Maha sekaisin,liiasta juoksemisesta.

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
jessica

Maha sekaisin,liiasta juoksemisesta.

Post by jessica »

Oisko joku törmännyt tallaseen juttuun,koirallani on melkeimpä aina maha sekaisin ,ei ihan ripulilla,mut kurisee ja tekee useammin kakkoja,kun on juossut monta tuntia pupun perässä.viimeksikin kun oli metsässä n.reilut 5 tuntia,niin sitä seuraavana päivänä oli massukka kipee.
ansa

Post by ansa »

Mulla on toi toinen "vääränrotuinen" tollanen. Varsinkin lämpimällä kelillä on esim. agilitytreenien jälkeen maha sekaisin ja on jatkuvasti punnertamassa jöötiä. En ole asiaan sen kummemmin puuttunut, muistaa vain olla ruokkimatta kovin lähellä niitä urheilusuorituksia, ja ajoittain annan kuurin mahaa tasapainottavaa maitohappobakteerivalmistetta ruuan seassa. En tiedä olisiko tuohon jotain poppakonstia, ja onko siitä ylipäätään koiralle jotain haittaa. Kipeältä ei kuitenkaan vaikuta, ja ongelma menee nopeasti ohi, kun koira pääsee lepoon.
Härski

Post by Härski »

Normaalia koiran käytöstä :wink:
Koittakaas ite juosta jos on "suoli täynnä" :lol:
KeijoN

Post by KeijoN »

Se on tosiaankin koiran normaalikäytöstä, niinkuin toi härskikin tossa aikasemmin arvioi.
Ainakin meikeleäinen --, jolla on ollut omia koiria ja vieraita koiria, joita olen metässä nähnyt-ja pääässyt arvioimaan, niin kaikki ne ***, ennenkuin ne lähtee hakemaan, tai joutuu juoksemaan.
Jopa erien välissäkin, ja jopa erien aikaakin.
Se voi selittyä tosiaankin sillä, et koira haluaa suolistonsa tyhjentää.
Mistään mahakipuiluista ei oe kymysys.
Mut sit sieltä ei tule enää kuin ohutta luirua, jota se kikistää ihan viimoseen asti.
Tuo käyttäytyminen voi olla perua sieltä esi-isiltä saaduista käyttäytymismalleista.
Sudet ja ketutkin oksentaa,jos ne ovat enempi syöneet, jos ne tietää joutuvansa paljon ahdistelunkohteeksi tai juoksemaa.
Jospa se suolisto vaan pitää ssaada ennen "lliiallista" liikkumista tyhjäksi, jotta liikkuminen olis helpompaa.
Mene ja tiedä ? Näin mä paljon kokeneena ajattelen ?
Post Reply