Pentujen lukumäärä
Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa
Pentujen lukumäärä
Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä
.Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
Kyllä teillä on aikamoinen vauvasatsi
Toivottavasti emällä riittää maitoa kaikille. Kannattaa olla tarkkana ettei yksikään pentu ala jäädä jälkeen muista. Kuukauden päästä tiellä onkin jo aikamoinen vilinä!
Omien kokemusteni mukaan beagle saa normaalisti 4-6 pentua, liekö keskiarvo siinä viiden kieppeillä.
Omien kokemusteni mukaan beagle saa normaalisti 4-6 pentua, liekö keskiarvo siinä viiden kieppeillä.
Re: Pentujen lukumäärä
Komia pentuekoko. Meille aikoinaan syntyi viisi pentua, mutta uskon, että kahdeksankin on hyvä määrä, kunhan pidät huolen, että kasvavat tasaisesti.sissa wrote:Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä.Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
Olen noita pentuja punninnut tässä tasaisin väliajoin ja nyt niissä erottuu kaksi pienempää pentua.Nekin on kyllä kasvaneet tasaisesti n.100-150g/3vrk:tta mutta ovat neljännes kilon keposampia kuin lauman isoin.Ovat kyllä tyytyväisen näköisiä,tosin heti tississä kiinni kun ne läheltä kulkevat.Pitäisikö ruveta huolestumaan??Eikös niille muutenkin voi ruveta antamaan velliä sikäli kun silmät jotain näkevät?
Heissä on viisi urosta ja kolme narttua.Viimeisenä syntyi pikkuruinen narttu joka nyt on kolmanneksi suurin!!
Entäpä emon komentaminen:joskus haukkuu ja murisee pennuille niin et pitää mennä katsomaan mitä on tekeillä.onko muut emät yhtä komentelevaisia??
Heissä on viisi urosta ja kolme narttua.Viimeisenä syntyi pikkuruinen narttu joka nyt on kolmanneksi suurin!!
Entäpä emon komentaminen:joskus haukkuu ja murisee pennuille niin et pitää mennä katsomaan mitä on tekeillä.onko muut emät yhtä komentelevaisia??
meillä ei emo kyllä murissut pentuille,mutta kun imetys hommat alkoi vähemmän kiinnostamaan se lähti pentuja karkuun.et sai olla emoa rapsuttelemassa että pennut sai imeä. tuo vaihe alkoi vähitellen ilmaantua pentujen ollessa n.kolmen viikon ikäisiä.pennuilla oli jonkin verran koko eroa mut ei ihan noin suurta mitä kirjoitit itse.uros pentu mikä syntyi ekana oli kaikkein pienin,mutta villein:)
nyt ku pennut on jo maailmalla ja yks jätettiin itselle,niin emo kyllä kouluttaa sitä haukkumalla sille välillä ja voi ottaa jopa niskasta kiinni.
(pentu on nyt 3 kk vanha)
nyt ku pennut on jo maailmalla ja yks jätettiin itselle,niin emo kyllä kouluttaa sitä haukkumalla sille välillä ja voi ottaa jopa niskasta kiinni.
(pentu on nyt 3 kk vanha)