yleinen keskustelu

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
jessica

yleinen keskustelu

Post by jessica »

Omistan 6-vuotiaan Beagle nartun.Koirani ei lenkillä ollessa välitä toisista koirista pätkääkään,on sellanen ilmekkin ettei mua kiinnosta,katselee muualle,kun toinen yrittää tehä tuttavuutta.onks se ihan normaalii koiran käytäntöö,olla viilipytty.Toinen asia mikä aina askarruttaa,kun koiruus ei taho aina lähtee ees lenkille,saa alkumatkasta melkein vetää,et tule jo.mut sit kun lasketaan vapaaksi mökillä esim,niin johan löytyy jalkoja,heti ollaan ehtimässä jälkijä,ja onkin muuten hyvä jäniksen keruukone.Ja on se ihana muutenkin.
kahaltaja

Post by kahaltaja »

otsikointia voisit vähän muuttaa :lol:

miksi koiran pitäisi lenkillä reagoida toisiin koiriin?
miten haluaisit sen reagoivan?

tiedän paljon ihmisiä, jotka toivovat koiraltaan juuri kuvailemaasi käyttäytymistä :D

itse henkilökohtaisesti pyrin kouluttamaan koirani niin, että kun ollaan lenkillä, ei välitetä toisista koirista. ja miksi... siksi, että näin on paljon helpompi lenkkeillä. näin on myös huomattavasti turvallisempaa liikkua. ja näin vältän myös ikävät nenä/korvapunkkitartunnat koirilleni.

toisten koirien kanssa saavat olla ja leikkiä, kun tilanne on siihen sopiva.
Image Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. Franklin
jessica

Post by jessica »

Vastaan oheiseeni kirjoitukseen,kirjoituksesta jäi pois maininta,että en mä haluukkaan muuttaa koirani käytöstäni,sehän onkin hyvä,ettei tungeksi nenäänsä jokapaikkaan,mut toisinaan ärsyttää kun toinen koiranomistaja kommentoi,et ei tuo koira haluu,tai välitä mun koirasta,mut minkäs teet,jos toinen on vain minä ite,ja katselee muualle.
kahaltaja

Post by kahaltaja »

toisia koiria ei vaan kiinnosta muut koirat, ei kai siinä muuta :lol:

itse olisin tilanteeseen tyytyväinen ja ehkä myös ilmaisisin sen vastaantulevalle ihmettelijälle...

...jolla saattaa olla varsin väärä käsitys koiran käyttäytymisestä. koska eihän hänen koiransa toki mitenkään pahoita mieltään siitä, ettei toinen koira halua tutustua. koiralla kun ei ole samanlaista tunne-elämää, kuin meillä ihmisillä....

...ja koska hyvin monet ihmiset eivät tätä asiaa tiedä/ymmärrä/tiedosta tai edes haluakaan ymmärtää, niin meillä on erittäin paljon ongelmallisesti käyttäytyviä koiria ja koiran omistajia :evil:
Image Tietämättömyys ei ole niin suuri häpeä kuin haluttomuus oppia. -B. Franklin
sari.t

Post by sari.t »

Lueskelin tässä tätä aihetta ja sen verran ite kommentoin, että itse en edes päästä omaa koiraa toisen oudon koiran kanssa nenäkkäin remmissä, koska kerran sen virheen olen tehny ja siitä seurauksena toinen yllätäen näppäs kuonosta minun koiraa ja siitä sitte seurauksena ikuinen viha tätä koiraa kohtaan joka aika usein lenkillä on vastaan tullut :? minusta ihan hyvä ettei sinun koiraa kiinnosta muut koirat. Helpommalla pääset :)
KeijoN

Post by KeijoN »

Pannaanpa tää mun juttuni vaikka tänne yleinen keskustelu osiolle.
Yleensä mun narttuloilla ( 4 ) on noi juoksut tullut säänöllisesti puolen vuoden välein, mut nyt se piteni näköjään kahdella kuukaudella.
Luulin jo kun se elokuun loppupuolella merkkaili tiheesti ja ikäänkuin takapääkin turposi, että nyt se on sitä, mut se menee tälläviisiin vaan ohi.
Onkohan sit minussa itessä vähän luulosairautta kun tommosiin reakoin liian herkästi.
Vuotoa ei kylläkään ollu.
Sitä vaan ajattelin, et toisen nartun siirryttyä sinne paremmille maille vuosi sitten, että olisikohan sillä sit ollu joku vaikutus.
Yleensähän niillä oli juoksut melkolailla yhtäaikaa.
Nyt kyllä juoksu on niin voimakas, niinkuin mun narttuloilla on yleensä ollutkin.
Ei metsästys ole silti "katkennut" , velipojalta saa S-ajokoiran tarhasta milloin vaan, mut eipä ainakaan tänä aamuna tehnyt mieli lähtee kun on niin märkää.
Sillähän tässä joutaa näin höpöttää.
eeva resko

Post by eeva resko »

Minunkin koirilla oli ainakin pari kuukautta juoksut myöhässä! Mopsi juoksi kyllä ajallaan... Laitoin sen kyllä ton kovan talven piikkiin!!
KeijoN

Post by KeijoN »

Tota kyllä minäkin vähän ajattelin, mut en hirvinny sanoa äänee, kun tiesin että täällä paljon kokeneimpiakin on.
Jos kellä - niin Eevaltahan sitä kokemusta löytyy.
Post Reply