apua tarvitaan..

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
wilssi

apua tarvitaan..

Post by wilssi »

elikkä. minkä ikäisenä pennun pitäisi osoittaa kiinnostusta jälkiin?? oma 4 kuinen ei antanut mitään merkkejä öisiin jälkiin metsässä tänä aamuna.. oli kuitenkin ensikertalainen itsekseen metsässä jossa oltiin suhdetta luomassa toisiimme.. millä ilveellä koiran saan kiinnostumaan jäljistä/ajamisesta?? minkä ikäisenä pentua saa ruveta ajattamaan vai tuleeko luonnostaan.. pentu tuli meille 3kuisena..
Härski

Post by Härski »

Ei kannata hätäillä, nelikuinen ei välttämättä tiiä vielä paljo muustakaan,saati sitte pupunjälistä.
Monilla kestää syttyminen kauemmin toisilla taas ei
Se on tietysti eri asia jos jänis lähtee näkösältä karkuun.Epäilempä että sillon rupiaa kiinnostaan :wink:

Ja mun mielestä alle puolivuotias koira on VAUVA
Ei sitä ihimislastakaan maratonille viiä
Mulla on 6 kuinen ja vanhemman kans on eka ajot suoritettu,tosin "vähillä äänillä" .
Tämä talvi katellaan metsän ihmeitä ja opetellaan olemaan "porukassa"
Ens syksynä alkaa "tosi treeni"

Kyllä se siitä vielä irtoo kun ikää tulee :wink:
Linda

Post by Linda »

Ei tosiaan aihetta hätäilyyn. Kaikki beaglet ovat yksilöitä, meillä kaksi ensimmäistä ajoivat 6-7kk iässä, mutta tämä nuorin sai kunnon kipinän vasta 11kk iässä. Osaksi vaikuttaa myös koiran syntymäaika vuodesta, luulisin. Rauhassa vain ja koiran ehdoilla, kyllä se siitä =)
KeijoN

Post by KeijoN »

En minäkään ymmärrä, et mikähän pinttymä joissakin on, että sen koiran pitää ajaa mahollisemman nuorena.
Ikäänkuin sillä sitä lopullista hyvyyttä mitattais.
Jos omistajallakaan ei ole vielä lähtölaskenta alakanu, niin ooteltas ihan rauhassa, ja annettas koiran kehittyä oikeisiin mittoihin ennenkuin sitä ruvetaan rasittamaan.
Kyllä ne pikemminkin pöläytyksiä mitä ne alle puolivuotiaat vielä tekee, jos tekee.
Semmosenkin "sepityksen" olen kylläkin kuullu vanhalta "koirakonkarilta", että siitä se vasta hyvä koira tulee joka rupee vasta parivuotiaana ajamaan.
Kyllä minun hermot ei ainakaan sinne asti kestä oottaa.
Minun hyvä kaverini ei kylläkään oppinu kunnolla lukemaan vaikka kävi kansakoulun.
karijarvi

Post by karijarvi »

Ei todellakaan ole vielä syytä huoleen. Minun nuorempi koiruus on syntynyt syyskuun alussa ja eka vuoden helmikuulla n. 6 kk vanhana ei välittänyt alle 5 min kuumasta jäljestä tuon taivaallista. Viime talvenakin sen ollessa 1-1,5 v ajot olivat vielä aika lyhyitä. Treenamisen kannalta paksuluminen talvi ei tietysti ollut paras mahdollinen. Tänään oli pupun perässä 5,5 tuntia ja 4 tunnin kohdalla ei tullut kutsumalla hukalta pois. Kerran koko aikana kävi miestä morjestamassa. Eli intoa tuntuu nyt olevan ainakin omiksi tarpeiksi. Tosin kylmähaussa on vielä roimasti parannettavaa.
Paukkuu...Paukkuu
Post Reply