Beagleä etsimässä

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Moderators: Titi Rolin, Jenna84, ansa

hanna-r
Posts: 103
Joined: Sat 18.02.2006 21:03
Contact:

Post by hanna-r »

Eikö beagle voi olla "näyttelylinjainen" ja ajava tapaus...? Meillä on nimittäin sellainen.
Outi.A
Posts: 58
Joined: Sun 12.02.2006 13:56
Location: Pyhäselkä/Hammaslahti
Contact:

Post by Outi.A »

hanna-r wrote:Eikö beagle voi olla "näyttelylinjainen" ja ajava tapaus...? Meillä on nimittäin sellainen.
Miksei voisi olla?
Monella koiralla on muotovalion arvo näyttelyistä ja ties mitä muuta titteleitä vielä ajokokeista. Eli siis eiköhän Beagle voi olla hyvä näyttelyissä niin kuin myös metsällä.
hanna-r
Posts: 103
Joined: Sat 18.02.2006 21:03
Contact:

Post by hanna-r »

Juuh...sain vain sellaisen käsityksen, että joko tai.
Turo
Posts: 11
Joined: Sat 08.10.2005 21:22
Location: Puolanka

Post by Turo »

Ja on hyvä, että FIN MVA -titteliin vaaditaan joko ykkönen paljaalta tai ykkönen lumelta + kolmonen paljaalta.
Sohvi
Posts: 502
Joined: Sat 29.10.2005 16:38

Post by Sohvi »

hanna-r wrote:Eikö beagle voi olla "näyttelylinjainen" ja ajava tapaus...? Meillä on nimittäin sellainen.
Itelläni on MVA-beagle, jolla ajavat vanhemmat ja metsästystarkoitukseen on otettu. Luen sen käyttölinjaiseksi (en koskaan kehtaisi myöntää omistavani näyttelylinjaista :wink: ) ehdottomasti.
ansa
Posts: 411
Joined: Thu 22.09.2005 19:15
Location: Loimaa

Post by ansa »

Näyttelymenestys ei tee koirasta näyttelylinjaista, vaan se on suku joka sen tekee. Näyttelylinjaisten suku koostuu aivan eri koirista. Ja todellisuudessa harva näyttelylinjainen on muotovalio. Kyllä nly-linjaisestakin saa toimivan metsästyskoiran, jos vaivaa ja halua riittää. Käytännössä nämä ovat harvassa, koska kukaan metsästyskoiraa haluava ei todennäköisesti ota nly-linjaista (sekä siksi, että metästyslinjaisen kanssa pääsee tod. näk. helpommalla että siksi, ettei halua tukea tämän linjan kasvatusta).
hanna-r
Posts: 103
Joined: Sat 18.02.2006 21:03
Contact:

Post by hanna-r »

Tarkoitinkin näyttelylinjaisella sellaista, jonka suku tulee aivan eri linjoista...ja aivan eri maista...
Post Reply