä hampaisiinsa sai! Poltti myös meidän asunnon :). Tuon asunnon polton jälkeen meni muutama kuukausi ja tuhoaminen loppui vaan yhtenä päivänä kokonaan, eikä sen jälkeen ole tarvinnut enään uusia kenkiä ostella!

Eiköhän emmakin iän myötä rauhoitu.

Meillä auttoi tuhoamis aikana metsässä käynti. Lauantaina ja sunnuntaina niin paljon mettää, että koira on umpiväsynyt, niin meni pari päivää mukavasti nukkuen!

Dappi ei meidän leevillä auttanut ollenkaan.

Matti
Post Reply