Tarja kerkeskin ennen minuu jo lisäämään nuo Moonan allergia testien tulokset, eli onhan noita, mut kun sillon sain tulokset niin oikeestaan helpotti ja ruokavalion muutoksella koira muuttui ihan toiseks.
Testit otettiin viime syksynä ja tulokset tuli marraskuussa. Jo ennen testien valmistumista Moona oli syönyt pelkkää itse tehtyä ruokaa noin vuoden ajan, mutta kun ei ollut tietoa mille oli allerginen niin reagoi aina johonkin ja ei osattu sulkea kaikkia pois (eipä henkilökohtaisesti olisi tullut mieleen, että on kaikille noille lihoille allerginen (sika, nauta ja kala!!)) Nyt syö pääasiassa lihana kanaa ja kalkkunaa, niin ja tietysti jänistä

eikä reagoi sille vaikka vaan kani on tutkittu. Ennen testien valmistumista oli vain epäilys tuosta varastopunkista, joka sitten pitikin paikkansa.
Ennen ruokavalion muutosta oireina olivat toistuvat silmätulehdukset ja ihon kova kutina, lisäksi silmäluomista ja suupielistä rupesi karvat lähtemään ja ne punoittivat. Välillä oli pahempia kausia ja välillä taas ihan ok. johtui näin jälkikäteen ajateltuna tietysti siitä miten paljon sai mitäkin ruokaa...
Marraskuussa ruokavalio muutettiin sitten testien mukaiseksi ja viikon päästä koira oli kuin toinen, ei mitään oireita ja alkoi puputkin löytymään ja ajot kestämään

Nyt on kolme kuukautta menty ja hyvältä näyttää, tosin vuoden alussa poistin vielä maitotuotteet (piimän ja juuston) ruokavaliosta kun vähän epäilin niiden soveltuvuutta, vaikka maito onkin testattu negatiiviseksi.
Kuinka pahoja nuo ruohot ja puut on, nähdään sitten keväällä ja kesällä, mutta viime kesä ei kyllä ainakaan poikennut mitenkään talvesta tai syksystä.
Tuosta varastopunkista ja sen kuolemisesta pakkasessa tai keittämällä oon kuullu kans, mut oon kuullu niin paljon muutakin, et jos koira vaan pysyy terveenä, ni en meinaa ees kokeilla enään mitään nappuloita...