Kausi 2010-2011
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
-
Henkka mies man
Kausi paketissa ja tilanteita oli mukavasti. Mitään häikäiseviä suorituksia ei ollut, mutta nuoremman eka koe ja onnistuminen siinä jäi mieleen. Tässä eilistä ajoa pohojanmaalta.. http://www.youtube.com/watch?v=m3U29yr8cl0
-Jos ei metsästykseen jalostetulla koiralla metsästä, niin mitä sillä sitten pitäisi tehdä?-
Näinhän se on sitten kausi pulkassa. Tähänkin kauteen mahtui paljon mukavia päiviä metässä. Kelit eivät tosin ihan aina suosineet. Itse pääsi tällä kaudella hieman harvemmin metsään kuin normaalisti, mutta koira pääsi sitäkin enemmän. Pikakirjanpidolla koira oli tavalla tai toisella irti 58 päivänä. Osa oli toki vain muutaman tunnin jaloitteluja. Ajoa kuultiin vain 33 päivänä. Tämä selittynee osaksi omien alueiden huonolla jäniskannalla ja huonohakuisella koiralla. Muutamia rusakoita kaadettiin, valkkarit jätettiin siemeneksi vaikka loppukaudesta koitettiin kaatoakin tosissaan.
Nyt koitetaan sitten pitää kuntoa yllä aluksi hiihtelemällä ja kesällä pyörälenkein. Pari viikkoa taitaa mennä ennenkuin koira tajuaa, että irti ei enää pääse.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Täältä tähän!

Lunta oli kaudella riittävästi. Cora kun meni ojan pohjia pystyi paikoin hiihtämään "yli"!

Viimeisen päivän halit Cora vs. Isäukko
Nyt koitetaan sitten pitää kuntoa yllä aluksi hiihtelemällä ja kesällä pyörälenkein. Pari viikkoa taitaa mennä ennenkuin koira tajuaa, että irti ei enää pääse.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Täältä tähän!

Lunta oli kaudella riittävästi. Cora kun meni ojan pohjia pystyi paikoin hiihtämään "yli"!

Viimeisen päivän halit Cora vs. Isäukko
Niin se vaan juoksutusaika lähenee. Sen verran kuumia kelejä on nyt ollut, että lenkitys on jäänyt aika vähälle viime viikkoina.
Mitenkäs muuten teidän koirat suhtautuvat noihin "city-ruskoihin"? Kaupungissa kun törmää rusakkoon tai sen jälkiin niin Cora ei reagoi niihin mitenkään. Eilenkin lähti rusakko 3 metrin päästä ja vähän kävi makuusta haistelemassa muttei millään osoittanut kiinnostusta jäljelle. Siihen en usko, että neiti on niin fiksu että tajuaisi ettei noiden perään kannata kaupungissa haikailla. Haiseeko kaupungissa niin paljon muut tuoksut vai mikähän siinä on ettei edes näkölähtö edestä saa vipinää kinttuihin? Vai PMI?

Mikäs se siellä haisoo?!?
Mitenkäs muuten teidän koirat suhtautuvat noihin "city-ruskoihin"? Kaupungissa kun törmää rusakkoon tai sen jälkiin niin Cora ei reagoi niihin mitenkään. Eilenkin lähti rusakko 3 metrin päästä ja vähän kävi makuusta haistelemassa muttei millään osoittanut kiinnostusta jäljelle. Siihen en usko, että neiti on niin fiksu että tajuaisi ettei noiden perään kannata kaupungissa haikailla. Haiseeko kaupungissa niin paljon muut tuoksut vai mikähän siinä on ettei edes näkölähtö edestä saa vipinää kinttuihin? Vai PMI?

Mikäs se siellä haisoo?!?
Nyt kun tota vettä tulee ulkona kuin saavista kaatamalla, niin tässä joutaa naputtelemaan.
Minä olen kans pistänyt sen merkille, että toiset "tykkää" ajaa rusakkoo, ja toiset taas ei, vaikka metsäjänikseen olisi miten kova into.
Olen yrittänyt saada selville onko se sitten koiran ajotyyli- vauhtierot tai vainuamistavat, mut en ole päässyt niistäkään vakuuttunueeksi.
Ehkä niitä on niin runsaasti, että koira pitää niitä jo ikäänkuin "kotikissoina", kun niitten hajuja on joka puolella.
Mulla oli ennen velipojan kanssa S-ajokoira joka ei kotona tehnyt kissalle mitään, (vierekkäin nukkuvatkin) mut herra varjele jos se tavotti sen metästä, niin kartanolle tuli lähtö.
Onhan niitä täysin kettuvapaita Beaglejäkin, vaikka metästys intoo muille riistalajeille on ihan riittäväst,i esim. mulla oli niitä yksi sellane.
Kettu tuli polulla vastaan ja hyppäsi metsää, koira haistoi puoliminuuttia vanhaa jälkeä, ei muuta kuin karvat nousi vaan vähän pystyyn, ja jatkoi muina "miehinä" matkaa.
Noitahan ne käyttää Eestiläisiä jonkun verran rusakon ajossa.
Minä olen kans pistänyt sen merkille, että toiset "tykkää" ajaa rusakkoo, ja toiset taas ei, vaikka metsäjänikseen olisi miten kova into.
Olen yrittänyt saada selville onko se sitten koiran ajotyyli- vauhtierot tai vainuamistavat, mut en ole päässyt niistäkään vakuuttunueeksi.
Ehkä niitä on niin runsaasti, että koira pitää niitä jo ikäänkuin "kotikissoina", kun niitten hajuja on joka puolella.
Mulla oli ennen velipojan kanssa S-ajokoira joka ei kotona tehnyt kissalle mitään, (vierekkäin nukkuvatkin) mut herra varjele jos se tavotti sen metästä, niin kartanolle tuli lähtö.
Onhan niitä täysin kettuvapaita Beaglejäkin, vaikka metästys intoo muille riistalajeille on ihan riittäväst,i esim. mulla oli niitä yksi sellane.
Kettu tuli polulla vastaan ja hyppäsi metsää, koira haistoi puoliminuuttia vanhaa jälkeä, ei muuta kuin karvat nousi vaan vähän pystyyn, ja jatkoi muina "miehinä" matkaa.
Noitahan ne käyttää Eestiläisiä jonkun verran rusakon ajossa.
-
Titi Rolin
Minä uskon että beagle on niin fiksu
että se tajuaa että kun ollaan ´citykävelyllä`ei kannata innostua rusakosta koska ei sitä kuitenkaan pääse ajamaan.
Ainakin meillä olen huomannut että kun ikää on jo enemmän päästään ihan helposti jatkamaan vaikaa rusakko on ollut ihan näköetäisyydellä.
Jos ollaan metsässä lenkillä on aivan eri käytös hajujen sattuessa eteen
Ainakin meillä olen huomannut että kun ikää on jo enemmän päästään ihan helposti jatkamaan vaikaa rusakko on ollut ihan näköetäisyydellä.
Jos ollaan metsässä lenkillä on aivan eri käytös hajujen sattuessa eteen
Yhdyn edellisiin Titin ja Juhan havantoihin, ja kokemuksiin. Minä lasken koirani aina irti, silloinkun ajattamaan menen - asutusalueen laidalla, vaikka tiedän että siinä rusakon yöjälkee on ihan varmasti.
Aina se pökeltää hakemaan syvemmälle metsään metsäjänistä, eikä jää niitä rusakoita etsimään.
Näköhavoinnon sekin aina vaatii, tai voimakkaan lähihajun, ennenkuin pöläyttää.
Aina se pökeltää hakemaan syvemmälle metsään metsäjänistä, eikä jää niitä rusakoita etsimään.
Näköhavoinnon sekin aina vaatii, tai voimakkaan lähihajun, ennenkuin pöläyttää.