Pentujen lukumäärä

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

Post Reply
sissa
Posts: 51
Joined: Mon 22.05.2006 13:45

Pentujen lukumäärä

Post by sissa »

Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä :lol: .Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
ansa
Posts: 411
Joined: Thu 22.09.2005 19:15
Location: Loimaa

Post by ansa »

Kyllä teillä on aikamoinen vauvasatsi :) Toivottavasti emällä riittää maitoa kaikille. Kannattaa olla tarkkana ettei yksikään pentu ala jäädä jälkeen muista. Kuukauden päästä tiellä onkin jo aikamoinen vilinä!
Omien kokemusteni mukaan beagle saa normaalisti 4-6 pentua, liekö keskiarvo siinä viiden kieppeillä.
Sohvi
Posts: 502
Joined: Sat 29.10.2005 16:38

Re: Pentujen lukumäärä

Post by Sohvi »

sissa wrote:Heips!Olen ihan onneton netin käytössä,mutta olen lueskellut juttuja tässä foorumissa beagleista.Nyt kiinnostais tietää minkä verran beagle-narttu normaalisti tekee pentuja?Meillä tuli ensi kertalaiselta viikko sit kahdeksan pentua ja emä oli kyllä todella pullee viime kanto-ajat.Ensin jännitti et riittääkö maito mut sain neuvon et emon maidonvastiketta kun sekottaa emon ruokaan niin maitoa tulee kuin lehmältä :lol: .Nyt pennut ovat kasvaneet 300-400g/vk, normaalia??
Komia pentuekoko. Meille aikoinaan syntyi viisi pentua, mutta uskon, että kahdeksankin on hyvä määrä, kunhan pidät huolen, että kasvavat tasaisesti.
nöpö02
Posts: 71
Joined: Mon 10.10.2005 22:46
Contact:

Post by nöpö02 »

Meillä tuli 6 pentua helmikuussa,yks tosin syntyi kuolleena.
painoa tuli kaksinkertaisesti 7vrk iässä syntymäpainoon nähden. ja 2,5 vkon ikäisenä 4* syntymäpaino.että tälläisiä painoja meillä.
-kyllä tulee tosiaan olemaan vilskettä ja puuhaa teillä 8:n pennun kanssa:)
Outi.A
Posts: 58
Joined: Sun 12.02.2006 13:56
Location: Pyhäselkä/Hammaslahti
Contact:

Post by Outi.A »

Onnea aivan valtavasti pentueen johdosta!! :)

Meilläkin oli monta vuotta sitten Beagle pentue ja syntyi 3 VILKASTA narttupentua ja hulinaa ja vilskettä oli jo kolmen pennun kanssa... :lol:
EijaL
Posts: 33
Joined: Thu 22.09.2005 11:22
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by EijaL »

Meillä kanssa ensikertalaiselle syntyi kaksi vuotta sitten kahdeksan pennun pentue. Siinä riitti vipinää....
Ja sukupuolijakauma oli "hauska" ; seitsemän urosta ja yksi narttu.
Beagle kaipaa enemmän rakkautta kuin päivällistään -- ainakin melkein.
sissa
Posts: 51
Joined: Mon 22.05.2006 13:45

Post by sissa »

Olen noita pentuja punninnut tässä tasaisin väliajoin ja nyt niissä erottuu kaksi pienempää pentua.Nekin on kyllä kasvaneet tasaisesti n.100-150g/3vrk:tta mutta ovat neljännes kilon keposampia kuin lauman isoin.Ovat kyllä tyytyväisen näköisiä,tosin heti tississä kiinni kun ne läheltä kulkevat.Pitäisikö ruveta huolestumaan??Eikös niille muutenkin voi ruveta antamaan velliä sikäli kun silmät jotain näkevät?
Heissä on viisi urosta ja kolme narttua.Viimeisenä syntyi pikkuruinen narttu joka nyt on kolmanneksi suurin!!
Entäpä emon komentaminen:joskus haukkuu ja murisee pennuille niin et pitää mennä katsomaan mitä on tekeillä.onko muut emät yhtä komentelevaisia??
nöpö02
Posts: 71
Joined: Mon 10.10.2005 22:46
Contact:

Post by nöpö02 »

meillä ei emo kyllä murissut pentuille,mutta kun imetys hommat alkoi vähemmän kiinnostamaan se lähti pentuja karkuun.et sai olla emoa rapsuttelemassa että pennut sai imeä. tuo vaihe alkoi vähitellen ilmaantua pentujen ollessa n.kolmen viikon ikäisiä.pennuilla oli jonkin verran koko eroa mut ei ihan noin suurta mitä kirjoitit itse.uros pentu mikä syntyi ekana oli kaikkein pienin,mutta villein:)
nyt ku pennut on jo maailmalla ja yks jätettiin itselle,niin emo kyllä kouluttaa sitä haukkumalla sille välillä ja voi ottaa jopa niskasta kiinni.
(pentu on nyt 3 kk vanha)
nöpö02
Posts: 71
Joined: Mon 10.10.2005 22:46
Contact:

Post by nöpö02 »

ja vellin syöttämisen aloitin n.3 vkon ikäisenä.
Post Reply