Anaalirauhaset

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Sinttura & Junttura

Post by Sinttura & Junttura »

Itse tyhjennän koiralta anaalit niin että otan vasemmalla kädellä hännän juuresta kiinni ja tuen ylöspäin (en roikota) ja oikealla kädellä sormiotteet klo 7 ja 5 kohdalta, puristan ja liike on kohti klo 12. suojakäsineet ja talouspaperia on sormien ja peräaukon välissä. Suihkussa tämä on hyvä tehdä, lämpimällä vedellä ensin ja jälkeen viruttaa.

Tehtiin tuossa kaverin kanssa sellainen huomio ainakin omien beaglejen kohdalla, että nartuilla anaalit täyttyy mutta ei meidän uroksilla. Onko muilla samoja kokemuksia? Sehän siis paistaa kaivolta kotiin jos koiran anaalit on täynnä.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Titi Rolin

Post by Titi Rolin »

Ei ihme etten ole ikinä onnistunut toimenpiteessä kun olen yrittänyt tyhjentää rauhasia ulospäin! Eli kl 12 suuntaan :D sen pitää mennä.
Meidän uroksella oli monesti rauhasissa ryynejä, ei nestettä, mutta miksi muodostui ryynejä siitä en saanut selvää . Nämä ryynit ell poisti huuhtelemalla.
Nartullamme ei ole ollut anaalivaivaa kertaakaan joten SintturaJantturan huomio ei meillä ainakaan päde.
Last edited by Titi Rolin on Sat 05.03.2011 13:21, edited 1 time in total.
Sinttura & Junttura

Post by Sinttura & Junttura »

Tää on sellainen käsikopelo juttu, että osaankohan kirjoittamalla selvittää. Oikeestaan vois sanoa, että sormet klo 7 ja 5 kohdalla, niitä puristetaan yhteen-ylös. :lol: Ystävä kävi kylässä, sanoi heti ovelta, että Siitalla on anaalit täynnä. laiska olen, pitäis kantaa koira vintille suihkuun. Ulkona ei tarkene ja pitäis ne jotenkin päästä pesemään.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Lonelyrider

Post by Lonelyrider »

Kiitos vaan kaikille hyvistä ohjeista operaatio tuli suoritettua, en nyt ole ihan varma miten tyhjäksi ne tuli mutta yritys oli omasta mielestä hyvä.
Koirakin oli yllättävän suosiollinen tapahtumalle, en oikein ollut varma miten syvälle pitää puristaa silloin kun ne ei ole enää täynnä.
Tämä oli ensimmäinen kerta enkä viitsinyt hirvittäviä painiotteita käyttää ettei tule pojalle traumoja operaatiosta.
KeijoN

Post by KeijoN »

Jos anaalirauhaset on pitemmälti vaivanneet niin silloin on parempi antaa sen e-lääkärin tyhjentää, sillä siellä on aina jonkunmoinen tulehus päällä, muuten nim.s&j tyhjentämistyyli on hyvä.
Samalla lääkäri antaa sen benisiliini ruiskeen, jonka jälkeen homman voi unohtaa.
Itse olen joskus tutun lääkärin neuvojana tyhjentänyt tyyliin sormi sisään otteella ikäänkuin lypsämällä, sillä silloin ei tarte käyttää niin paljoa "voimaa".
Siloinkin olis hyvä ensin hauduttaa ulkosesti haalealla vedellä, mut vaan täytyy pitää tietää täysin pallukoiden sijainti, jota tyyliä en suosittelis yleiseen käytäntöön.
juhi

off topic

Post by juhi »

hei moi!

tässä nyt on aiheesta ja vähän aiheen vierestä mutta niin asiaan auttakoon joka voi.

minun tuolla pikkumiehellä on anaalirauhasten kanssa ongelmaa ja niitä ei ole vielä lääkärissä käyty "tarkistamassa" mutta ronille on tullut että välillä se käryää älyytömästi ja on ruennut olemaan äkänen toisille koirille niin ajattelin että voisko niistä olla kipuja? mitähän tämä operaatio noin maksaa? ja mikä tässä oli off topicia niin mitä tämä uroksen pallien poisto maksaa?
Juha

Post by Juha »

Onkos kellään kokemusta anaalien halkaisu/laajennusleikkauksesta? On ymmärtääkseni aika paljon pienempi operaatio koiralle kuin anaalien poisto kokonaan. Ja vaikutus lienee sama?

Kokemuksia kiitos. Ja kyse oli nyt koirien anaaleista, ei omista.
Post Reply